Inlägg från: 84Maria |Visa alla inlägg
  • 84Maria

Juni-barn

ooLunaoo skrev 2012-06-29 21:37:35 följande:

Nu ligger min brors tjej på förlossningen och föder barn, 3 veckor för tidigt, medans jag är 3 dagar över tiden och känner inte av ett dugg. Är såklart jätteglad och spänd för deras skull, men kan inte låta bli att känna att det är lite orättvist. :/ Det var till och med så jag låg i sängen och grät en timme efter att dom hade ringt. Snacka om att kunna tycka synd om sig själv haha..

Men nu tycker jag faktiskt att våran lilla tjej kan ta och komma ut hon med. 

Förstår hur du känner dig. Det är nu som dagarna har blivit jobbiga. Men vi får peppa oss med att vi inte får gå över hur länge som hällst fast det kan kännas som det. Man får ta en dag i taget. Jag har försökt att planera mina dagar och gjort en massa saker varje dag. Men nu när man har fått så ont som jag har fått så känns det inge kul alls för jag kan inte annat än att sitta/ligga. Vill kunna göra en massa... Jag har börjat blivit rastlös nu på senaste tiden..

Och man får själklart tycka synd om sig själv.  
  • 84Maria

Grattis Sweet life!!!

Idag är jag lite bättre. Jag har kunnat tagit mig några fler metrar vilket har varit otroligt skönt att komma ut bara för en liten stund. Men att sitta på toa är hur jobbigt som hällst. Jag ska till bm i början av veckan så jag ska höra lite vad hon säger. Man får ju lite panik när man knappt kan sitta på toa och göra sina behöv för att nerverna hamnar i kläm.

Vila har jag oxå hört att man ska göra. Men det verkar inte funka här eftersom jag låg hela dagen igår och varit sittandes i soffan idag. Då borde det ju komma igång i så fall.... Har börjat blivit förkyld med så nu vill man ju att den ska stanna inne tills man blir helt frisk. Fast jag skulle ju inte klaga om h*n ville titta ut i kväll...

Man får väl räkna ner hur många dagar man max har kvar kanske... Fast det kanske oxå känns jobbigt. Men när man väl har sin bebis i famnen så vet man ju att all denna väntan är som bortblåst. 

• 84Maria

Jag känner att jag vill ha fler. Blir nr 2 nu men det skulle vara kul att få ett syskon till denna i magen som kommer någorlunda tett... Det är ju 6 år mellan första och andra.

• 84Maria
    ekind skrev 2012-07-01 19:13:26 följande:
    Har klickar värkar sen 3-tiden. De kommer med ca. 10 min intervall, kännbara men inte speciellt smärtsamma! Vad tror ni, förvärkar el bebis på g?
    Två alvedon och ett varmt bad säger dom att förvärkar ska försvinna på men inte riktiga värkar. Du känner nog bäst själv. Förvärkar kan man gå och ha länge men dom brukar inte vara så regelbundna. 

Vi kan ju hoppas på att bebis är på G.

Här är det tvärlungt. Lugnet före stormen kanske.. Man kan ju hoppas på det iallafall.. Bf +3 nu   
  • 84Maria
    ekind skrev 2012-07-01 21:24:27 följande:
    De håller i sig. Tänkte ta en dusch när det är paus i fotbollen. Det kan nog vara dax men jag har blivit lurad så många ggr!

Hoppas på lugnet före stormen för dig! Passa på att vila!

Hur går det för dig? Hoppas på att du har fått åka in nu och fått din bebis...

Vi som är kvar får peppa varandra att stå ut... bf +4 idag...   
  • 84Maria

Tyvärr är jag lite fången i mitt eget hem då nerverna sätter sig i kläm rätt som det är.  Innan det blev så kunde jag hitta på massa att göra för att  ta vara på vardagen och få tiden att flyga iväg. Men nu så är jag mäst sittandes och liggandes och har varit så i några dagar nu. Så det blir väldigt långtråkigt nu...
    Men för varje morgon jag vaknar så är det en dag närmare till bebben tittar ut. Man får försöka tänka positivt iallafall.

• 84Maria

Grattis Emelie och ekind till era små Hjärta

Här väntar man fortfarande och är låst i hemmet...

• 84Maria

Jag är kvar. Och det värkar som att jag kommer bli det ett tag men man kan ju hoppas att bebben vill kika ut snart.

• 84Maria

Grattis till era bebisar. {#emotions_dlg.flower}

Här är man fortfarande kvar +5 idag 

• 84Maria

Här kämpar vi på.. Och har åkt på en dunderförkylning med... Nu vet jag inte om jag skulle orka föda om det skulle starta.

• 84Maria

Grattis fyrklöver81 {#emotions_dlg.flower}

AAEV är det du och jag kvari tråden som väntar bara? Här är det lugna gatan bortsätt att man är fången i sitt hem eftersom det sätter sig i kläm så fort jag går utanför dörren. Det positiva är väl att man max får gå en vecka till nu bara. Gubben min har nu semester så nu får hen gärna komma.

• 84Maria

Igår hade jag värkar så vi tog entur tillförlossningen där dom sa att jag bara var öppen en cm och att omföderskor kan vara det hela tiden så jag fick välja om jag skulle stanna kvar och gå runt ett tag eller åka hem med tabletter så jag kunde sova. Jag valde att åka hem och sova. Idag har jag träningsvärk i magen och bara någon enstaka värk. Och jag är skakig i hela kroppen.

• 84Maria

Och idag ingenting. Snacka om att man blir irriterad nu när kroppen bara luras. Nu skulle jag bara kunna lägga mig ner och bara gråta.

• 84Maria

Nu har äntligen lilla Liam kommit. Han tittade ut den 10/7 och vägde 3980 och var 52 lång..

Grattis Nangijala:)

• 84Maria

Grattis AAEV

Det var Liams pappa som fick välja namn. Vi gjorde det enkelt för oss där. Om det blev en tjej så skulle jag välja namn och kille så skulle pappa få välja. 

Svar på tråden Juni-barn