Inlägg från: Mamma MB |Visa alla inlägg
  • Mamma MB

BF juni 2012

Jag är i v.33 (32+4) och gått upp 12 kg. Gillar inte heller egentligen att se siffrorna öka varje vecka men så länge min BM säger att det är normalt så känner jag mig lugn, man behöver ju lite att ta av sen till amningen och hon trodde inte jag skulle ha några problem med att gå ner efteråt. Men jag har alltid haft väldigt lätt för mig att gå upp i vikt och alltid behövt tänka på vad jag stoppar i mig så det är väl därför jag reagerar varje gång jag ställer mig på vågen... men har lärt mig att tänka att det är ju faktiskt en bebis i magen!

• Mamma MB

Jag har inte heller en lika aktiv bebis i magen längre, förmodligen är det för att det blir mindre plats för den att röra sig på. Det var iaf vad min BM sa till mig. Så länge man känner något  överhuvudtaget är det ok. Men om du är orolig så kan du ju alltid ringa och höra efter. Det är ju trots allt bara du som vet hur det har varit innan och hur det är nu...

• Mamma MB
    Speedofsound skrev 2012-05-07 14:21:41 följande:
    Hur ska ni göra med kudde? På föräldragruppen sa de att man ska ha en fluffig kudde och den ska ligga under axlarna. Detta för att motverka platt bakhuvud.
    Men jag har även läst och hört att om de råkar vända på sig så kan de kvävas av kudden. Åh vad svårt detta är :S
    Vi har köpt en fluffigare kudde till både säng och vagn för att bebisens huvud inte ska bli platt precis som du skrev. Det ska tydligen inte vara någon fara de första 4-6 månaderna då bebisen ändå inte kan vända på sig själv, men så fort den kan det ska vi köpa en plattare
  • Mamma MB
    Speedofsound skrev 2012-05-07 15:53:32 följande:
    Det var BVC som sa det på föräldragruppen att det skulle vara en fluffig kudde från typ MInimundus. :S 
    Ja jag läste det också att deras var bra så vi har beställt båda därifrån
  • Mamma MB

Måste fråga, idag har jag haft en brännande känsla mitt uppe på magen, alltså högst upp. Inte inne i magen utan det känns som brännande känsla på huden. Någon som upplevt detta också? Vad kan det vara. Jag är inte orolig över bebis utan det är mer irriterande och gör lite ont. Och när man masserar området känns det lite som om huden är lite bortdomnat just i det området det bränner...

• Mamma MB

Tack för era svar.. känns lite skönare nu när man hör flera som haft likadant.
    Förmodligen är det nog så att huden inte riktigt hänger med och trycket blir som mest där, obehagligt är det iallafall..

• Mamma MB
    zenoble skrev 2012-05-08 14:37:34 följande:
    Jag har haft detta senaste månaderna och frågat bm om det, precis som du beskriver att det känns som det är på huden eller möjligtvis precis innanför. Hon trodde det var för att huden tänjer sig så det liksom bränner där.. Känns mest som en speciell punkt som är värst på mig.
    Ja precis så är det för mig, endast en punkt det bränner. Då är det bara att hålla ut ett tag till då
  • Mamma MB

Gick in i v.37 igår och känner verkligen att det blir tyngre och tyngre för varje dag som går. Trycket neråt blir mer intensivare. Jag har därför en liten känsla att det kommer sätta igång tidigare (BF 9 Juni).
    Hur gör ni nu i slutet, stannar ni hemma mycket pga oroligheter att det kan sätta igång tidigare? Vi hade planerat sedan länge att åka bort över Kristi himmelsfärdshelgen, till stugan som ligger 45 mil hemifrån. Men nu vet jag inte riktigt om jag vågar. TÄNK OM det händer något, även om min man inte riktigt tycker att jag ska tänka så för oftast går förstföderskor över tiden. Vi hade dessutom tänkt åka tåg fram och tillbaka vilket känns ännu mer osäkert.
    Hur försiktig ska man egentligen vara?

• Mamma MB
    EmeelieeA skrev 2012-05-16 05:12:40 följande:
    37+2 och vattnet har gått! Bf 4 juni!
    Värkarna har börjat komma nu, en timme senare.
    Ni kan läsa om när vattnet gick på mammaemelie.se för nu måste jag koncentrera mig på en värk!
    Spännande! Lycka till!!
  • Mamma MB
    zenoble skrev 2012-05-25 08:49:47 följande:
    18.57 igår kom han, gick rätt fort från att vi kom in ändå. 3065 å 48cm i v.38+3 precis samma som storebror kom i :)
    Grattis!!! Vilken lycka!
Svar på tråden BF juni 2012