Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

Läkarbesöket gick bra. Pratade lite om hur jag mår och sånt där. Och om hur mitt jobb funkar nu när jag är gravid. Jag har ett rätt tufft jobb så läkaren ville sjukskriva mig 25% direkt men jag ville vänta, har semester nu ett par veckor, så jag ska dit igen innan jag börjar jobba.

Har även massa problem med ångest och oro som gör att jag inte sover, så jag fick lugnande och sömnmedel utskrivet så att kroppen ska hinna ifatt sig med sömnen. Så det blir nog bra det här.

• RocketQueen

Jag får också sådär i magen, känner mig alldeles öm, nästan som träningsvärk och det liksom drar i den. Men jag antar att det är kroppen som tänjer ut sig :-/

• RocketQueen
    M karl skrev 2011-12-08 19:16:06 följande:
    Jag är i v.15 nu och jag har inte gått upp ett enda kilo än. Många andra verkar få dessa härliga gravidmagar ganska snabbt. Har 3v kvar till RUL. Ska man vara orolig att liten inte växer där inne?
    Jag har inte heller gått upp nåt, däremot ner ett kilo. Men mage har jag fått. Nåt mellanting mellan svullnad och riktig mage Men det verkar vara så galet individuellt det där. Bebisen är ju inte så stor ännu så det är ju egentligen inte ett dugg konstigt om inget syns om den ligger inåt.
  • RocketQueen

Det ringde på dörren i förmiddags när jag låg och sov, Öppnade sömndrucket och visst var det en budkille. Yes vagnen har kommit tänkte ju jag. Men icke, det var bara ett paket så det var bara babyskyddet vi hade beställt samtidigt. Ingen vagn... Åh vad retligt... Hur kan inte båda paketen komma samtidigt?!

Och sen så har jag lite ångest över något helt inte gravidrelaterat. Skulle skicka in en ansökan till en utbildning genom jobbet. Skickade först hela ansökan till min mamma för att hon skulle läsa igenom den och komma med feedback. Fick svar av henne. Sen när jag skulle skicka in den så råkade jag göra heltokigt så allting kom med! Mammas och min konversation också! Skyndade mig att skicka ett nytt mail där jag bara hade med själva ansökan och inte det andra men skadan är ju redan skedd... Huu vad pinsamt,...

• RocketQueen

Jag träffar min bm en gång i veckan. Ska göra det hela tiden. Jag går också på spec.mvc.

Idag firar jag och min man vår första bröllopsdag

• RocketQueen

Idag åker vi till London för att liksom göra av med de allra sista pengarna innan jul Som jag har väntat på den här resan... Men jag kan inte låta bli att vara lite nervös över hur mina klena höfter ska orka med all shopping! Det blir nog vila hela helgen när jag kommer hem.

• RocketQueen
    MissFörstånd skrev 2011-12-13 13:40:16 följande:
    Havsjungfrun - näe det är Inge kul. Hur mkt äter du? Läste på nån sida igår att när man blir gravid så kan man själv höja dosen med 50 microgram, har du hört det? Låter konstigt tycker jag.

Har nu hämtat ut en tens apparat hos sjukgymnasten , så nu hoppas jag på mindre ont.

Ska till dagis vid fyra och kika på lucia
    Jag har tidigare själv ändrat mina doser och känt efter hur jag mår. Och sen gått och lämnat prover och varje gång så har det sett bra ut. Men det har jag gjort för att jag har haft så sega läkare som inte lyssnat på mig. Men nu när jag är gravid så vet jag inte riktigt hur jag mår så nu har jag inte vågat.
    Visst var det du som redan åt ganska höga doser Levaxin?
Svar på tråden Juni-barn