Inlägg från: Lucian Caesar |Visa alla inlägg
  • Lucian Caesar

Juni-barn

Hallå!!!

Här är ännu en som är en flitig läsare av tråden men aldrig gett sig till känna Glad förräns nu då vill säga!!
    Väntar min tredje pojk med bf 15 juni så är alltså i v.36 (35+5 kanske?!) 
    Går hemma med gravidpenning & bara slappar..
    Har som många av er andra mycket förvärkar men tippar på att jag går tiden ut ändå, första sonen kom på bf+7 & andra sonen på bf+1...
    Grattis till er som redan fått era små underverk!!!          

• Lucian Caesar
    Tesssi skrev 2012-05-20 05:04:07 följande:
    Inatt gick vattnet, så nu väntar jag på att klockan ska bli 8-8.30 så jag kan åka in för bedömning...
    åh vad spännande!!!! lycka till!!

Tänkte bara tipsa er förstoppade om linfrö ifall ni inte redan testat det Glad
    Vid bägge av mina tidigare graviditeter har jag vart jätte förstoppad med hemorrojder som följd  Rynkar på näsan & vid denna graviditet så började jag käka linfrö varje morgon till flingorna & har inte haft några besvär..
    Äter iofs inga järntabletter denna graviditet då jag vill göra allt för att undvika just hemmorojderna, sagt till min bm att så länge mitt järnvärde håller sig bra så tänker jag inte käka dem Skrattande vid mina andra graviditeter har jag bara snällt käkat dem för att bm sa att man skulle börja äta järntabletter runt v.20.. kanske inte igenkligen hade behövt käka dem vid mina andra graviditeter heller men men..

Förresten ni andra som oxå har har/haft en del förvärkar blir ni illamående vid era förvärkar??
    Jag blir det ofta just under förvärkarna, jobbigt när det håller på i flera timmar bara...          
  • Lucian Caesar

Grattis till alla nya bebisar!!!

Själv går jag in i v.38 idag, 21 dagar kvar!!
    Har haft en hel del förvärkar innan men det sista har det vart väldigt lugnt.. Så inga som helst tecken på att det skulle dra igång inom det närmaste Skrattande tror jag kommer gå tiden ut.. Vilket inte gör så mycket, bara jag slipper gå över typ 2 veckor Förvånad
    Är ju antagligen sista graviditeten så vill njuta så mycket som möjligt!! Samtidigt som jag längtar ihjäl mig efter det lilla knytet!!!

Är lite nyfiken på hur det känns när vattnet går? Mitt vatten har ju gått vid en värk inne på förlossningen vid bägge av mina tidigare förlossningar. Startat med värkar bägge gångerna & hade tyckt det vart häftigt om denna förlossning hade startat med vattenavgång så man får uppleva bägge sätten Skrattande
    Har hört att det knäpper till stämmer det? Hur mådde ni innan vattnet gick? Några som helst förvarningar el sa det bara splasch hahaha

• Lucian Caesar

16 dagar kvar!! Har ett väldigt tryck neråt idag, & ont i mina ljumskar speciellt den vänstra Rynkar på näsan
    Trodde ett tag igår att det kanske var dags, sambon blev nervös & stack iväg & tankade bilen utifall att Skrattande
    Men det var bara kroppen som spelade mig ett spratt... Hade typ värkar med bara 2 min mellanrum men det höll bara på i ca 30 min & dem gjorde inte så ont som "riktiga" värkar men visst börjader man hoppas på att dem skulle tillta i styrka... hahahaha ända gångerna i livet man längtar efter smärtan Glad Tog en powerwalk på kvällen med förhoppning om att det skulle skynda på nåt men det gjorde det ju inte!!
    Önskar varje gång jag går på toan att slemproppen ska ha gått så det känns som att det händer nåt men icke sa nicke.. Nån som vet ifall man kan ha börjat öppna sig fastän slemproppen inte gått? Surt med alla dessa förvärkar om dem inte gör nån nytta Rynkar på näsan

Nån mer än jag som ska föda i Varberg??   

• Lucian Caesar
    LillaGrynet skrev 2012-05-30 11:17:53 följande:
    Lucian Caesar: Sa till min BM att slemproppen börjat lossa då sa hon att det är inget å haka upp sig på för det behöver inte betyda att något är på gång utan du kan ändå få gå över tiden.. Gaah! Andra har sagt att det brukar köra igång inom 2 v från att det börjat gå å i vissa fall lossnar den under förlossningen..

Å ska du föda i VBg..
    Hört att det ska vara bra där
    Tack för alla svar!! Har ju ändå fött 2 barn innan men har ingen direkt koll på slemproppen. Tror den gått i samband med förlossningarna bägge gångerna..

Jag har fött bägge gångerna i Varberg & har vart jätte nöjd med både förlossning & bbtiden..  
Svar på tråden Juni-barn