Inlägg från: Baby1112 |Visa alla inlägg
  • Baby1112

Juni-barn

Lina007: känns skönt att inte vara ensam!!! :)
    Hade inte alls såna problem när jag väntade dottern, hade mycket mindre mage då. Bilder tagna nu i v31 är lika stora som samma dag då dottern föddes... :/

• Baby1112

PojkarnasMamma85: Ring och rådfråga. Det gjorde jag och hade ungefär som du. Hade jag varit i vecka 38 eller så hade jag bara väntat på att det skulle hoppa igång på riktigt! :) Men det släppte efter mycket vila och ett gäng Alvedon. Vilket var det hon rekommenderade . De bad mig dock återkomma om det blev värre!
    Så ring och rådfråga!

• Baby1112

Gizmolarson: dom brukar säga att förvärkar går över med vila och Alvedon. "Riktiga" värkar gör det inte...

• Baby1112

LillSnurr: låter som förvärkar som många av oss drabbats av! :) Ta några Alvedon, vila och ring till förlossningen om det inte går över! :)

• Baby1112

Jag var på systemet förra helgen och skulle handla till middag. Har med mig dottern i vagnen och magen i vädret. Då passar de också på att fråga efter leg... :)
    Nåväl, skönt att jag inte ser alldeles för gammal ut iaf! :)

• Baby1112

Sexandet är det min sambo som håller uppe. Blir 2-3 gånger i veckan. När vi väl kommit igång kommer lusten, men hade han inte varit drivande hade det inte blivit nåt... :) När jag väntade dottern hade vi sex typ 2-3 gånger under hela tiden. Däremot kom vi igång två veckor efter förlossningen.

Har köpt en sovpåse man drar ihop i botten, är i bomull. Men blir det lika varmt som förra året får mini sova i bara blöja. Köpte däremot en tjockare sovpåse i höstas till dottern och den gillade hon länge...

• Baby1112
    Ginny skrev 2012-04-09 16:17:33 följande:
    Jag tänkte fråga er hur mycket kläder till bebisen ni packar ner i BB-väskan. Behöver man ha med egna blöjor eller är det något som de står för under hela vistelsen? Är det något klädesplagg som man absolut måste ta med sig själv, t.ex. mössa?

Kunde också vara kul att veta om någon annan ska föda i Jönköping.
    Ska också föda i Jönköping! :)

När jag fick dottern förra året så hade vi med två ombyten; en pyjamas och en body och byxa. Alldeles för stora. :) 
    Vi hade också med mössa och filt för hemgång. Hon är född 30 april, så vi hade inga ytterkläder i den bemärkelsen, bara en tjockare tröja. Det var hyfsat varmt förra året. Vi var på BB drygt 24 timmar och de stod för blöjor hela tiden. De får någon sorts mössa på förlossningen som sedan hänger med upp på BB...

Denna gången ska jag ha med mössa att ta på när man kommer upp till BB, kläder i fler storlekar samt en snuttefilt och napp!!! :)    
    Sådär ja
  • Baby1112
    Ensortsmamma skrev 2012-04-09 10:08:28 följande:
    Det har vart några jobbiga dagar här får vår del, och kommer också vara framöver. Igår gick jag in i v.29+0 alltså den veckan och den dagen som Maja tog sina sista andetag på.
    Många dagar framöver här kommer att bli skitjobbiga, Valborg är olycksdagen , och 3 maj är hennes födelsedatum. Jobbigt att ha vart gravid nästan exakt samma tidpunkt denna gång, särskilt nu. Man börjat funderar på om den där inne i magen är lika stor som henne? Om de är lika? Om bebisen i magen tar skada av hur dåligt jag mår?

Långt och jobbigt inlägg,men de är mitt liv just nu. Är så trött och blir så arg på folk som ger mig kommentaren "du måste tänka framåt och på den du har i magen" nehe? Som om att jag inte försöker med det typ varje dag?
    På påskafton hade jag än en gång en panikångestattack och jag och sambon fick bli henne från påskfirandet hos vännerna. Blir så arg på mig själv! På den jag har blivit..
    Vill bar att allt ska vara över nu!
    Låt dig ta dig tid att sörja! Det är viktigt... Annars kan man inte gå vidare. Dessutom tror jag att du måste förbi alla årsdagar innan du kan skapa nya med den här bebisen. Tror inte bebisen i magen mår dåligt av att du sörjer. Låt dig sörja och ta dig förbi alla tråkiga datum, SEN kan du börja fundera på bebisen i magen och verkligen göra dig redo att möta den... :)

Fast det måste man heller inte vara. :) När jag väntade dottern förra året förberrede jag inte en enda pryl för bebisens ankomst. Jag hatade när folk pratade om graviditeten och tyckte det var jobbigt att alla andra runt mig började prata namn och sånt. Jag förnekade det hela lite, mycket pga av rädsla att något skulle gå fel. Men det betydde inte att jag inte älskade min dotter när hon väl föddes och jag fick henne i min famn.
    Först DÅ blev jag redo och ville jag visa henne för allt och alla och tala om att jag hade blivit mamma och fått en dotter...

Så jag ville bara säga att allt är en process. Man hanterar allt olika. Du kommer att komma förbi alla datum och hitta ditt eget sätt att skapa band till bebisen du har i din mage nu... :)

*kramar om*     
    Sådär ja
  • Baby1112
    UnderbaraPojke skrev 2012-04-09 20:57:04 följande:
    Ni som har fött barn tidigare - har ni tagit lavemang vid ankomst till förlossning?
    Sitter med mitt förlossningsbrev och har lite funderingar kring just lavemang.

Tar det långt tid innan man fått lavemanget innan tarmen töms ??

Ursäkta frågan =)      
    Nix, fick inget när dottern föddes. Hade inte orkat med det då iaf, var fullt upptagen av värkar. Hade väldiga funderingar innan och tyckte det kändes jobbigt att man kanske skulle läcka lite här och där... :)
    Men när vi kom in till förlossningen och under de tre timmarna vi var där så var det mitt absolut minsta problem!!! :) Fokuserade mer på andning, värkar och lustgas! :)

Men min BM sa att man lika gärna kunde använda typ Microlax hemma, innan man åker in om man känner att man hinner, orkar och vill. Tror det ska vara verkande inom en kvart eller så...   
    Sådär ja
  • Baby1112

Vi har det mesta redan till mini eftersom dottern precis använt det. :)
    Men när jag väntade dottern vågade/ville jag inte förbereda nåt. Vagn, vagga och sånt fick snällt stå och vänta på vinden tills vi kom hem och då fick sambon jobba lite. :) Det var även han som fick tvätta upp alla kläder innan.

Nu köpte jag första plagget i v 7 och blivande bebis rum är precis färdigmålat! :) Kommer dock först att börja förbereda med att tvätta kläder och "fixa" fint i rummet i början på maj. Men det beror mest på att vi har det rummet som förvaring nu i två veckor då vi ska ha bröllops festen här hemma. :)
    Men jag längtar tills jag får börja pilla.

Denna gången känner jag mer att vi väntar bebis, inte missfall. Och skulle något hända så tänker jag inte förneka att jag varit gravid och väntat bebis. Sakerna hade ju funnits ändå...

Svar på tråden Juni-barn