Inlägg från: Tre Flickor |Visa alla inlägg
  • Tre Flickor

Juni-barn

Hej och grattis till alla plus Glad
    Även jag har plussat och passar på att hoppa in här i tråden då jag har bf 1 juni.

• Tre Flickor

Jag har inte heller mycket symtom ännu. Illamående som kommer och går, oftast när magen är tom. Konstant kissnödig, trött och allmänt matt i kroppen. Symtomen är ungefär de samma som under mina tidigare graviditeter.

Jag längtar efter den 18 oktober då jag ska till kvinnokliniken för ett VUL för att se så att allt står rätt till där inne. Jag har haft ett utomkved tidigare så vi vill vara på den säkra sidan.

• Tre Flickor
    Tesssi skrev 2011-10-02 07:47:43 följande:
    Var bor alla och hur gammal är ni? *nyfiken*

Jag är 30 år, borde hinna fylla 31 år innan Mini tittar ut. Jag och min blivande man bor i Västerås.
    Jag är 31 år gammal och bor i kalmar  Glad
  • Tre Flickor

Välkomna alla nya och grattis till era Plus Glad

• Tre Flickor
    Havsjungfrun skrev 2011-10-03 20:10:39 följande:
    Hur känns era magar? Har gått med jeanskanppen uppknäppt idag, stretchjeans. Hur ska det gå att dölja det här ett par månader till?
    Jag är väldigt svullen så det är leggings som gäller här hemma Glad
  • Tre Flickor
    zenoble skrev 2011-10-04 20:36:54 följande:
     Jag mår super illa och magen är som en ballong. Är hungrig men ändå illamående! hur jobbigt är inte det? annars inget förutom humöret. Kan börja gråta när som känner mig hur löjlig som helst. Lite som *det är så synd om mig* Drömmer

Tänk vad olika graviditeterna är, hade inget av detta med sonen!

Nån annan som tycker att det skiljer sig?
    Mina tidigare graviditeter påminner mycket om denna så ingen större skillnad för min del. Enda skillnaden är att jag kräktes väldigt mycket under min första graviditet, under den andra så kräktes jag bara en gång som jag kan minnas. Nu har jag mått mycket illa men tog min första postafen och poff där försvann det illamåendet Skrattande
  • Tre Flickor
    zenoble skrev 2011-10-05 09:46:09 följande:
    Åh vad har du fått innan? nyfiken på det där med illamående och kön :) mådde inte alls illa med grabben. Men skönt att det gick över för din del! usch tänk om man ska behöva gå med detta till v12 .
    Jag har två tjejer sedan tidigare. Med första mådde jag fruktansvärt illa och med andra märkte jag knappt av något illamående alls. Jag räknar ner veckorna tills illamåendet förhoppningsvis ska avta Glad
  • Tre Flickor
    zenoble skrev 2011-10-05 10:29:43 följande:
    Ja hörrni, detta kommer gå kalas :)

Längtar så tills första ul, bara max 6 veckor kvar!? Men kanske bäst att jag ringer mvc å bokar en tid först haha! När ska ni andra göra rul, har ni bokat det privat eller? Här vet jag inte ens om man kan det..
    Jag längtar också efter VUL. Jag har bokat tid på kvinnokliniken och ska dit den 18 oktober så det är mindre än två veckor kvar för min del. Jag hoppas att tiden går fort Glad
  • Tre Flickor

Grattis till era Plus

Jag har bokat tid för inskrivningssamtal hos BM. Då detta är tredje graviditeten så fick jag välja om jag ville hoppa över det första tidiga hälsosamtalet vilket jag valde att göra. Den 2 november är det alltså dags för inskrivning och jag får samma BM som hade hand om mig och magen under förra graviditeten också Glad

• Tre Flickor
    Gullgrodan skrev 2011-10-06 19:57:45 följande:
    Vad gör de på hälsosamtalet? Är i v.6 med första barnet, har ej kontaktat bm än, tänkte skippa samtalet...
    De pratar lite om kostrekommendationer, rökning, alkohol osv. Berättar att man ska börja äta folsyra samt ta vitaminer och skickar med en bunt broschyrer. Nu var det några år sedan jag var på hälsosamtal så upplägget och innehållet kan vara annorlunda idag men så var det då!
Svar på tråden Juni-barn