hur nattar ni era bebisar????
Hur nattar ni era barn?Min son är 4½månad och vaggas me "Brio- vyssan lull tassar".
Han äter sin "gonatt ät" i soffan på amningskudde med mig eller pappa. Sen rapar vi honom och bär in honom till sängen. Ibland sover han redan, och väldigt sällan somnar han direkt han får nappen i munnen. Men oftast får vi stå och vagga upp till5 minuter.Detta gäller även på hans middagslurer, även om han inte äter precis innan.
Vi får då oftast vagga honom till sömns!
Det är bra mycket skönare än att mata till sömns, men någon gång vill man börja vänja av detta.
När han vaknar på nätterna som har börjat göra nu, (orolig, utvecklingsfas eller vad det är) så måste vi vagga, ibland 10-15 minuter och det är fruktansvärt jobbigt när man är halvZombie.
Hur nattar ni era barn som är runt 4-5 månader? Hur gör man sen? Hur får man bebisen att somna om, när den vaknar på natten?
Innan vi köpte tassarna så ammade jag honom till sömns, och han sov i vår säng med oss. Nu vet jag inte hur vi ska ta oss ur vaggandet.. Någon som kan ge tips?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-24 00:02
glömde tillägga att han vaknar oftast 3-4 gånger innan 00.00 och gnäller. Svår att "söva" bara..