Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

BF juni 2012

Det är säkert bebis! det känns lite som fjärilar tycker jag. så himla kort man känner det så man hinner ju knappt reagera men det är såå mysigt!

• zenoble
    RocketQueen skrev 2011-12-19 14:04:01 följande:
    Ja exakt, så fort man reagerar så är det borta igen! Nästan som en liten boll som rullar till där inne. Jag har moderkakan i framvägg, borde det inte ta längre tid innan jag börjar känna rörelser då? Fast vissa känner ju redan i v.13-15 och vi såg ju på kub-ul att det minst sagt var en vild liten skrutt så det kanske inte är så konstigt ändå...
    Jag hade också moderkakan i framvägg med 1an och tror jag kände det ungefär som nu om inte ännu tidigare. Men det är säkert också hur uppmärksam man är på de små rörelserna (som kanske varit tydligare om moderkakan inte låg i framvägg). Kanske för att du har en vilding där inne som sagt  Glad
  • zenoble
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-19 14:21:24 följande:
    Gjorde ytterliggare ett ul idag för att kontrollera tappen. Allt såg bra ut men blev ändå sjukskriven och ska äta bricanyltabletter morgon och kväll.
    Vi väntar en lite pojke....Hjärta , fjärde gången gillt:)
    skönt att allt såg bra ut. och grattis vad kul med en pojk :) kollade ni det idag?
  • zenoble
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-19 15:37:32 följande:
    ja, trodde det skulle vara för tidigt att kolla, 14+3 men han sa att det va en pojke men ville inte säga 100% men även jag och mannen kunde se Tungan ute
    Vad härligt att det gick att se redan! Glad
  • zenoble
    Speedofsound skrev 2011-12-23 07:49:56 följande:
    Är det någon mer än jag som har svårt att äta? Jag har ingen matlust alls nästan. Det får bli enkla alternativ som pannkakor, fil osv.. Känns tråkigt :(
    Jag har ingen matlust alls knappt. Har gått ner typ 2 kg. Tråkigt, älskar mat annars! Kan absolut inte ätit nåt mäktigt som kött och potatis. Jobbar som kock så vi får se hur det går sen i februari när jag ska börja igen haha ;) är i v17
  • zenoble
    Speedofsound skrev 2011-12-23 13:05:35 följande:
    Zenoble: jag har inte gått ner nåt dock, äter massa mackor och annat istället.. :P jobbar också som kock och det är lite kämpigt med alla dofter som man avskyr :/
    Idaelin0406: Jag hoppas jag slipper att ha taskig matlust hela tiden.. :P
    Ja fy jag hade inte kunnat jobba nu dessa första månaderna med illamåendet.. Hur har det gått för dig med det?
    Bra att du inte gått ner nåt i alla fall!

God Jul Tomte
  • zenoble
    bejb skrev 2011-12-29 05:59:01 följande:
    uuh.. ..
    är idag sjukskriven,imorgon också. för första gången sedan jag blev gravid faktiskt,så jag tycker att jag kämpat bra med tanke på hur jag mått från och till.
    då jag kom tillbaka på jobb på tisdagen efter julhelgen hann jag bara börja på och så kände jag bara hur det knöt sig i magen.. hann nätt o jämt till toan :/ sen mådde jag jättedåligt resten av dan.. det är såååå jobbigt och tungt att vara på jobbet då jag inte alls tål lukten av allt os och ångor av alla bröd,bullar,munkar o.s.v. då jag jobbar måste jag ha upp ett fönster och stå i draget,det är inte heller så bra då de är minusgrader där ute.. inte konstigt jag blivit förkyld också..
    igår var det lite bättre men mådde ändå väldigt illa..och kändes som jag hade växtvärk i magen. riktigt trött har jag också varit.! och halsbrännan from hell!!

så sent igårkväll bestämde jag att imorgon tänker jag vara hemma och vila och bara ta det lugnt o andas. ska ringa till bm då de har telefontid och berätta hur jag mår.
    är det vanligt att må såhär skit ännu då man gått in i 18:e veckan??..börjar bli jobbigt. och känner mig som en riktig gnällspik nu :/
    Fy låter inte kul, bra att du sjukskrivit dig så du får vila lite! Jag kräks fortfarande, mest på morgonen. Är också i v.18 så tycker det borde vara borta nu med. Men det är väl bara att bita ihop.
    Har du pratat med bm än?
  • zenoble

bejb: Har lite halsbränna men inte något jag lider så mycket av. Låter hemskt för dig att jobba när du känner så! Skulle aldrig klara det nu. börjar om en månad hoppas verkligen det känns bättre då. Kan du inte få sjukskriva dig ett tag tills det känns bättre?

Hade mycket huvudvärk tidigare men tack och lov har det gått över de senaste veckorna.. Det har varit migränliknande som inte hjälpt med tabletter :/ Äter ju järntabletter? Jag började nog lite för sent med det förra graviditeten och hade då konstant huvudvärk tills värden gick upp lite.. Inte alls kul ju Rynkar på näsan

• zenoble
    PetraK skrev 2011-12-29 20:58:06 följande:
    Nope inga järntabletter, järnvärdet var jättebra vid kontrollen för mindre än en månad sen. Ska inte på kontroll igen förens slutet av feb, kanske är dumt att vänta så länge? Finns det receptfria järntabletter? Eller funkar blutsaft? Och det är inget farligt för bebisen om jag får i mej extra järn trots bra värden?
    blutsaft innehåller väl inte så mycket järn så det kan du väl äta i alla fall? det är ju nyttigt under hela graviditeten Glad vem vet det kanske blir bättre..
  • zenoble

Ja 60 dagar innan beräknat, men de sista 10 dagarna innan måste man ta ut fp. Så om man behöver vara hemma innan 60 dagar så blir det sjukskrivning va?

Svar på tråden BF juni 2012