Inlägg från: 84Maria |Visa alla inlägg
  • 84Maria

Juni-barn

fyrklöver81 skrev 2012-06-19 07:42:33 följande:
    hur många är vi kvar nu i junitråden som inte fått???

jag är beräknad 29/ 6

Jag är kvar. BF 28/6
  • 84Maria
    Uddabus skrev 2012-06-20 07:11:15 följande:
    Nu är Charlie här... 01.25 föddes han med sugklocka.

Han vägde 5264 o var 55 lång... Utan att gå sönder ett dugg ligger vi fortfarande på förlossning o han ammar så fint
    Stort Grattis. Vadskönt för er.

Grattis till er andra som fått era små...

• 84Maria

Här sitter man och lider i värmen. Har redan intagit 2 glassar för att kyla ner mig. Vill ju ha fint väder men vill inte lida så mycket som man gör. En vecka kvar till bf och hoppas då på att det kan vara mulet tills bebben tittar ut. I morgon ska det firas midsommar och ätas god mat men efter det så får den gärna titta ut. Men jag antar att den kommer stanna lite längre då mitt första barn gjorde det. Om man räknar med det så blir man ju bara lyckligare om den skulle komma tidigare.

{#emotions_dlg.flower}GLAD MIDSOMMAR PÅ ER ALLA!{#emotions_dlg.flower} 

• 84Maria

Här har man haft en trevlig midsommar. Bara nerven som har kommit lite i kläm någon gång. Inget dansande kring någon stång dock. Men magen är nästan alltid hård vilket börjar bli ganska jobbigt. Känns som man har träningsvärk och blåmärken där inne. Åkte på en riktig guppig väg vilket inte är att rekomendera då bebisen skumpade på kissblåsan till och från hela tiden. Man fick hålla emot med benen och blev rak som en pinne emellanåt så man inte skulle läcka hehe... Nä, nu vill man att dagarna bara ska rusa fram.

• 84Maria

Och grattis till alla som har fått era små Hjärta

• 84Maria

Åh vad skönt att snart vara där...

Här är det bf om 3 dagar och det ända som känns är förvärkar på kvällarna. Ont i magen och höfterna varje gång man ska vända sig runt i sängen. Yrseln och svettvallningarna kommer man ju inte att sakna dom börjar bli lite tröttsamma...
    Nu undrar man ju bara hur långt man kommer att få gå över för det känns som att h*n inte kommer att komma ut snart.
    Det märks i tråden att det är många som har fått nu. Det är lättare att hänga med i vad som skrivs hehe...   

• 84Maria

Bf i morgon och fortfarande inget. Bara kroppen som luras hela tiden och en närv som kommer i klämm i all otid. Gick ut med två kassar sopor idag och  j*klar vad ont jag fick innan jag kom fram, både i magen och i ryggen och kändes alldeles tung i magen... Nu känns det som jag har träningsvärk i ljumskarna.

Grattis till er som har fått era små Hjärta 

• 84Maria

Grattis Polarlantis!

Idag har jag försökt att vila två gånger men aldrig haft någon ro utan har velat haft så mycket som möljigt gjort. Har städat och handlat. Och jag känner att jag orkar snart inte att göra något. Får ont så fort jag anstränger mig. Nu vill jag att h*n ska titta ut. BF idag men det känns så otroligt långt bort innan man kan få träffa sitt lilla hjärta.   

• 84Maria

Jag är låst i hemmet... Nerverna har hamnat ikläm så jag får skit ont när jag står/går. Kommer till toan och tillbaka till soffan och inget mer. Smärtan sitter i ljumskarna så man blir helt stel när det kommer. Nu vill jag att bebben ska komma ut för det här var ju inget att rekomendera. Då har jag hellre smärtsamma förvärkar och sammandragningar för dom kan man andas någorlunda igenom. Jag hoppas verkligen att det inte kommer att vara såhär länge till. Man har gråtit till och från idag pga smärta och frustration.  

Svar på tråden Juni-barn