Juni-barn
BB-väskan vet jag inte när jag packar... När jag hinner. Säkert som förra gången, på väg ut genom dörren.
Tänker ha med vattenflaska (tycker också dom har små glas!!!), mysbyxor, amningsbehå och något skönt linne. Sen en pyjamas och ett set kläder till mini. Nån filt med kanske. Och givetvis hygiengrejor.
Har inte tänkt stanna så länge om jag inte måste, tycker det är skönt att komma hem till mina egna saker...
Min största fasa är att inte hinna in. Tror bebis kommer både tidigt och snabbt. Går säkert över bara för det...
Dottern kom sjutton dagar innan BF och det tog tre timmar efter vattnet gick. Var dock inne tidigare på kvällen på FL pga blödning och då var jag öppen tre cm, utan att jag visste att något startat. När vi kom tillbaka fyra timmar senare var jag öppen åtta...
Kommer nog åka in ganska fort när jag känner värkar, vägrar föda hemma i hallen...
Hoppas på att klara mig med lustgasen. Själva masken var min bästa vän förra gången. Hade liksom något att pilla med under värkarna... Ska även lägga till i förlossningsbrevet att jag vill stå på knäna och inte ligga ner. Fick träta om det med dottern, dom tyckte att jag skulle ligga still på rygg... Inte min grej!!!