Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barn

Jag har inte heller känt några tydliga rörelser än bara sånt jag "antar" är bebis. Blir också lite orolig nu när jag läser alla här som känt så tydligt. Är i v.18 och kände de tidigare förra gången minns jag.
    Men vad kul för er som har en livlig liten en Glad

• zenoble

Tesssi: Grattis vad skönt att allt var bra! Nej man borde inte oroa sig men det blir liksom omedvetet. Tror jag har moderkakan i framvägg med men det återstår att se den 11. :)  Så det var en pojke? Glad Står i valet och kvalet om man ska ta reda på det men lutar åt att inte göra det! :) 

• zenoble
    Pinkflower880 skrev 2011-12-29 19:18:15 följande:
    Ni som hat barn sen innan, upplever ni också att efterföljande graviditeten inte är lika stora? Alltså när man väntar första barnet är man (oftast) superkära och sådär gulliga, två ska liksom bli tre. Nu när vi väntar barn nummer två är det mer "jaha, en till, hur ska vi orka, hinna osv." Förstår ju att första barnet är speciellt, men saknar ändå den känslan lite, den där spänningen liksom. Nu skyndar man mest genom vardagen med en bebis på höften och en i magen... Att bli fyra verkar inte vara lika speciellt som tre. :/ Saknar det lite...
    Känner också igen de där.. Inte det där "pirret" på samma sätt. Fast ändå superkul såklart! Jag tror jag känner mycket så får folk i ens omgivning reagerar ibland som åh hur ska ni orka med två små osv. Inte så kul att höra det faktiskt. Jag menar man vet ju ändå vad man ger sig in på så kan inte alla andra bara vara glada för ens skull? Glad
  • zenoble
    Uddabus skrev 2011-12-29 20:29:17 följande:
    Så kommer folk säga om oss oxå.. Han har tre o jag två...

Men vet ni vad... Det skiter jag i... Älskar jag redan så många barn kommer jag älska detta barnet med... Mitt hjärta är stort...
    Det är bra! man ska skita i vad alla andra tycker helt enkelt. Glad 
  • zenoble

Åh jag ser fram emot förlossningen som tusan, vill att det ska vara nu!! så spännande :)

• zenoble
    Uddabus skrev 2011-12-29 20:54:33 följande:
    Nä fy... Aj aj aj...
    har glömt smärtan nästan... Men man lär väl bli påmind! hihi
  • zenoble
    LillSnurr82 skrev 2011-12-29 21:12:41 följande:
    Jag ser oxå fram i mot förlossningen jätte mycket. Så underbar upplevelse tyckte jag.. Ser mer fram i mot den än att vara gravid..tycker egentligen inte om att vara gravid..men just förlossningen älskade jag :) knäpp, ? Ja kanske men varför vara normal? Haha
    haha jag med ! är nog också lite knäpp. Ska bli så spännande att se hur den startar denna gången och allt. Sen är det ju helt fantastiskt när den lill* är ute :)
  • zenoble

Åh ikväll kände jag första buffen från utsidan, vilken lycka Hjärta
    RUL den 11 och jag längtar också så jag nästan spricker. Har också fått reda på att man inte kan bli flyttad något här med BF om man har gjort det tidiga UL då de sätter ett datum. Så kommer alltid vara beräknad den 3e :) Kommer inte lyssna på hjärtljud för ens v.25 typ på första besöket efter RUL. Känns som en evighet dit!
    Magen har vuxit ganska mycket känns det som och äntligen +1,5kg på vågen! weei Glad

• zenoble
    MissFörstånd skrev 2011-12-30 22:40:04 följande:
    Lycka 4 - ahhha då är jag med

Zenoble - också RUL den 11e .
    Då får vi räkna ner tillsammans Cool
  • zenoble

Jag har känt buffar en bit nedanför naveln och lite på sidorn i samma höjd. är i v.18

Svar på tråden Juni-barn