BF juni 2012
Hur är det med er då tjejer? Kramar från mig.
Jag föödde själv min senaste flicka i 25+0 hon vägde 676 gram och var 30 cm, så jag vet precis vad ni går igenom och vad som väntar. Du får gärna inboxa mig om du vill prata. Lycka till
Jag skulle varit hos BM igår men glömde helt av det då vi varit/är super förkylda. Lämnade meddelande precis att jag behöver en ny tid. Annars går jag ju även på specmvc varannan vecka så et blir en massa besök för mig.
Ska också till Ikea snart. Får hem vagnen på söndag och veckan efter e mina stora tjejer här, så veckan efter den blir perfekt att shoppa åt lillen. Ska ha en ljusblå spjälis och en massa fina baby sängkläder å filtar. En till matstol (lika bra att ta allt på en gång) och lite fler handdukar och hakklappar. Annars har vi allt.
Kör skötbordet på tvättmaskinen(uppblåsbar madrass) och i nya huset som vi flyttar in i i dec kör jag skötrum i tvättstugan så samma tänk där. Men inför inflytten i huset behövs desto mer saker. Möbler till stora tjejernas rum och lite hyllor och sånnt till bebbarna. Men det får bli i vinter det.
Vecka 32 och har gått upp ca 7-8 kg. Har mest gått upp runt magen men känner även att lag blivit lite pluffsig runt ryggen......men det är ju bebis som väger och det extra fett som man lägger på sig behöver man ju till ammningen. Jag har inte kunnat träna alls sen v 14 och nu har jag även sjuk foglossning, men kämpar mig ändå ut varje dag minst 1 timme. Och from v 33+ får jag börja träna lätt igen. BM ville att jag skulle försöka stärka kroppen lite eftersom jag varit beordrad nästan sängläge ganska länge.
Hade jag kunnat träna som vanligt så hade ju det varit kanon men det är ju inget att göra åt nu. Ser fram emot att träna efter istället. Ska köpa mig nya fina träningskläder som tröst coh sen köra järnet. Börjar med löpning och lättare styrka hemma när lillen ammar konstant. Men när han klarar sig ett par timmar så ska jag bo på gymmet. Från bebis e tre mån får jag lämna på barnpassningen så då e det ju enkelt. Beach 2013 alltså:)
Mitt vatten gick i min andra grav i vecka 36+3 tror jag det var. Och det var verkligen som på film. Satt i soffan med min 1,5 åring och tittade på film och så bara pang å det började forsa. På väg in till förlossningen började värkarna komma igång. Från att vattnet gick hemma tog det 1 1/2 timme så var hon född.
Vi får se hur det blir den här gången.
Jag har ju en rejält förkortad tapp så både jag och bm tror att han kommer om ett par veckor. Gissar på v 36 - 37 och det känns väl ganska lagom. Slipper man den sista hemska månaden.
Bristningar bleknar, jag fick två små strimmor vid naveln min första grav och dom syns inte alls nu. Grejen jag tycker e jobbig pm man skulle få många sådär runtom hela magen att huden inte går tillbaka lika bra. Där den är utstrechad går den ju aldrig ihop igen. Men men finns ju inte mycket att göra.
Grattis bejb
!!!
Jag har två veckor kvar till bf och jag beter mig som att jag är på övertid
, vill bara ha ut honom nu nu nu....
En sån här blev det 

Beställde min på Lillabebben.
Jag ska också be om en hinnsvepning. Kanske kan få en tid nästa onsdag när läkaren är där för jag tror inte att min bm gör det. Fast jag kanske borde fråga först innan jag antar det.
Tror kanske att det skulle göra susen.

Igår föddes vår prins Luca. 18:11 3250 gram och 51cm lång. Jätte bra gick det 1 tim och 26 min från vattenavgång hemma tills han var ute. Klarade mig med lustgas sista värkarna och under krystskedet. sydde et stygn och vi åkte hem på tidig hemgång redan 11 i morse.
Amningen börjar komma igång och det är fullt upp med 4 barn här
.

På måndagskvällen 20.43 kom våran Edwin äntligen ut., Förlossningen ska vi inte ens tala om men i slutändan är det värt varje minut av hela gravidteten och förlossningen när man fått ut sin lille., Han vägde 3500 och var 53 cm lång och så fin., är kvar på bb och får se när vi får komma hem,. då slänger jag ut en bild..:) kram på er alla!