Inlägg från: Tre Flickor |Visa alla inlägg
  • Tre Flickor

Juni-barn

Dancia skrev 2012-01-11 16:05:18 följande:
    Bra att du gjorde gynundersökningen så du vet vad det handlar om och att de ska hålla lite extra koll på dig, skönt att tappen inte var något påverkad :)

Tack, det kändes skönt.
    Jag hade inte orkat gå och fundera och oroa mig i 20 veckor till. Nu vet jag vad som har hänt och vad jag ska vara uppmärksam på + att BM vet med sig att hålla lite extra koll under kommande besök. 
  • Tre Flickor

busbus - Jag tycker inte att du är ett dugg hård. Du måste tänka på dig själv och din bebis då han uppenbart inte gör det. Bra att du fattat ett beslut och kan fokusera på dig själv och graviditeten nu.

MissFörstånd - Fin bild på din lilla, grattis Glad 

• Tre Flickor
    Elvis Mamma skrev 2012-01-11 22:00:19 följande:
    Tack snälla för ditt svar

Det slutade dock ändå med ett besök på akuten efter att ha pratat med sjukvårdsrådgivningen som skrämde upp mig och som jag misstänkte så har även min slempropp lossnat men tack och lov så var inte tappen påverkad å allting såg bra ut. Moderkakan ligger fortfarande långt ner så jag blev beordrad vila och ingen fysisk ansträngning å så tyckte gynekologen att jag bör få extra besök hos BM samt att man kollar lite extra på nästa veckas RUL. Tydligen ligger barnet väldigt högt upp också och med huvudet uppåt. Antagligen därför jag inte ännu känner några riktiga sparkar utan jag känner fladder å bara på sidorna. Mysigt var de å få se den lilla igen å nu längtar jag ännu mer till nästa veckas RUL
    Sjukvårdsrådgivningen är hopplösa ibland. De har lyckats skrämma upp mig ett par gånger också. Men skönt att du fick bli undersökt och att tappen var opåverkad. Hoppas att moderkakan flyttar med upp allteftersom livmodern växer. Nu får du vila och sköta om dig tills det är dags för RUL och en ny tjuvtitt inne hos bebisen Glad
  • Tre Flickor

Vad roligt att se alla namn som ni funderar på!
    Själv tycker jag att det är svårt att komma på något bra flicknamn. De två vackraste namnen jag vet har jag ju redan valt åt mina flickor hihi. Hade det varit en pojke så hade det varit betydligt lättare, då hade det blivit Birk, Felipe eller Luca. Nu får vi helt enkelt fundera vidare Flört

• Tre Flickor
    PIO skrev 2012-01-14 13:11:05 följande:
    Tack vad ni är snälla! Just nu har det varit väldigt lugnt i magen. Kommer få stanna här till tidigast måndag. Men har lugnat ner mej lite nu när de är lugnt i magen. Får hoppas att det går åt rätt håll. Bebisen mår bra iaf de är min livmoder som krånglar me sammandragningar o tappen hade gått från 4 cm till 2. Ja vi får hålla alla tummar o hoppas på att våran lilla tös får stanna kvar många veckor.
    Håller tummar och tår för att det fortsätter att vara lugnt nu så att du får komma hem igen. Sköt om dig!
  • Tre Flickor

Jag ska ta och ställa mig på vågen jag också. Jag har undvikit det med tanke på att jag äter som jag gör, väääldigt mycket godis och annat onyttigt. Men för att det inte ska bli tok för många kilo kanske det är bäst att jag får se sanningen. Återkommer med vikt!

• Tre Flickor

Nu har jag vägt mig och det var med hjärtat i halsgropen. Jag trodde att jag skulle ha gått upp kring 10 kg men vågen visade -1 kg. Lättnaden är enorm. Jag kan med andra ord fortsätta att ge efter för mina cravings på godis och kebabpizzor haha Skrattande

• Tre Flickor
    Tre Flickor skrev 2012-01-15 13:09:42 följande:
    Nu har jag vägt mig och det var med hjärtat i halsgropen. Jag trodde att jag skulle ha gått upp kring 10 kg men vågen visade -1 kg. Lättnaden är enorm. Jag kan med andra ord fortsätta att ge efter för mina cravings på godis och kebabpizzor haha Skrattande
    Glömde!
    Är i vecka 21 (20+3).
  • Tre Flickor

Buhuuu nu är jag inne på andra veckan med järntabletter och därmed även andra veckan utan längre toalettbesök. Min mage är helt hopplös. Det var precis samma sak förra året när jag var gravid och åt de där hemska järntabletterna. Någon som har några tips?

• Tre Flickor

Tack för tipsen gammelmamma och busbus.
    Jag åt någon annan sort vid förra graviditeten men hamnade då under  90 så jag fick fort byta till niferex. Fick denna graviditet börja med niferex redan i vecka 19. Förmodligen lägre blodvärde än brukligt på inskrivningen redan. Hade gladeligen sluppit dessa tabletter om jag kunnat!  

IdaElin0406 - Lycka till på RUL i dag Glad  

Svar på tråden Juni-barn