• puss

    Har fått tid för IVF - han vill inte ha barn längre!

    men gud.
    vad säger utredningen ätt det är för "fel"? kan du få barn med nån annan?


    Ät min sidfot
  • puss

    ja, inte schysst!! han är skyldig dig det! japp, jag kommer få mansakskvinnorna på mig nu. det skiter jag i.
    är han helt bestämd eller?


    Ät min sidfot
  • puss
    Anonym (häpp) skrev 2011-09-24 17:27:47 följande:
    Nja, "skyldig" TS ett barn kan jag inte få det till. Lika lite som att man är "skyldig" att fortsätta vara ihop med någon som man inte älskar längre även om man levt ihop i 40 år.

    .
    jaha, du tycker så. ok. funkar bra för mig.
    Ät min sidfot
  • puss
    Anonym (häpp) skrev 2011-09-24 17:29:34 följande:
    Skönt, då slipper jag ligga sömnlös över det... Eller något.
    ja, eftersom du förmedlar din åsikt antar jag att du tror att jag bryr mig.
    Ät min sidfot
  • puss
    Anonym (häpp) skrev 2011-09-24 17:32:26 följande:
    ...ok. Trodde hela grejen med ett "diskussionsfroum" var att man förmedlade åsikter. Men har uppenbarligen missuppfattat helt.

    Bäst jag går och dunkar skallen i golvet femtioelva ggr och tar några ångestdämpande, kan inte leva med vetskapen om att du inte bryr mig om mina åsikter...
    *styrkekram*
    Ät min sidfot
  • puss
    Anonym (häpp) skrev 2011-09-24 17:29:34 följande:
    Skönt, då slipper jag ligga sömnlös över det... Eller något.
    ganska dåliga förutsättingar för god fortsatt konversation.
    Ät min sidfot
  • puss
    Anonym (Känslostorm) skrev 2011-09-24 17:32:14 följande:
    Tack "puss"! Det värmer =)

    Tänk om han, efter att vi har gjort slut träffar en ny yngre förmåga och får barn med henne! Inget jag kan styra över men du förstår kanske vad jag menar...

    Det verkar som om han har bestämt sig. Han mår jättedåligt över detta säger han. Jag kan inte trösta honom eller ha sympati för honom denna gång...
    såklart ska han inte ha din sympati. han ska inte fokuseras alls på just nu.
    kan du få honom på andra tankar tror du?
    Ät min sidfot
  • puss
    Anonym (Miss Tropic) skrev 2011-09-24 17:36:11 följande:
    Inte kul, men det är väl bättre att han säger det nu och inte efter att ni gjort IVF? Jag förstår din barnlängtan, men vill du verkligen ha barn med en man som inte vill ha det?
    nej det är inte bättre! då hade dom ju kanske haft barn.
    Ät min sidfot
  • puss
    Anonym (Känslostorm) skrev 2011-09-24 17:38:52 följande:
    Jag har frågat honom om det är lika viktigt för honom att inte få barn än det är för mig att få barn. Han har varit ganska tystlåten för jag antar att han har ett samvete någonstans...?

    Jag vet inte om jag kan omvända honom nu... dessutom undrar jag om jag vill sätta ett "oönskat" barn till världen.
    det är önskat av dig å det räcker.

    men, vad ska du göra? finns det kurator till ivf:en på er ort? kan ni inte prova det?
    varför tvekar han?
    Ät min sidfot
  • puss
    Anonym skrev 2011-09-24 17:41:17 följande:

    Du har inte tänkt på insemination? Jag menar om du inte "hinner" att hitta någon ny innan det är försent.


    ja man kan beställa kit, eller ut å resa lite.

    ts möjligheterna finns!
    Ät min sidfot
  • puss
    Anonym (e) skrev 2011-09-24 17:47:25 följande:
    det minsta han kan göra är att ge mig ett barn och sedan dra åt helvete om han inte är intresserad av att vara engagerad. 
    japp.
    Anonym (Känslostorm) skrev 2011-09-24 17:46:34 följande:
    Jag ska ringa på måndag och fråga vad man kan göra i en sådan situation och hoppas de har varit med om liknande episoder...
    det har dom garanterat.
    Ät min sidfot
  • puss
    Anonym (Miss Tropic) skrev 2011-09-24 17:55:13 följande:
    Låter härligt med folk som tycker att det enda som betyder något är att ts vill ha ett barn. Några hänsyn till att mannen just nu känner sig väldigt tveksam behöver man tydligen inte ta? Var går gränsen för att man är "skyldig" någon ett barn? Ett år, två år. fyra eller sex år?

    Om du ts man har ångrat sig och det är oåterkalleligt (och jag säger OM) så är det bra mycket bättre att dra till Danmark tex. Det där skyddsnätet ni pratar om finns ju då också fast just den här tilltänkta barnafadern inte måste ställa upp som avelshingst bara för att han är "skyldig" ts det. 
    om du undrar över min inställning i frågan kan du fråga om det in min egen frågetråd, inte här.
    Ät min sidfot
  • puss
    Anonym (Miss Tropic) skrev 2011-09-24 17:59:22 följande:
    Frågan var retorisk om du inte förstod det.
    retoriska frågor är välkomna till min frågetråd, som sagt.
    Ät min sidfot
Svar på tråden Har fått tid för IVF - han vill inte ha barn längre!