Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

BF juni 2012

Jag har också fått något sådant men vet inte vad det är, den värsta smärtan är långt ner i ryggen och ner i skinkorna. Haft det extremt sedan igår. När jag vänder mig på natten i sömnen vaknar jag av värsta huggande smärtan. Hur ska man kunna jobba med det här? Fy :(

• zenoble
    Polarlantis skrev 2012-02-27 08:23:03 följande:
    Hett tips från min sjukgymnast, som hjälpt mig masor. Om du står rätt upp och ner framför ett bord och har kanske 40 cm till bordet. Sätt händerna på bordet och böj fram magen mot bordet, alltså svankar allt du kan och hänger på armarna. Detta gör att diskarna mellan kotorna, som hamnat i kläm och ger den där huggande smärtan, hamnar tillbaka i sitt utgångsläge. Upprepa 67 ggr och ett par ggr/dag. Men bara om det känns bra alltså! Men på mig funkade det KANON! Nu gör jag det bara lite när jag känner att et är på g igen och så vips slipper jag den smärtan iaf! Fogarna tar inte stryk av det och så har man "bara" det bekymmret kvar!

Sök sjukgymnast på vårdcentralen, det är det värt! Lycka till!

Åh tack så mycket det ska jag verkligen testa! Vissa kvällar är ju hemska.. Ja kanske man ska gå till sjukgymnast, men jag tänker att det blir bättre när man slutar jobba, men det kanske det inte blir ändå! :p
  • zenoble
    Polarlantis skrev 2012-02-28 08:21:24 följande:
    Tänkte att de tvar bättre att vara lite förebyggande, att få lite saker att göra själv och tänka på så att det inte blir för illa. Den övningen hjälpte iaf mig massor. Men har ju ont ändå hela tiden typ, men jag tänker att jaja, det kan vara värre och så får jag gå mina prommisar med hundarna lite saktare och ligga med värmedyna på kvällen. Det är väldigt skönt och verkar också hjälpa. För mig funkar rörelse ganska så bra, om jag sprider ut det och INTE damsuger, det får sambon göra för då får jag asont!
    Jobbar du på dagarna också? ja jag är glad att jag inte har konstant ont än så länge.. Men när veckan närmar sig slutet brukar det bli som värst :( 5veckor kvar att jobba
  • zenoble

Jag väntar också på svar, jobbar i storkök så ganska tungt och stressigt. Hoppas att det blir beviljat så är jag hemma från 4 april :)

• zenoble

Min matlust försvann helt sen jag blev sjuk i torsdags, likaså sötsuget men det gör ju inget.. ;) äter däremot äpplen nu som bara den, gott! ska jobba första dagen igen imorgon, hoppas man orkar!

• zenoble
    Norrlandstöus skrev 2012-03-17 11:05:44 följande:
    Har 76 dagar kvar., v 30 nu.,  dags att börja förbereda mig mentalt inför förlossningen., Kan nog inte beskriva hur glad jag är att min kommun inte ska ta bort lustgasen;)
    ska vissa göra det eller vadå? :o
  • zenoble

Jag ska dit på torsdag, ska se om hon kan kolla hur den ligger då :) ingen aning faktiskt.. Mina besök är var tredje vecka fram tills 36 då är de varannan.

• zenoble

Jag hade grav klåda förra graviditeten och då satte det sig mest på fotsulor och händer. Har nu fått klåda på ben/fötter och armar lite grann. Vart sitter de på dig?

Hm får nog be bm ta lite prover på det nästa gång jag ska dit

Svar på tråden BF juni 2012