Aikotakara skrev 2012-05-02 21:45:37 följande:
Hej! Har inte orkat läsa bakåt i tråden riktigt då ni skriver så mycket och jag har varit borta ett bra tag ;)
Lång historia i korta drag..
Blev inlagd på sjukhuset den 19/4 pga havandeskapsförgiftning.. Blodtrycks-kollar och samling av urin.. ett himla meck. Blev sämre och sämre, den 22/4 på eftermiddagen bestämde dom för att sätta igång mig då jag inte alls mådde bra längre. Mår hemskt och ligger med värkar, öppnar mig 3 cm på några timmar.. får epidural som misslyckas pga att jag har så svullen ryggrad. Hjärtljuden på bebisen blir sämre så det blir akut snitt för min del.
Hann bara gå 31+1. Ut kom en väldigt liten Melker. 1298g, 38cm lång. Dag 2 blev han sämre och "skrek sönder" lungorna.. Får åka ambulansflyg från Luleå till Umeå där små drän sätts in.. bakom kommer jag och mannen i en taxi med bår eftersom jag fortfarande är jättesjuk. En djävulsresa som heter duga.
Idag den 2/5 fick vi komma "hem" till sjukhuset här i Luleå. Melkers andning är jättebra och nu måste han växa på sig innan han får komma hem.
Har inte haft internet riktigt eller orkat skriva då jag fick migrän som biverkning av epiduralen då narkosläkaren punkterade ryggmärgen. Det har varit ett helvete av oro och smärta, men nu börjar allt vända och bli till det bättre. Jag har blivit mamma och kan inte riktigt förstå det än.. Längtar så tills vi alla får komma hem igen.
Blev inget junibarn för mig, min lille spinkelfis föddes istället exakt 2 månader för tidigt om man utgår från det beräknade förlossnignsdatumet. Känns riktigt snopet då barnkammaren inte står färdig och att inget alls gick som man hade tänkt sig. Vi mår iaf bra nu :)

Grattulerar