Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

BF juni 2012

Hej på er! Härligt att läsa att ni har lite symptom, blir väl mer och mer :) och hoppas inte den där intensiva smärtan ni pratar om på natten är någon fara, det är säkert lugnt!
    Är hemma i sverige igen efter en blåsig båttur. Har mått illa hela dagen och spytt i em. Har också lite ömma bröstvårtor nu, dock inte brösten. Sen ibland har jag nån huggande smärta i vissa röreleser i höften, typ när jag reser mig upp, nån som vet? hur känns foglossning? har aldrig haft de så inte en aning. Har också lite värk i ljumskarna ibland..

Måste bara påpeka att jag är sjukt sugen på en kall ÖL hela tiden, jag som aldrig dricker det annars? har köpt en alkoholfri nu för att se vad jag tycker om det ;) haha, härligt cravings..

• zenoble

Har snart druckit 2 stycken, super gott. Undra om detta blir mitt cravings genom hela graviditeten haha!

• zenoble
    OHs mamma skrev 2011-10-08 22:11:03 följande:
    zenoble det kan vara foglossning som du känner, men behöver inte vara det. För mig börjar foglossningen med små "hugg" av smärta på typ olika punkter eller hur jag ska förklara. Just nu känner jag smärta vid en punkt i bakre fogen, ovanför skinkan typ. Foglossningen börjar så, kan kännas ibland och ibland inte och har man otur blir sen den smärtan konstant och betydligt intensivare. De sista månaderna av min förra graviditet kunde jag knappt gå och var tvungen att byta sitt/ligg-position hela tiden för att underlätta smärtan.
    oj då.. hoppas verkligen inte det är så! du verkar ju haft den oturen förra gången då. :( Känns så himla tidigt bara, trodde inte de brukade komma för ens lite innan man gått halva tiden, men det kommer väl smygande i början som sagt.
  • zenoble
    M karl skrev 2011-10-14 20:36:09 följande:
    Jag är i v.7 (6+6) och jag har ikväll nu börjat blöda, så jag antar att mitt andra raka missfall är ett faktum. Är så ledsen...Gråter

Har du kollat upp det? eller har det kommit mer? 

Tänker på dig, kramar  
  • zenoble
    bejb skrev 2011-10-20 19:04:36 följande:
    halsbrännaaaah!! tips????
    Sötmandel :)
  • zenoble

varit på barnkalas idag och kände verkligen hur alla kollade på magen, de som inget vet! Har inte heller något att ha på mig längre, allt sitter ju tajt. Rynkar på näsan

• zenoble

Jag jobbar i skolkök, trivs super bra med att jobba för barn i olika åldrar. Pendlar dock ganska långt nu så hoppas få något lite närmare snart. Vad gör du för nåt? :)

• zenoble

hehe lite skillnad mot vår bebis då som verkar vara en riktig linslus, låg så fint still idag och väntade på att bli fotad :)

• zenoble
    Soffifi skrev 2011-11-22 20:20:55 följande:
    Å, varför fick ni göra UL redan? Jag vill också se men får ingen tid förrän i januari.. :(

Någon annan som har sammandragningar redan förresten? Jag är i v. 12+5. 
    jag har känt av sammandragningar redan, känns tidigt! ändå så jobbar jag inte nu, är mammaledig. Har du så det gör ont? jag känner mer att det är obehaglig känsla..
  • zenoble

Har känt lite sprattel sen en vecka tillbaka ungefär, och känns inte som tarmarna så jag tror det är bebis som buffar lite :) går in i v.17 imorgon. Glad Minns inte när jag kände det första gången med 1an men har för mig att det var runt v.15

När kände ni av första? någon skillnad mot andra?

Svar på tråden BF juni 2012