Inlägg från: MarieG81 |Visa alla inlägg
  • MarieG81

Juni-barn

Grattis till alla bebisar! Så kul att börja dagen med att kolla om det har fötts någon bebis under sista dygnet :) Själv har jag 32 dagar kvar, känns väääldigt länge just nu men den som väntar på nått gott :)

• MarieG81

Jag har gått upp 9 kg. Jag hade väntat med att gå upp 25 kg med tanke på att min mamma gjorde det med mej o min bror. Men jag är glad är det bara är 9 än så länge med tanke på att jag hade några kilos övervikt innan jag blev gravid. Så mitt mål är att träna mej ner till 65 kg efter graviditeten, får se hur länge det tar :)

Kul med fler bebisar på gång! Här är det coollugnt med 31 dagar kvar :)

• MarieG81
    stjärnfrukt skrev 2012-05-27 19:12:42 följande:
    Nää fy vad jag har gråtit, ni vet ju att jag skrivit förut om taskiga kommentarer från min omgivning. Idag hände det igen när vi åkte o träffade släkt på min sambos sida. Direkt när jag kommer in i rummet där alla sitter får jag höra:
    "men gud vad stor du är! Du måste ha det jätte tungt nu" osv ni vet det gamla vanliga, men sen säger dem:
    "ja du ser så rolig ut nu för du har ju verkligen lagt på dig massa om höfterna o hela sidan och BAKEN! "
    "Du ser riktigt rund ut! hela du "
    "Du får ursäkta att vi skrattar åt dig men du ser ju så rolig ut!"
    "Ingen som har en kamera så vi kan ta kort"

m.m och alla bara skrattade och jag stod där (& hade gjort mig fin...) och kände mig som världens freak och viste inte alls var jag skulle ta vägen... kan säga att jag inte fick i mig något morsdagfika och att jag faktiskt gick in på toa & torkade några tårar..... här hemma har jag däremot gråtit jättemkt. Jag har inte själv tänkt på att jag har blivit större någon annanstans än på magen...gått upp 13kg vilket jag inte alls mått dåligt över....men nu är jag så ledsen! 

Då jag har lidit av ätstörningar i ca 6år och dessutom un har hormoner i kroppen så tar jag åt mig av ALLT andra säger om min kropp... 
    Men usch, vilka hemska människor!!! Allt folk inte förstår att bara för att man är gravid så kan man inte säga vad som helst.
    Stor kram till dej!!! 
  • MarieG81

Ikväll ska jag på min bästa väns bröllop, så skönt att bebisen inte har kommit än :) Klänningen sitter som den ska men var tvungen att åka in till stan o köpa nya skor i lite större storlek. Har inte varit så svullen i veckan o har haft stödstrumpor, så jag blev lite trött när jag vaknade med hyfsat svullna fötter. Men nu är allt fixat o solen skiner, kan ju inte bli bättre :)

Ha en bra helg allihopa!

• MarieG81

Var hos barnmorskan idag o gick därifrån som sjukskriven. Skulle bara ha jobbat fyra dagar denna sista vecka men hon tyckte jag skulle sjukskriva mej. Har haft svullna fötter ett tag o idag hade mitt blodtryck höjts, så därför tyckte hon det inte var så bra att jobba. Så jag fick ringa jobbet o säga att jag inte kommer mer, kände mej väldigt snopen. Får åka dit på torsdag o ha lite avslutning för barnen på jobbet, kan ju inte bara försvinna. Så nu är det vila som gäller fram tills bebisen väljer att titta ut. Bm kände barnets huvud när hon kände efter o sa att jag nog inte hade så långt kvar. Spännande :)

Grattis till alla fina bebisar som har tittat ut!

• MarieG81

Igår när jag var hos bm sa hon att hon trodde att förlossningen kunde vara nära....så jag kanske skulle ta och kolla igenom bb-väskan. Nu börjas det helt plötsligt kännas på riktigt....jag tror tom jag börjar bli lite nervös :) En rätt härlig känsla i detta läget :)

• MarieG81

Härligt med nya bebisar!

Ensortsmamma: Vad härligt att allt gick bra!!

• MarieG81

Nu är jag helt slut! Har flyttat idag o även om jag inte gjort jättemycket så är jag helt slut. Har haft känningar hela dagen så vi får väl se vad som händer inatt. Nu när vi är på plats får bebisen komma när hon vill :)

Kämpa på Uddabus!!

• MarieG81

Jag är åxå kvar, bf 27 juni. Tur att jag har kompisar som kan underhålla mej lite medans sambon jobbar mycket för att hinna klart vissa saker innan barnet kommer. Har haft förvärkar och ont i några dagar, får väl se när hon bestämmer sig för att komma :)

Lycka till Uddabus!

• MarieG81

Grattis Uddabus!! Härligt att han äntligen är här!
    Grattis till er andra åxå om jag har missat nån :)

• MarieG81

Nu äntligen har lilla Ella kommit! Kom till världen 7.25 i morse, 3415g och 50 cm lång. Allt har gått bra och hon är helt underbar!

• MarieG81

Härligt att alla bebisarna har kommit!

Svar på tråden Juni-barn