Inlägg från: Pinkflower880 |Visa alla inlägg
  • Pinkflower880

Juni-barn

Är också öm om magen och har molande växtvärk. Inget som stör, förutom när man bär dottern och hon fotar till i magen då... Är i vecka 15 imon, tiden går sjukt fort. Men först igår insåg jag ordentligt att vi ska ha en bebis i juni. Sa det till min sambo, hans svar var att, ja det vet jag väl... Det har jag också vetat, men igår bara sköljde allt över och jag insåg att till sommaren har vi två små barn. Skräckblandad förtjusning...

• Pinkflower880

Vecka 15 nu, tiden rusar iväg. :) Angående sex så är jag lite off, men min sambo är på. Och när vi väl kommit igång så... ;) Annars känns det som att magen växer för var dag. Har en söt liten bula nu, dock ännu inte någon som frågar. Skulle ju kunna vara efter bebistjock med, dottern är ju "bara" åtta månader. :) Var på jobbet och sa god jul, passade på att berätta för min chef att jag inte kommer tillbaka i maj som planerat utan först i augusti året efter. Han bara skrattade... :) Har inte berättat för kollegorna, eller andra än. Denna gången får alla se magen när den väl kommer... :)

• Pinkflower880

Ni som har foglossning... Har man ont i höfterna? Känner mig som en gammal tant som stapplar fram. Men kanske bara är stel rent allmänt... :/

• Pinkflower880

Ja, höfterna och ner mot blygdbenet. Pratade med min svägerska idag som led mycket av foglossning under sin graviditet och hon gav mig några övningar som man kunde göra... Men å andra sidan fanns det visst inte så mycket att göra om det nu ville utveckla sig liksom. Man skulle unvika att bära bebis på höften... :/ Har ingen annanstans att göra av min dotter, hon är ju bara åtta månader... Hmm...
    Nå, hoppas att det är högst tillfälligt och försvinner tills nästa vecka... :D Är optimist!!!

Vad det gäller vikten så gick jag upp tolv kilo med dottern och hann gå ner elva... (eller gick ner 13, men sen var det sommar och god mat som gjorde att jag fick tillbaka några... :) )
    Hoppas att hålla mig inom samma ramar denna gång, är ju ganska liten och kort. Så man blir ju lätt lika lång som bred annars... :D

Bebissaker har vi det mesta. Men kommer behöva dubblevagn och så småningom en till spjälsäng och matstol, då dottern inte hinner växa ur sitt.

Kommer inte kolla kön, gillar att ha överraskningen vid förlossningen. Men tror det är en kille denna gång, då inget är likt förra graviditeten. Alla andra säger också kille, ska bli kul att se om det stämmer...

25 veckor kvar... (Känns som det är längre till juni egentligen... :D)

Sådär ja
  • Pinkflower880

Polarlantis: Jag får också mycket flytningar vid ansträngning. Slemmiga också, har för mig att jag hade så med dottern med, men vet inte om det ska vara så direkt... :)

• Pinkflower880

Busbus: har också i benen. Blev helt knäpp i slutet med dottern, var typ omöjligt att sova för att benen bara kröp... :( Har inte fått nåt än som tur är...

• Pinkflower880

Igår och idag har jag känt bebisen tydligt. Även min sambo fick sig en puff, han blev helt lyrisk! :) Just igår kväll låg den nära magen framåt, idag är det lugnare, tror den har krupit bak igen. Den har ju lite yta att vara på än så länge... Är alla klara med julklappar än? Ska handla sista imon, hatar att flytta i nov/dec skiftet. Julen blir alltid så stressig då... :(

• Pinkflower880

Zenoble: är bara i vecka 16. Men å andra sidan är det andra barnet. Fast vi kände första barnet i ungefär denna vecka med, sen tog det dock ytterligare en månad innan man kände den hela tiden... Vi får väl se om det dröjer lika länge nu... :) Men visst är det mysigt!!!

• Pinkflower880

Jjohamsson: kram på dig! Hoppas allt går bra!

Svar på tråden Juni-barn