Juni-barn
Hej
På Familjeliv för första gången :) Har plussat idag, 4v+2dagar. Spännande, första barnet. Jag vågar knappt tro det är sant, så jag kommer nog göra ett nytt test om en vecka, bara för att få det bekräftat :)
Hej
På Familjeliv för första gången :) Har plussat idag, 4v+2dagar. Spännande, första barnet. Jag vågar knappt tro det är sant, så jag kommer nog göra ett nytt test om en vecka, bara för att få det bekräftat :)
Hej!
Jag var med i den här tråden när den började sen har jag inte varit så aktiv men nu tänkte jag vara lite mer aktiv =) Det är roligt att gå in och läsa vad alla skriver och hur alla mår. Själv är jag i v.16 och mår nu rätt bra. I början var jag väldigt trött och mådde illa men som tur var så har det det mesta gått över. Vi var på ultraljud v. 12 och fick se vår lilla bebis. Vilken härlig känsla det var att se den lilla! Vi ska igen den 2 feb. På julafton berättade vi för min sambos 6-åriga dotter att hon ska bli storasyster. Hon blev superglad och det var det första hon sa till alla hon träffade under hela julen :) Hon är intresserad av hur bebisen ser ut och vad som händer i magen. Hon kommer ofta och lägger handen på magen....så mysigt :)
Har även sett att det finns en bildtråd, roligt att se alla fina magar. Jag ska snart också lägga ut en bild på min lilla bula :)
Ha de bra!
Nu har jag fixat gravidförsäkring! Tur att man är med på familjeliv, annars hade nog det varit något jag inte hade tänkt på. Hade nog bara tänk att jag skulle ha en föräkring när barnet var fött. Det blev en Gravidförsäkring plus hos Länsförsäkringar. Den verkade bäst när vi jämförde.
Är åxå inne på att jag ska köpa en crecent. Har även tittat på en 2me Berlin, men den är så pass mycket billigare än alla andra så man börjar ju fundera om den är lika bra som tex en crecent. Är det någon som har erfarenhet från en 2me Berlin??
Låter ju bra att den verkade stabil :) Jag behöver en vagn med fyra stadiga hjul då jag rör mej en del i varierad terräng. Jag får helt enkelt fundera lite till, vi har ju ingen brådska :)
Jag går in i 17:e veckan idag och längtar åxå tills jag känner barnet :)
Jag och sambon har inte riktigt samma smak när det gäller namn men har faktiskt lyckats komma överens om ett killnamn och ett tjejnamn, Alice och Ivar. Bara hoppas dom känns bra och passa barnet när det kommer ut :)
Ha en trevlig fredagskväll!
PIO, håller tummarna för dej!
Har varit och kollat på vagnar idag =) Den jag hade kollat på nätet och den som hade blivit en favorit var inte alls som jag hade tänkt mej, det var en 2me Berlin. Sambon tyckte inte heller om det. Så nu lutar det åt en Crescent classic istället. Har tittat på den tidigare och den kändes jättebra. Även sambon tyckte om det, så det var ju positivt. Har tittat på Jollyroom och där är det ju rabatt på den med 1800 kr, så nu ska jag försöka övertyga karl om att det är lika bra vi köper den nu....annars kommer han bara klaga på att den är för dyr...han är en liten snåljåp ibland =) Det stora problemet är nu om vi ska ha en svart eller grå....vilket i-landsproblem ;)
På stan idag träffade jag två gamla kompisar, båda gravida! Så roligt att det kommer finnas kompisar som kommer vara hemma under samma tid =)
Jag gillar åxå namnet Elise men tyvärr gör inte sambon det.