Inlägg från: 84Maria |Visa alla inlägg
  • 84Maria

Juni-barn

Hej, jag tänkte hoppa in och vara med er om det går bra. Skrattande

Du är i vecka 27.  
    Du har gått 26 fulla veckor och 4 fulla dagar (v26+4).
    Du är i 6:e kalendermånaden.
    Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). 
    Du är i trimester två.
    Beräknat förlossningsdatum Tors 28 jun 2012
    Du har 93 dagar kvar till beräknad förlossning.
  • 84Maria
    Aikotakara skrev 2012-03-27 22:02:52 följande:
    Någon annan än mig som har värk o kramp i benen? Vad ska man göra? Massera och hålla högt? Det är så himla irriterande..

Jag får värk i benen men det beror oftas på mina åderbrock som jag har fått pga graviditeten. Då blir det att ligga med högläge för benen då brukar det släppa efter ett tag.. Brukar med få kramp mitt i nätterna men då gör det så ont att jag inte kan röra benet utan försöker att masera bort det.
  • 84Maria
    JennieJ skrev 2012-04-18 21:14:11 följande:

Kanske ska ta med något då :/ låter inget trevligt de där
    Jag gjorde ett glukostest idag. Det gick bra. Låg på 4 på morgonen när jag kom och efter 2 timmar efter lösningen som man hade svept i sig så låg det på 5 så ingen deabetes här inte. Men man blev bra törstig av att dricka något som smakade rent socker. Så något att dricka och något att stoppa i munnen direkt efter är en bra idé. Jag försökte sova så länge som möjligt å eftersom jag mår illa så fort jag vaknar om jag inte får i mig något. Så illamående, törst och lite frossa var nog det värsta.
  • 84Maria

Håller tummarna för er som ligger inne. Många styrkekramar

• 84Maria

Grattis PIO

Zvartaliljan : Styrkekramar {#emotions_dlg.flower}

• 84Maria
    Zvartaliljan skrev 2012-04-24 19:39:17 följande:
    Idag kl.13.55 föddes Emilio

Ett stort Grattis! Hoppas att smärtan försvinner snart.
  • 84Maria

Har haft som mensvärk i natt. Och nu på morgonen så känner jag mig "trött" i magen. Kan det bero på att bebben sparkade ordentligt igår kväll? Var väldigt livat i magen ett tag...

• 84Maria
    Aikotakara skrev 2012-05-02 21:45:37 följande:
    Hej! Har inte orkat läsa bakåt i tråden riktigt då ni skriver så mycket och jag har varit borta ett bra tag ;)

Lång historia i korta drag..
    Blev inlagd på sjukhuset den 19/4 pga havandeskapsförgiftning.. Blodtrycks-kollar och samling av urin.. ett himla meck. Blev sämre och sämre, den 22/4 på eftermiddagen bestämde dom för att sätta igång mig då jag inte alls mådde bra längre. Mår hemskt och ligger med värkar, öppnar mig 3 cm på några timmar.. får epidural som misslyckas pga att jag har så svullen ryggrad. Hjärtljuden på bebisen blir sämre så det blir akut snitt för min del.

Hann bara gå 31+1. Ut kom en väldigt liten Melker. 1298g, 38cm lång. Dag 2 blev han sämre och "skrek sönder" lungorna.. Får åka ambulansflyg från Luleå till Umeå där små drän sätts in.. bakom kommer jag och mannen i en taxi med bår eftersom jag fortfarande är jättesjuk. En djävulsresa som heter duga.

Idag den 2/5 fick vi komma "hem" till sjukhuset här i Luleå. Melkers andning är jättebra och nu måste han växa på sig innan han får komma hem.

Har inte haft internet riktigt eller orkat skriva då jag fick migrän som biverkning av epiduralen då narkosläkaren punkterade ryggmärgen. Det har varit ett helvete av oro och smärta, men nu börjar allt vända och bli till det bättre. Jag har blivit mamma och kan inte riktigt förstå det än.. Längtar så tills vi alla får komma hem igen.

Blev inget junibarn för mig, min lille spinkelfis föddes istället exakt 2 månader för tidigt om man utgår från det beräknade förlossnignsdatumet. Känns riktigt snopet då barnkammaren inte står färdig och att inget alls gick som man hade tänkt sig. Vi mår iaf bra nu :)

Grattulerar
  • 84Maria
    Cataleya skrev 2012-05-05 09:43:13 följande:
    Ja88, tack snälla! Jag håller på att bli tokig här hemma, vill kissa flera liter känns de som, men de kommer inget :)
    Då kan det alltså vara det, ska ta mig lite citronvatten 9-10 liter ) och se om de rensar lite! :)

Tycker inte att du ska dricka 9 liter citronvatten då det inte är bra att dricka så mycket vatten. Håll koll på hur ditt urin ser ut i toaletten. Om det är grumligt så har du bakterier i det. Är det mörkt så är det för konsentrerat. Drick så du får ett klart urin så rensar du röret bra.
    Hoppas att det går över 
Svar på tråden Juni-barn