Juni-barn
Danica vad tråkigt att höra om din man Jag hoppas att de snart hittar vad som felar och att det inte är något allvarligt. Håller tummarna!
Danica vad tråkigt att höra om din man Jag hoppas att de snart hittar vad som felar och att det inte är något allvarligt. Håller tummarna!
Hej och välkommen spökveckor!
Har gått in i vecka 12 (11+1) och alla graviditetssymtom har försvunnit. Inget illamående, ingen värk i brösten och tröttheten har gått över. Under förra graviditeten inträffade det i vecka 13 så nu kom det en vecka tidigare. Dags att börja njuta och försöka att slappna av. NUPP ultraljud den 22 så då får vi se liten igen.
Ha en trevlig helg
Första barnet tog nog 2 månader efter stopp med p-piller.
Sedan blev det ett utomkved och ena äggledaren opererades bort.
Andra barnet tog 4 år.
Tredje hade vi oskyddat sex och hoppades på det bästa och det tog ca 6 månader.
Efter nupp den 22/11 kommer vi att berätta om graviditeten för några få bara för att få dela vår roliga hemlighet med några. På julafton berättar vi för alla
Nu är jag tillbaka igen när tiden äntligen tillåter. Jag har haft fullt upp här hemma med en sjuk 1½ åring som är mer vild än tam hihi. I dag ska vi iväg på nupp. Kalmar övar på metoden så vi får inga resultat av undersökningen men vi får se vårt lilla samtidigt som personalen får öva på metoden. Jag ser att många har valt att göra kub. Är det något ni erbjuds i era landsting eller gör ni det privat?
Jag ska se om jag inte hinner uppdatera med en magbild i kväll eller eftermiddag, det känns som att det börjat hända lite saker nu i slutet på vecka 13 Ha en bra dag!
Nupp ultraljudet i tisdags gick väldigt bra. Jag fick datum för bf fastställt till den 30 maj så jag ändrar på BF listan. Liten sprattlade, sparkade och drack fostervatten. Allt såg normalt ut, vilken lättnad. Jag fick tid för RUL den 3 januari i vecka 18+5 och då ska vi förhoppningsvis få veta om det är en lillebror eller lillasyster som gömmer sig där inne
zenoble - Jag bodde i kalmar tidigare men bor nu i borgholm.
Vad härligt att så många gått in i vecka 12 nu
Vad gäller vikten så vet jag inte hur mycket jag har gått upp men jag misstänker att jag har gått upp 2-3 kg i vart fall. Jag har ätit och ätit och ätit lite till för att hålla illamåendet borta. Att jag sedan har cravings på kebabpizza och är akut sötsugen hela tiden har nog inte hållit kilona borta haha. Förra graviditeten gick jag upp drygt 8 kg och som det känns just nu så hamnar jag nog på det dubbla under denna graviditet.
Skruttens mamma och Pinkflower880 - Jag känner också lite lätta rörelser. Det är nere vid blygdbenet och det är som små dunsar då och då. Jag är väldigt osäker på om det är Liten som jag känner av eller inte då jag under mina tidigare graviditeter inte märkt av någon aktivitet före vecka 16. Spännande är det i vart fall att gå och vänta på de där första rörelserna
Jag bor på en ö, Öland
Grattis till er som varit på UL och fått se era fina bebisar. Själv sitter jag och längtar till den 3 januari då vi ska på RUL. Vi fick tid i vecka 18+5, kändes lite sent, nästan halvvägs in i graviditeten. Tänk, i januari månad, dvs NÄSTA månad så är somliga av oss som ska ha i början på juni redan halvvägs in i graviditeten. Vilken härlig och pirrande känsla
Tänkte passa på att höra hur ni har det med era magar tjejer?
Min mage är väldigt trög och nu har det gått över en vecka sedan senast. Jag dricker mängder av vatten och tuggar massor av laxerande tuggummi men inget hjälper haha. Har ni några bra tips att dela med er av?