• Fru HH

BF juni 2012

Jag drömmer också otroligt mycket, verkar vara en vanlig bieffekt av graviditeten.

När jag var yngre drömde jag varje natt i flera månaders tid att folk jag älskar dog.
    Min mamma dog på olika sätt varje natt, samma sak gällde min pappa, min bror, min bästa vän etc.
    Höll på att knäcka mig! Vaknade varje natt av att jag tokgrät!

Jag fick tillslut hjälp att tyda just denna typ av drömmar och fick till mig detta.

Jag är en extremt beskyddande person som vill att dem som står mig närmst alltid ska må bra, och jag vill skydda dem mot allt ont - därav var det samma personer hela tiden och inte vem som helst.
    Att drömma att någon dör betyder att denna person mår väldigt bra - alltså tvärtom.

Så efter jag fick till mig detta tar jag inte lika hårt på att folk dör i mina drömmar eller att jag själv är offret.
    Nu är vi alla i tillstånd där vi har något inom oss som vi vill skydda med våra liv!
    Men jag tolkar dessa drömmar som att min Bebis mår väldigt bra och är gott skyddad av sin mamma Hjärta

Hoppas detta kan ge er lite mer lugn i era mardrömmar, för mardrömmar är inget roligt att ha.

• Fru HH

Har ni mycket sammandragningar?
    Tycker det börjar bli mycket sånt för min del nu, men kanske är normalt?
    Är i v. 25

• Fru HH

Fy va jag lider med er alla som har foglossningar!
    Än så länge har jag klarat mig...

Jag tar det ju lungt hela tiden, vilar mycket och antränger mig inte särskilt mycket vart jag än är.
    Men jag antar att det är normalt, bara olustig känsla, är så ovan Glad

• Fru HH
    AgnesGN skrev 2012-03-13 21:24:03 följande:
    Hej tjejer. Jag måste få berätta en nyhet. I onsdags, den 7 mars 2012 föddes mina två tvillingflickor med urakut kejsarsnitt i v. 25 + 3. Vi ligger inne på barn 4 i Umeå och flickorna mår, efter omständigheterna bra. De ligger i kuvös med CPAP. Här kommer vi stanna tills flickorna borde ha kommit, alltså mitten på juni, om allt går vägen vill säga. Elsa, heter storasyster som kom 19.23, hon väger nu 685 g och är 31 cm. Angelica är lillasyster och kom 19.24. Hon väger 735 g och är 34 cm lång. Vi hoppas allt kommer gå bra. Att kärlek kunde vara så stark... Anledningen till att de kom var att värkarbetet startade på onsdagsmorgonen och runt 12 åkte jag in på förlossningen. De försökte med värkhämmande dropp men runt 19 var krystvärkarna här. Eftersom tvilling 2 låg i säte var det snitt som gällde, och jag hade aldrig klarat av att sitta upp för att få bedövning utan att ettan ploppat ut så därför sövdes jag. Värkarbetet startade nog för tvilling etts moderkaka hade börjat lossna. Tur det, för hade den lossnat om jag inte varit på sjukhus så skulle våra hjärtan inte ha överlevt.

Hur är det med er då tjejer? Kramar från mig.
    Men Harreguuud!!! Stort Grattis till era fina flickor! Ser fram emot bilder på desa små mirakel sen!
    För man måste ju ändå kalla dem små Mirakel nu Hjärta

Hela familjen håller alla tummar vi har för att allt ska gå bra och att ni ska få komma hem alla 4 i Juni och ha en underbar sommar.

Stora kramar!! {#emotions_dlg.flower}
  • Fru HH

Jag har hört att om man gör knäböj varje dag så kan foglossningarna försvinna nästan helt + att det stärker bäckenet.

Så om ni har kraft att ge så kanske det är värt ett försök.

Är ju en blogg nörd och läser Elaine Eksväds blogg, hon är ju i v. 27 nu och har haft otroliga problem med sina foglossningar.
    Läs hennes blogg om ni är nyfikna på hur hon gör, för hennes foglossningar är närstintill borta nu.

• Fru HH

MEN GUUUUD va mycket grejer!!! Hur fick du allt det????

• Fru HH

Ja visst va den tråkig! 3 gamla tidingar och 2 nappar typ. Jätte tråkigt :(

Svar på tråden BF juni 2012