Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Då har man haft förvärkar igen då...trodde att det kanske var på g då de kom så glest och regelbundet men sen sket sig alltihop i alla fall! Är så jävla less på det här nu!

• PojkarnasMamma85

Jag känner också mer tryck neråt, får hoppas det betyder att det är på g. Jag har pterigen relativt starka .en oregelbundna värkar. Så trött på alla falska alarm!!

• PojkarnasMamma85
    Bumman79 skrev 2012-06-06 23:09:40 följande:
    Ush stackars dig känns som att du har haft mest förvärkar av alla junimammor typ...måste vara jobbigt själv har jag knappt märkt av sånt alls (nästan vill ha lite av den sorten.) Men så mycket värkar som du har haft så måste den ju komma snart det är säkert dags närsomhelst nu :). Jag har iof trott att du skulle ha fått din bebbe i flera veckor men hur länge som helst kan man väl inte ha så mycket värkar? Har du pratat med din barnmorska om saken? Eller förlossningen? Snart får de väl sätta igång dig i värsta fall för du ska ju inte behöva lida i evigheter....kram

Tack! Ja, roligt är det verkligen inte! Åter en natt i soffan med vetekudden. Kan verkligen inte somna då jag har en enorm olustkänsla i kroppen och kroppen vägrar att slappna av. Orkar snart inte mer. Pratade med förlossningen i lördags och fick ingen hjälp. Ska till bm idag och då ska jag ta upp detta med henne.
  • PojkarnasMamma85
    Bumman79 skrev 2012-06-07 03:17:06 följande:
    Ja jag tycker att du ska berätta hur jobbigt du har haft det i minst 1 månad väl för din barnmorska...å sen har du väl passerat BF nu oxå? Fy vad jobbigt jag bävar för att få det likadant själv...ibland känner man olustkänslor i magen och man har ju svårt att sova när magen är så stor osv men att ha en massa förvärkar varenda natt låter inte alls kul.... Idag var jag så trött så jag sov nästan hela dagen så nu sitter man uppe...:P

Börjar bli drygt, har kunnat sova om nätterna förut men inte sen i söndags. Har BF imorrn, och lär ju gå över tiden.
  • PojkarnasMamma85

Bm-besök avklarat.

Vecka 40 (39+5)
    Blodtryck 120/75
    Hjärtljud 148
    Sf-mått 37

Har nästa tid inbokad om en vecka, hoppas innerligt jag slipper gå på den!

Bm gör inte hinnsvepning och hon led med mig pga alla förvärkar och smärta som jag har men dessvärre inget hon kan göra något åt. Hon hoppades bara innerligt att bebisen kommer under helgen!

• PojkarnasMamma85

Inatt har jag haft regelbundna värkar med medelstyrka. Började kl 00 och sen somnade jag och sov ca 2 timmar och vaknade vid 6,20 och sen dess har värkarna kommit med 2-8 min mellanrum med varierande styrka men de ökar inte...

• PojkarnasMamma85

Idag har jag ett väldigt tryck neråt, gör riktigt ont när jag står/går!! Fick ligga i soffan med vetekudde när det var som värst. Nu har jag grejat lite här hemma och återigen kommer det här enorma trycket neråt. Snart måste han väl ändå titta ut?! BF+1 idag....

• PojkarnasMamma85
    Mamma MB skrev 2012-06-09 19:40:21 följande:
    Jag måste få fråga er där slemproppen har gått.
    Idag gick jag och min man en ganska lång promenad och när jag sedan gick på toaletten så kom det lite segt slem på pappret när jag torkade mig. Det var inte jättemkt, klumpen var kanske 2 cm lång ungefär.
    Helt genomskinlig, inget blod eller nåt sånt. Men segare i konsistensen än vanlig flytning (ursäkta om det låter lite äckligt). Har haft ganska mycket flytningar de senaste veckorna. Kan det ha varit slemproppen eller iaf delar av den? Efter det har det inte kommit mera. Men fick lite molande värk (precis som jag brukade få innan mensen kom) direkt efter men som försvann ganska fort igen. Nu känner jag ingenting.
    BF är idag så man börjar ju leta efter tecken på att det snart ska sätta igång.
    Låter som en del av slemproppen, dessvärre behöver det inte betyda nånting. Har haft så x antal gånger i x antal veckor. Har till och med haft mycket mer slem än så som lossnat för flera veckor sen men ändå händer inget.
  • PojkarnasMamma85
    Norrlandstöus skrev 2012-06-09 19:55:31 följande:
    fick min första v 40+2 och andra i v 40+6 den ena för att jag frågade min bm och den andra fick jag av en läkare på förlossningen :)
    Ah okej...bm på min mvc får inte göra det och förlossningen gör det inte heller gärna. *suck*
  • PojkarnasMamma85
    Norrlandstöus skrev 2012-06-09 20:05:41 följande:
    Jaså?!:/ fast i mitt fall har det ändå inte funkat,., :(
    Tråkigt att det inte fungerar för dig! Jag skulle dock gärna ta chansen att prova!
  • PojkarnasMamma85

Har inte hunnit läsa ikapp. Ville bara komma in och berätta att vår älskade Harry kom till världen k söndags förmiddag!

Svar på tråden BF juni 2012