Inlägg från: JennieJ |Visa alla inlägg
  • JennieJ

Juni-barn

Liljan och loppan håller med dig. I mitt fall är de just att jag känner mig själv och vet hur snabbt jag tröttnar på en vagn och kommer garanterat lägga en större peng på en bra sitt vagn när barnet kommit upp i 8 månader. Vet med brio vagnarna så tröttna jag då dom är så stora och gärna klumpiga och vill ha en mindre som är lätta dra med sig överallt och jag går ute med hunden varje dag och varken jag eller gubben har körkort så man vill ha en lätt vagn när man åker spårvagn, buss och pendeltåg. De jag föll för med denna vagn jag nu hittat är att dom är så lättstyrd vilket är ett stort plus men i detta hav av tusendals vagnar är de tur att smaken är som baken

• JennieJ

Sedan måste jag erkänna att efter ett överfall för snart 4 år sedan har jag varit sjukskriven i flera år och nu räknas jag som arbetslös så har inte direkt råd att lägga 8 tusen på en ny vagn vilket känns skönt att man hittat en man gillar för knappt 3 tusen

• JennieJ

Detta kanske låter konstigt men vill be alla icke rökare om ursäkt! Sitter å väntar på tåget med min grabb och sitter i kuren och utanför står en man och röker. Känner hur de vänder i magen av röklukten så får gå en bit bort. Fan hemskt att man själv stått och förpestat folk på detta sätt när man rökte i alla år förlåt

• JennieJ

Stjärnfrukt ja då tycker vi lika om 2 and me känner heller inte igen att den skulle vara plastik iaf inte den jag testkörde men kunde inte riktigt svara för den jag har hemma då den ligger i kartong. Rekommenderar dig titta in på länken jag satte ihop med de inlägget jag gjorde med vagnen för där finns syskonvagnen oxå

• JennieJ

Stjärnfrukt kan berätta att jag test körde syskonvagnen i butik då man inte visste om de var tvillingarna eller inte i början och den är väldigt lätt, inte så stor syskonvagnar gärna är och otroligt lättstyrd tackvare framdäcken.

• JennieJ

Kors i taket + Idag har jag inte tagit någon illamåendetablett och inte heller spytt mår lite illa men de är mest när jag inte ätit på en timme typ. Är de kanske så att mitt illamående börjar släppa. Vågar jag hoppas på detta? Är ju första dagen på 9 veckor jag sluppit tabletter och äcklig spya :-P är nu i vecka 13+3

• JennieJ

URK! snacka om fel jag hade, för en stund sedan vände sig hela magen in och ut och mår värre än någonsin! Ligga bra att krypa under täcket snart Rynkar på näsan

• JennieJ

Tänkte starta en liten frågelek med er som redan fått barn skulle vara kul om någon svara? Hur lång tid tog förlossningen och i vilken vecka födde ni i? Och hur stora var era bebisar? Mina svar blir: dottern tog 20 min från jag kom in till hon var ute, hon kom i vecka 36+2 och vägde 2980 g och var 45 cm lång. Sonen tog de 2 timmar och 10 min från jag kom in till han var ute, han är född i vecka 41+0 och vägde 4500 g och var 51 cm lång

• JennieJ

Hej alla! Behöver verkligen råd. Sedan ca 3 timmar tillbaka har jag haft väldigt ont i nedre delen av magen och även mellan bena i blygbenet är de ömt som sjutton och de både värker och hugger. Har nu fått ökade flyttningar som var väldigt gula och nu lite rosa (än bara lite rosa). Är sjukt rädd just nu och de värsta tankarna man kan tänka sig kommer upp i huvudet. Vad sjutton ska jag ta mig till? Ska ta mig ett varmt bad och ber till gud att de släpper. Vad hade ni gjort i denna situation?

• JennieJ

Prata med en hemsk tant på sjukvårdsupplysningen, hon var så otrevlig så de var inte sant. Hon typ sa åt mig ta en alvedon och lägg dig för du är så tidigt i graviditeten att vi kan inget göra. I praktiken vet jag att de stämmer men hennes attityd fick mig bli galen så jag sa några väl valda ord till henne och la på luren och ringde ett annat nr. Väl där prata ja med en härlig kvinna och efter pratat genom allt jag varit med om sista veckorna kom vi fram till att jag skulle äta pencillen jag har kvar från när jag hade urinbäckeninflammation men innan jag tar första tabletten ta ett kissprov och ställa i kylskåpet då dom behöver göra en ordling. Men klart de inte är några garantier de just är urininfektion men symtomen tyder på de. Blir de inte bättre eller om jag börjar blöda skulle jag åka in till gynakuten. Tack för era tacksamma svar @-}--

Svar på tråden Juni-barn