• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Virran

Är fortfarande ovetande, för tidigt att kunna se på test. Men känner mig illamående och har LITE ont i brösten. Fick missfall för 4 veckor sedan (tidigt missfall) och kände dessa symptom vid den graviditeten, men men... jag vet inte.

• Havsjungfrun

Grattis ts och lycka till Vera8210! Testade igår morse och fick ett supersvagt plus men nu ikväll blev det ett tydligt plus väldigt fort :) Har en kille på snart 6 år och en tjej på 4 år och de har båda uttryckt att de gärna vill ha ett syskon. Mådde superilla med båda så jag vet vad jag har att vänta. Nu finns det tydligen bra suppar mot illamåendet som läkaren på mvc ska skriva ut har bm lovat mig. Hoppas på dem. Kan annars rekommendera polkagrisar (små) mot just illamåendet.

• DreadOn

Så tråkigt med ett missfall Vera8210 men vi får verkligen hoppas att dina känningar är där av denna underbara anledning.
    Grattis Havsjungfrun, jag ska köpa in polskagrisar och se om de fungerar. Va och handlade in digestivekex och drickyoghurt idag som jag lätt och stoppa i mig på jobbet. Problemet på mitt jobb är att man blir så himla hungrig långt före lunch. Jag får bara hoppas på det bästa. 

• Ussaka

Hej hej! jag tror att jag har plussat idag, på BIM-4 men jag känner att jag får vänta lite och se om det blir starkare utslag på testet... än så länge är det så svagt att jag knappt vågar tro på det.
    Men OM det är ett plus så väntar kanske en liten junibebis!

• MissFörstånd

Tack för inbjudan, Dreadon!

Jag plussade idag! Bf blir 4-6 juni tror jag . Har spottings, huvudvärk, trötthet, ont i Svanken och superömma bröst . Har en dotter född dec -07 så hon är fyra och ett halvt vid Bf .

Kul med denna listan!

• Stella 78

Kan inte låta bli att säga hej här trots att det är på tok för tidigt! Har fått streck på 4 test idag! Ett som är tydligt rosa och 3 mycket svagare där färgen inte syns. Är dock bara på äl+7 idag! Plussade på äl+\9 med dottern. Men återkommer under veckan om det är lönt för mig att hänga kvar här

• Elskling123

Hoppar in här med er och vill börja med o säga grattis till oss som plussat! :D
    Eftersom de här är min första graviditet som jag får njuta av så hoppas jag att ni som redan är erfarna kan lära mig ett och annat och kanske ge mig tips om saker jag borde veta ( vad man får o inte får äta, vad hjälper mot illamåendet, när man ska ta kontakt med mvc etc.)
    Ser verkligen fram emot att följa alla och jag hoppas att allting går bra för oss alla!! :) <3

• M karl

Hej

Jag har också plussat nyligen. Är i V. 5(4+2) tror jag. Har i mitt bagage stora svårigheter att bli gravid och ett MA. Hoppas det håller hela vägen den här gången. Det blir i så fall första barnet.

Svar på tråden Juni-barn