Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

BF juni 2012

Nu kan ju pappan ta ut dagar parallellt med mamman, så min man ska vara hemma 4 veckor när lillen kommer och sen ska han ha 4 veckors semester!

• PojkarnasMamma85
    PetraK skrev 2012-04-26 09:31:31 följande:
    En fråga; vart i bilen kommer ni sätta babyskyddet?
    Jag har hela tiden tänkt bak på passagerarsidan, men nu har jag kommit på att jag ju kommer köra bilen ensam rätt mycket, och då kan det ju bli lite tufft om bebisen är bak och tappar nappen, spyr, gråter etc.
    Det ska ju vara säkrare bak, men å andra sidan kanske jag blir en mer osäker förare om jag känner att jag inte har full koll på bebisen. Likadant tvärtom, om bebisen är fram kanske jag tappar koncentrationen för att jag gör något med bebisen...
    Svårt! Hur tänker ni?
    Vi kommer ha bebisen fram. Dels för att vi tycker att det är lättare att hålla koll på både bebis och väg när han sitter fram men också för att storebror sitter bakom passagerarsätet och kan inte ha två barnstolar bak då vi är rätt långa och babyskyddet tar rätt stor plats. Sen vill vi inte att storebror ska kunna komma åt bebis genom att kasta saker etc. Storebror kommer vara 2 år och lite drygt 4 månader när lillebror kommer.
  • PojkarnasMamma85

Jag vill ha bebisen fram så jag ser att han andas och mår bra. Är ju bara korta stunder man åker med bebisen i bilen i början och jag vill kunna ha möjligheten att ploppa i nappen utan att behöva stanna. Det gör man ju lätt när man står still vid ett rödljus eller liknande.

• PojkarnasMamma85
    PetraK skrev 2012-04-27 07:45:47 följande:
    Ska nog också ta och kika på det då. Har ni köpt babyskydd? Vad har ni för några i så fall? Jag var på babyproffsen i förrgår och då kollade vi på såna utan Isofix, för jag visste inte om vi hade det (det hade vi märkte jag igår), och då rekommenderade hon en Britax med bas. Tyckte den kändes bra. Men sen har ett grannpar erbjudit oss att köpa deras som dom hade till sonen, ett Brio Primo. Det är några som min karl känner sen tidigare och dom är tydligen väldigt överbeskyddande, så om dom säger att det är i jättefint skick och knappt använt så kan man lita på det (det säger även en annan kompis som känner dom mer än vi gör). Jag har hela tiden tänkt att babyskydd ska jag köpa nytt, men nu vet jag inte riktigt... Skillnad Isofix och en sån där man spänner fast basen och klickar i stolen? Någon med erfarenhet? Vad är bäst?

Vi har en Britax safe plus med bas och hsr varit väldigt nöjda. Brio primo är något mindre och jag fick en stor son så jag är glad att vi valde Britaxen. Isofix är ju det bästa och smidigaste, men du kan ha bas som stolen klickar i ändå. Skillnaden är bara hur du spänner fast basen. Med isofix blir det ju bara två klick och med bältad bas får du ju spänna fast den med bältet.
  • PojkarnasMamma85

Jag tycker det är jättesvårt att packa till bebisen. Vet ju inte om det kommer vara varmt eller kyligt när han kommer eller hur stor han kommer vara...just nu har jag packat massor av kläder i stl 50+56. Det lär ju räcka i alla fall :P Men har ännu inte det där setet som jag känner är sådär kanonfint som jag vill att han ska ha på sig hem *suck* Men det blir nog att jag syr ett par byxor som han kan ha vit body till, det blir fint!

• PojkarnasMamma85
    MirandaSthlm skrev 2012-05-07 11:38:44 följande:
    Satans förvärkar.. *suck* antar att fler har det o är lika less som jag på det. 
    Japp, mer än less!
  • PojkarnasMamma85
    Speedofsound skrev 2012-05-10 08:29:00 följande:
    Det vore jättekul! :)

Någon som börjat planera förlossningen? De vill att man skriver ett brev, nån som gjort det?
    Jag har suttit i veckan och gjort budget och planerat föräldradagarna. Vi har räknat på att det räcker med att ta ut 4 dagar i veckan, så dagarna räcker så länge som möjligt :)
    Jag har skrivit krav/önskemål inför förlossningen tillsammans med min bm, hon skrev in det direkt i journalen. Men för säkerhets skull har jag även ett löst papper där jag skrivit vad jag vill, så maken kan ta del av det och meddela det vidare ifall jag skulle vara lite borta.

Inför första förlossningen skrev jag inget sånt, men då jag gick sönder så mycket sist så har jag lite krav på hur jag vill ha det den här gången.
  • PojkarnasMamma85
    Chriis skrev 2012-05-10 09:22:01 följande:
    En fråga.. Dem senaste dagarna har jag varit så känslig, börjat gråta för minsta lilla, ibland vet jag inte ens varför jag börjar gråta.. Är i slutet av graviditeten.. Någon mer än jag som har det så?
    Ja, så är det tyvärr! Har såna dagar jag med, helt plötsligt tycker man allt är jobbigt och bara brister i gråt. Helt normalt och beror på alla hormoner.
Svar på tråden BF juni 2012