• Pepita

Juni-barn

Binkelibana skrev 2012-01-26 12:18:30 följande:
    Det såg inte så bra ut, den nya bm kunde inte heller se skiljeväggen. Ska träffa en läkaren på sjukhuset imorgon, får se vad han säger. Bm ville inte säga nåt alls om vad det kan vara eller hur man går vidare... Så ledsen nu!

Sorry om jag drar ner stämningen eller smittar med oro.

Fy, vad jobbigt för er! Håller tummarna!
  • Pepita
    Binkelibana skrev 2012-01-27 22:59:38 följande:
    Det visade sig att ena kammaren är för liten och utan flöde. Vi har ställts inför valet att behålla barnet, göra fostervattenprov (risk för ytterligare kromosomskador föreligger) och att göra minst tre omfattande hjärtoperationer under barnets första tre levnadsår.

Vi känner att det vore orättvist mot storebror att hamna så i skuggan med föräldrar och syskon in och ut på sjukhus i långa perioder, orättvist mot bebisen att utstå så mycket operationer utan några garantier, och påfrestande för oss som par. Så vi har i stort sett bestämt oss att avbryta graviditeten. Jag tror också att det är lättare att avbryta nu, än att förlora ett barn som är kanske ett år...

Detta fel är som tur är inget ärftligt, och jag är fortfarande ung. Det som tröstar mig är att vi faktiskt redan har ett barn, och även om det aldrig skulle bli fler så gör det hela skillnaden mellan noll och ett barn, snarare än mellan ett och två. Dessutom är jag tacksam att det är barnet i magen som jag ännu inte känner som det drabbat, än att det hade varit storebror som jag kännt och älskat i fem år.

Så jag lämnar er nu. Stort lycka till med era små, från djupet av mitt hjärta! Tack för att ni frågande, det värmde! Kramar
    Beklagar sååå mycket! Finns inte ord för det ni går igenom just nu Gråter Massor med styrkekramar till er!
  • Pepita
    zenoble skrev 2012-02-23 20:00:14 följande:
    Hej å hå.. Vilka hemska svärföräldrar några av er har!! Inser att man är lyckligt lottad då som har världens bästa. Jag är helt slut såhär en dag innan sista jobbdagen på veckan. Rullat kroppkakor på jobbet hela dagen, ajaj för ryggen! Kommer inte jobba fler helger nu bara måndag-fredag vilket känns skönt. Har också skickat in ansökan för grav. Penning. Nån mer som gjort det eller hört nåt? Sökte från 4 april.
    Härligt med fredag imorgon för övrigt :)
    Jag har sökt men fick det nekat jobbar på förskola med barn i åldrarna 1-5. Så nu får jag helt enkelt bitta ihop och jobba. Hoppas dock på att få en sjukskrivning sista månaden. För jag har ingen lust att börja ta ut föräldradagar innan bebisen har kommit.
  • Pepita

Hej tjejer!

Nu var det länge sen jag skrev här igen... Tiden går så fort och jag har massa för mig hela tiden känns det som. Nu har jag varit sjuk sen i helgen och det verkar inte riktigt vilja ge sig  

Inne i vecka 27 nu och det känns riktigt bra. Har budat på ett hus idag...riktigt läskigt! Håll tummarna alla för att vi ska få det. Vågar inte ens hoppas på det. Helt galet om vi skulle få det.

Läste om alla ni som åkt in till förlossningen, så skönt att läsa att det ser bra ut. Våra små får se till att stanna i magen i ett gäng veckor till tycker jag.

kram på er!                

• Pepita

Så härligt att många av oss nu är nere i två siffrigt tänkt så spännande det kommer blir i slutet... Längtar! Ska bli kul att se hur bra allas bf stämmer.

• Pepita

Gizmolarson: jag tror inte heller på mitt bf datum. Har fått för mig att jag kommer gå över ca 10 dagar. Det visar sig.

RocketQueen skrev 2012-03-01 12:57:58 följande:
    Ja men då så Då blir det nog toppen för oss Kan tänka mig att när det är andra barnet så vet man mer vad man har för behov och vad man är ute efter. Nu går man ju liksom bara lite på vad man tror att man kommer att ha för behov.

Håller helt med man är rätt lost i denna djungel. Är väldigt svårt att i förväg veta vilka behov man har. Vi köpte babyskyddet teutonia tario då det passar vår vagn som vi köpt minns inte vilket märke det är som står bakom dom babyskydden. Det får lov att bli bra
  • Pepita

Jag är oxå sugen på en aminingskudde. Men ska nog ge mig på att sy en mest för att jag vill lära mig sy lite

Sen måste jag bara berätta en helt sjuk grej, Vi har köpt hus! Jag kan inte förstå det...allt gick så fort men jag är så himla glad. Nu kommer vi ha ett hus att växa i

Hoppas ni får en mysig fredagkväll!     

• Pepita

[quote=63808145][quote-nick]Baby1112 skrev 2012-03-02 21:13:02 följande:[/quote-nick]Grattis Pepita! Hus är en härlig känsla... Vi flyttade för tre månader sen till vårt första hus och har precis bott in oss!

Förstår inte hur jag ska hinna med två barn. Veckorna går i raketfart... Hinner knappt tänka!!!

Vill så gärna bara sätta mig ner och njuta av graviditeten, men hinner inte.

Inser nu att det är lite mycket med ett nytt hus som måste fixas lite på, precis avklarat 30-års kalas, bröllop om mindre än två månader, veckan efter det fyller dottern ett år... Kanske kan börja njuta i maj???

Ska på massage på tisdag, kanske hjälper att slappna av. Tror inte det är hälsosamt att stressa såhär, vaknar mitt i nätterna och börjar göra listor på allt som måste fixas...

Igår jobbade jag ett pass. Hoppar in då och då på min ledighet för att hålla mig uppdaterad och att få ett avbrott i vardagen. Är faktiskt kul att komma till jobbet och prata med vuxna människor om annat än bebisar... :)

Imon så ska jag på kick-off med jobbet och kommer hem på söndag. Känns lite vemodigt att lämna dottern en hel natt sådär. Hon har ju pappa, men känns ändå konstigt att vara borta så länge.

Mini har börjat leva loppan i magen, är mysigt... Längtar mer och mer för varje dag. Går med skräckblandad förtjusning och väntar på förlossningen...

Långt inlägg... :)

Nu ska jag ta sikte på sängen... Bussen går halv åtta från jobbet imon. *gäsp*[/

Tack! Det ska bli otroligt spännande och roligt! Kan inte förstå att vi ska ha så många rum Vi bor idag i en tvåa så är en enorm skillnad att flytta till hus, å tomt har man med Helt underbart ska det bli!

Oj, vad du hade mycket att stå i. Vi gifte oss i Maj föra året och jag tyckte att det var tok mycket att fixa. Och då kunde jag ändå fokusera på bara bröllop.

Hoppas du hittar en lucka och andas på!

• Pepita
    Dancia skrev 2012-03-03 00:10:33 följande:
    Grattis till husköpet Pepita! Det är verkligen en speciell känsla med eget hus :).

Tack! Ja, det känns väldigt stort och vuxet
Svar på tråden Juni-barn