Inlägg från: Baby1112 |Visa alla inlägg
  • Baby1112

Juni-barn

BB-väskan vet jag inte när jag packar... När jag hinner. Säkert som förra gången, på väg ut genom dörren. Skrattande
    Tänker ha med vattenflaska (tycker också dom har små glas!!!), mysbyxor, amningsbehå och något skönt linne. Sen en pyjamas och ett set kläder till mini. Nån filt med kanske. Och givetvis hygiengrejor.
    Har inte tänkt stanna så länge om jag inte måste, tycker det är skönt att komma hem till mina egna saker...

Min största fasa är att inte hinna in. Tror bebis kommer både tidigt och snabbt. Går säkert över bara för det...

Dottern kom sjutton dagar innan BF och det tog tre timmar efter vattnet gick. Var dock inne tidigare på kvällen på FL pga blödning och då var jag öppen tre cm, utan att jag visste att något startat. När vi kom tillbaka fyra timmar senare var jag öppen åtta...

Kommer nog åka in ganska fort när jag känner värkar, vägrar föda hemma i hallen... Tungan ute

Hoppas på att klara mig med lustgasen. Själva masken var min bästa vän förra gången. Hade liksom något att pilla med under värkarna... Skrattande Ska även lägga till i förlossningsbrevet att jag vill stå på knäna och inte ligga ner. Fick träta om det med dottern, dom tyckte att jag skulle ligga still på rygg... Inte min grej!!!

Sådär ja
  • Baby1112

Lycka4: Beklagar...

Uddabus: tycker det är bra att du slutat nu. Jag slutade när jag blev gravid med första barnet. Men det var för att jag mådde så sjukt illa av det... Känner fortfarande sug ibland, men det blir allt mindre. Känner mig stolt att jag har slutat!
    Hoppas du också känner stolthet att till slut ha lyckats! Du är fri... :)

• Baby1112
    gammelmamma skrev 2012-03-06 21:01:25 följande:
    Det var någon som tipsade mig om att det fanns en klinik i Jönköping som gjorde könsuljud, tack för tipset, det stämde. Nu ska man bara övertyga mannen. 
    Så bra! :)
    Sådär ja
  • Baby1112

Var hos BM idag. Har bytt BM då vi flyttat, men hon var verkligen jättemysig... Så det känns bra.
    Har känt mig som en flodhäst det sista, men vågen visar "bara" +6 kg och magen var 24 cm. Så var precis lagom... Skrattande

Sockret som jag oroat mig mest över då jag låg högt förra grav låg nu på fina 4,2. Järnet var lite lågt 58. Men det visste jag redan å andra sidan...

Sen har jag varit på massage. Skönt men har nu väldigt ont i skulderbladen, vilket hon varnade för att jag kunde få. Får väl hoppas det känns bättre när det onda lagt sig...

Dags för sängen. Håller alla tummar att dottern sover hela natten, skulle behöva en hel natts sömn...

Sådär ja
  • Baby1112

Hoppas kunna amma. Dottern ammade jag i två månader, men hon var överkänslig mot mjölk så hon fick mjölkfri ersättning. Och under tiden jag skulle lägga om kosten försvann mjölken. Hoppas kunna amma längre denna gång...

• Baby1112

Märkligt att alla anser att det är fritt fram att kommentera gravid-magar oavsett storlek. Jag menar, inte kommenterar jag magen på någon jag pratar med. Varför blir det då legitimt att göra det bara för att det bor en bebis där inne? Det är fortfarande min mage, min kropp...

När någon säger att min mage är stor brukar jag svara att det bor en bebis där och sen frågar jag " vad är din ursäkt" och tittar menande på deras mage. Funkar bäst när någon faktiskt är lite rund... :)

• Baby1112

Insåg igår att det bara är tre månader kvar. Tycker tiden går så sjukt fort! Har bestämt oss för att måla om minis rum. Egentligen hade vi tänkt vänta till hösten, men vi har färg kvar sen de andra rummen... Ska bli skönt att få ytterligare ett rum klart...

Har gått alldeles för mycket de sista dagarna, vilket gör att foglossningen riktigt har satt sig. Vaknar numera på nätterna när jag ska vända mig... :(

Idag blir en slappar-dag. Första dagen på länge utan något på schemat. Skönt...

• Baby1112

Bumman79: Jag försöker äta varierat men äter en hel del godis och annat sött också... Men tror inte bebis tar skada så länge man inte bara lever på choklad! :)

• Baby1112

Ensortsmamma: Jag går hos Tomas då och då. Har haft vissa problem innan. Han är lite knepig och verkar lite virrig. Men han är grymt duktig på det han gör...
    Hoppas det går bra och att bebis visar upp sig! :)

• Baby1112

Vissa problem nertill skulle det ju stå... Men det kanske framgick? Han är ju gynekolog... :)

Svar på tråden Juni-barn