Inlägg från: Pinkflower880 |Visa alla inlägg
  • Pinkflower880

Juni-barn

Hej!

Hoppar in här... Har Bf i början av juni, tror jag...

Har inte riktigt koll på vilken vecka jag är i. Ska göra ett vul om två veckor.

Har en dotter som snart är sex månader, så denna grav var helt oplanerad. Men ändå välkommen efter chocken lagt sig. Har ständigt illamående, molvärk och huttrar och svettas om vartannat plus att jag är så sjukt trött, kan knappt vara vaken! :( 
    Fördelen med att ta hand om en bebis under tiden är att man inte hinner fokusera så mycket på det. Man måste liksom köra på ändå...

Grattis till er alla blivande juni-mammor! :D

Sådär ja
  • Pinkflower880

Vilka kockar alla verkar vara! :)

Jag, min sambo och dottern blev bjudna på restaurang av mamma och pappa. Åt fläskfilé-planka. Gott. Ett glas vin till hade dock inte varit fel, men man kan inte få allt.

Jag har sjukt ont i magen. Nästan som sammandragningar. Ska det vara så verkligen? Kan inte minnas att jag hade det så med dottern...

Sådär ja
  • Pinkflower880

Aikotakara: Jag kollar också... Men vågar inte köpa... Skäms

spanar in vad jag vill ha så jag vet sen när jag vågar köpa! :)

Fönstershoppar på nätet! :D

Sådär ja
  • Pinkflower880

Hej MarieG81!

Sådär gjorde jag också med min dotter. Kunde inte alls tro på det. Trodde nog först på det efter att jag gjort ett vul i vecka 9+3.

Men det är spännande!

Sådär ja
  • Pinkflower880

Grattis alla nyplussade mammor! Nån som får/har syskon tätt? Kommer skilja ca 13 månader på pyret och storasyster. En annan fråga... Nån som har problem att dölja magen? Den är som en ballong, syns verkligen!

Sådär ja
  • Pinkflower880

Lillsnurr: Ja, magen är i storlek med fjärde femte månaden i förra graviditeten och nu är jag bara i vecka 8. Tror folk låter bli att säga något av sen artighet! Får snart börja med mammakläder ju! Är lite orolig för två barn så tätt, vi hade egentligen planerat två år emellan men det blev inte riktigt så. Är orolig rent allmänt av tanken på två barn, man vill ju räcka åt båda liksom. Men hoppas dom kommer ha kul med varandra eftersom det blir så tätt. Ställer in mig på ett sömnlöst första år och hoppas det släpper sen.

Sådär ja
  • Pinkflower880

Lillsnurr: ja, jag tror också att allt faller sig naturligt precis som med första barnet. Efter att chocken lagt sig att vara gravid igen så har jag mest sett samma fördelar som du. Det blir liksom avklarat i ett svep med blöjor, vakna nätter och allt annat mysigt! Tror min mamma redan vet också, men vill vänta med att berätta till efter vul nästa vecka. Är bara en kompis som vet än så länge av lite speciella skäl. Annars gillar jag att hålla det för mig själv första tiden. Har också använt mycket tights och långa tröjor, det är hur skönt som helst. Hoppas hålla mig till tio tolv kilo denna gång med så slipper jag investera i en helt ny garderob. Är ju ganska liten från början. Kul med storasyster tröjan, vi tänkte beställa en liknande sådan och också berätta på det sättet. Känns roligt på något vis. Ska bli kul att se allas miner...

Sådär ja
  • Pinkflower880

Lillsnurr: Är sjukt glad över att vara hemma nu känner jag. Har jobbat extra två dagar denna veckan och är helt slut. Vill sova hela tiden, vaknar liksom aldrig.

Harvarit så glad över att jag bara mått illa hittills men inte behövt spy. Tji fick jag, var tvungen att panikrusa in på toaletten på ikea idag... Rynkar på näsan Det varden frukosten det!

Hatar illamående! Kräks

Sådär ja
  • Pinkflower880
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-10-19 08:38:41 följande:
    Kommer ha 12 mån mellan mina, och då är även min andra född i vecka 25 så hon kommer vara som en 9 månbebis....lite smått nervös e jag.
    Tights och stora tröjor kanske kan vara ett alternativ? 
    Ojdå, det blir tätt. Skrattande Men ändå kul...

Min sambo blev mest nojjig över att vi kommer behöva tvillingvagn, och dubbla uppsättningar av stolar, sängar och sånt som man kanske kunde ärvt om man väntat ett tag... Man riktigt såg hur dollartecknen snurrade i hans ögon och paniken växte...Skrattande Nu har han dock gått över till enbart glädje... Tungan ute

Använder mycket tights och stora tröjor, men magen är där ändå. Är liten och smal från början, så magen sticker ut som en ballong. Ser kul ut... Obestämd
    Sådär ja
  • Pinkflower880
    RocketQueen skrev 2011-10-19 13:40:21 följande:
    Jag vaknade efter endast fem timmars sömn av att jag var så hungrig att jag hade ont i magen. Bara att gå upp och äta frukost! Så nu sitter jag här, hinner inte sova lerigt måste snart till jobbet för ett litet 12-timmars nattpass. Hur hungrig kan en människa bli egentligen? Suck, det kommer att bli en lång natt...
    Det har jag också funderat på! Äter hela tiden... Jobbad kväll i måndags och kämpade med hunger hela kvällen. Var tom med tvungen att åka förbi MAX för ett nattmål på vägen hem... Skäms
    Sådär ja
Svar på tråden Juni-barn