Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barn

Elvis mamma: Ja som sagt är det vääldigt stor skillnad på denna graviditet och förra, förra gången mådde jag super hela tiden hade nog inga krämpor alls? lite graviditetsklåda på slutet bara det var det enda. Denna gången HELT tvärtemot, kräks fortfarande på morgonen ibland. Känner mig helt orkeslös och har inte lust att göra något alls. Mycket sammandragningar och så vidare. Tänk så olika de kan va ändå är det en till pöjk haha!
    Hur känner du skillnad på denna och förra?

• zenoble

Vi ville ju veta könet på rul, säkert därför det var svårt att se ;) han korsade benen och sen låg navelsträngen i vägen så hon fick hålla på och lirka lite innan han flyttade sig och då såg vi ju snoppen ganska tydligt nån sekund. Ligger de och bresar är det säkert lätt att se men du kan ju kolla bort hihi! Glad

• zenoble

Men vad skönt att det är BÄTTRE denna gång för dig då! Skrattande hade hellre haft denna som första graviditet, eftersom jag nu verkligen förväntade mig en bra! men ska inte säga något än halva tiden kvar och det kanske kommer bli super bra till slut! Har inte börjat jobba än så är hemma och känns som om man känner efter mer då. Så på nåt sätt ska det bli skönt att börja jobba nu i feb om det inte blir för mycket med heltid så att säga.
    Tur i alla fall att du fick svar på tröttheten! det är fasen inte kul när det blir lågt..
    Men som sagt, ingen graviditet är den andra lik! Glad

• zenoble

Jag har nästan bara funderat på tjejnamn, tycker bäst om Lily. Men nu är det ju en pojk så det blev genast svårare! Vill ju att det ska passa ihop med Melvin också :) Charlie, Milton (kanske för likt Melvin). Hmm något att bita i Glad

jjohansson: Jo tack, jag är nog inte så snäll i käften hela tiden, kommer på mig själv och får dåligt samvete för att jag är elak eller skäller mycket! Har lite svårt att säga förlåt med så förstår om mannen är less på mig.. Hmm får skylla detta på hormonerna och inget annat .

• zenoble

Går in i v.21 imorgon och vägde mig nyss, 60, 58 vägde jag förra veckan morgonvikt, här går det undan! 3kg upp sen inskrivning, 5 kg totalt. Ska ju börja jobba snart så då blir det lite mer springa av på jobbet så kanske lugnar sig lite då, vill inte gå upp så mycket ska försöka tänka på vad jag äter Glad

Sen måste jag fråga, ni som opat tuttisarna, känner ni något spec? Jag har haft skit ont nu i 2 dagar, bränner till i dem som om något tänt på. Kan bara skrika rakt ut ibland. Är det nervtrådar som hittar tillbaka eller är det mjölkproduktionen tro? ingen aning men skönt är det inte.

Känner mig ganska deppig nu har gjort ett tag, orkar inte göra mycket alltså.. tråkigt. Vill att sonen ska börja på dagis nu så jag kan börja jobba å tänka på lite annat. En vecka till inskolning, wei Kyss

• zenoble

Dancia: ja precis hoppas det är mjölkproduktion på g! kan knappt ha bh på mig för det trycker på nåt konstigt sätt. hoppas nästan man börjar läcka lite snart så man vet att det finns :) gjorde det förra gången ganska tidigt.

PIO: gud vad skönt att det går åt rätt håll! hoppas allt ser bra ut imorgon också {#emotions_dlg.flower}

• zenoble

Någon som provat my babys beat' app? gjorde det nyss och hörde små hjärtljud lite ibland :) egentligen från v.30 men man kan höra från v.20 ska lyssna mer ikväll när sonen inte stör. hehe Glad

• zenoble
    RocketQueen skrev 2012-01-15 18:11:38 följande:
    Åh funkar appen såhär tidigt? Jag måste prova Så länge man är medveten om att det kan vara svårt att hitta har man ju inget att förlora (förutom 28:- då :p)
    Ja på mig gjorde de men det är ju inte säkert att den gör :) men om man ändå vill ha den sen så skadar det ju inte att ladda ner den nu. värd 28 kr tycker jag Glad
  • zenoble

My babys beat heter den 28kr. Vet faktiskt inte? prova att söka :) är ganska svårt att hitta men har också hört hjärtljuden väldigt långt ner i magen. Tänk på att ha hörlurar som inte har headset, då funkar det inte, måste vara sånna man bara lyssnar i. men det står ju också :)

Grattis jjohansson :)

busbus- läste också om att det är drakens år i år vilket ska vara lyckosamt enligt alla kineser, många som väntat tills i år Glad

• zenoble

nej hittar inte för android eller nåt heller så finns kanske inte.. om inte nån liknande?

Svar på tråden Juni-barn