Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

Vecka 17 nu! Och nu är det mindre än tre veckor kvar till rul. Och jag räknar med att tiden bara kommer att springa iväg nu med jul och nyår och alla familjer man ska hälsa på runt om i Sverige. Och nu snöar det dessutom! Det kan ju göra vem som helst glad

• RocketQueen

Tvåtjejer: Välkommen Japp, vagnen kom i måndags. Har inte byggt ihop den ännu då vi tänkte vänta tills vi renoverat det som ska bli bebisens rum. Så det står en massa kartonger i rummet med grejer som ska monteras

• RocketQueen

Skruttens mamma: En bugaboo cameleon blev det Lite tidigt att köpa vagn kanske men det är rätt skönt att sprida ut både kostnader och glädjen över att se hur allt blir mer och mer färdigt här hemma

• RocketQueen

Åh vad skönt Sweet life: Precis som du säger så är det ju inte du som ska skämmas, det är ju karlsloken om någon. Jag tror att man ofta glömmer bort hur bra vänner man faktiskt har, man vill inte störa dom med sina problem och glömmer nästan bort varför man har varandra.

• RocketQueen

Jag är i v.17 nu och undrar om inte det är bebisen jag känner. Jag kände det första gången förra veckan och idag och igår jag jag känt det flera gånger. Det liksom nästan ilar till långt ner i magen och känns nästan som en liten boll som rullar där inne. Eller nåt, helt omöjligt att förklara iaf haha! Men när man inte vet hur det ska kännas är det ju helt omöjligt att veta vad man känner.

• RocketQueen

Lilla Grynet: Här har du bildtråden!
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m61332798.html Och vad gäller sjukskrivning ska du absolut lyssna på läkaren. Hellre jobba 50% och orka med längre än att behöva gå hem tidigare. Så tänker jag iaf.

IdaElin0406: Åå vad skönt att få veta så mycket! Och vad häftigt att redan veta vilket kön Vi har vårt Rul den 4/1  jag hoppas att det går att se då. Och att dom vill berätta, det är ju inte på alla ställen dom gör det. Hur känns det att vara sjukskriven så länge? Tryggt, eller blir du rastlös bara av tanken?

• RocketQueen
    tvåtjejer skrev 2011-12-19 21:40:59 följande:
    Hej tjejer!
    Så kul att ni skriver!
    Jag hinner inte mkt med en tre åring och en ett åring hemma:-/
    Härligt att läsa om Er som känner bebben!
    Själv har jag bara kännt h*n en gång sen tror jag det är tarmarna som spökar .
    Nu, när mina tokstållar är däckade och jag kan bara njuta av lugnet i ett par min hoppas jag att bebben vill röra sig..!
    Har kollat på Angelsound på nätet, ska klicka hem ett nu.
    RUL 16/1, inte långt kvar.
    Känns så overkligt att jag redan är i v16.

Sweet life: skönt att höra allt du är väl omhändertagen!
    Du kommer klara detta !

Vi kommer köpa en Donkey men vet inte om jag ska köpa från butik här i stan el från pramworld.
    Tänker på service vid reklamation och sånt.
    Någon med erfarenhet?
    Vi köpte vår Cam från pramworld. Sjukt nöjd än så länge. Nu har vi ju såklart inte behövt reklamera eller nåt ännu men det var så enormt mycket billigare och vagnen kom på en vecka och levererades till dörren. Och hela tiden fick vi mail om hur ordern låg till.
  • RocketQueen
    Dancia skrev 2011-12-22 00:20:19 följande:
    Någon som har bra tips på var man kan köpa mammaleggings? Gärna på internet så jag slipper ge mig ut i mellandagarna :). Trodde att jag skulle kunna ha mina leggings länge men de flesta spänner och klämmer precis.på livmodern just nu och det känns obehagligt och framkallar sammandragningar. Är dock helt såld på leggings så vill gärna kunna fortsätta använda det :).
    www.jollyroom.se/produkter/mamma-gravid/gravidklader/gravidklader/fertile-mind-tights-stl-1-svart.html
    De här köpte jag, jättesköna verkligen. Tycker också att det är jobbigt med kläder som trycker på magen nu.
Svar på tråden Juni-barn