Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barn

Har inte märkt någon skillnad på mina bröst sen jag blev gravid, bara stickningar emellanåt. Förra gången blev de gigantiska. Har ju samma storlek nu men med implantat och en del hud borttaget, op i maj förra året.. Hoppashoppas det är någon mjölk på g där inne!!

• zenoble
    emma78 skrev 2012-02-01 17:47:13 följande:

Jag har en liten fråga.....Har åkt på en jäkla foglossning,har fått tid till sjukgymnast nästa onsdag för att konstatera foglossning och prova ut ett bälte.Men helt ärligt vet jag inte hur jag ska fixa jobbet fram tills dess:(( Jobbar ju på restaurang så jag går,står hela dagarna.....måste jag sjukskriva mig själv? kan sjukgymnasterna sjukskriva mig? måste man inte ha en läkare till det?
    åååå,känner mig nästan lipfärdig när jag kommer hem från jobbet.((( ibland känns det nästan som att foglossningen triggar igång sammandragningar?! Kan rätt ofta känna som ilningar genom hela magen upp mot brösten som om en nerv låg i kläm eller nått liknande ont som satan gör det iaf:(( någon som känner igen detta?? 

det där med ilningar känner jag igen! men har det från naveln ungefär och det sträcker som satan uppåt ibland så känns som om jag ska få värsta bristningen inuti magen ungefär. obehagligt!

Har idag jobbat första dagen.. Var i disken av alla ställen hela dagen så det blev ganska tungt och stressigt. kände av lite sd på morgonen och nu på kvällen när jag kom hem annars gick det hyffsat tycker jag. Hoppas man kommer in i det lite mer :) det hade gått kanon för sonen¨på dagis med, känns toppen i alla fall..

Ha en fin kväll mammisar {#emotions_dlg.flower}
  • zenoble

Uddabus: ring bm och kolla levervärdet. Jag fick det förra gångeb från v.32 ungefär och fick massa olila tabletter för det. På nätterna kliade det så jag trodde jag skulle riva sönder huden. Såg inte så fin ut sen på förlossningen :) Är det mest på händer å fotsulor? Brukar vara det..

Järntabletter brukar väl ta ett par veckor innan de börjar värka?

Jag skulle börja efter rul men känner att det inte är lågt än så vet inte. Började v.15 sist.

• zenoble

Här är der snöstorm verkligen.. Tur att man är ledig idag men blir nog jobbigt att köra 5 mil till jobbet kl6 imån bitti, suck.

• zenoble

Vilka intressanta diskussioner ni har, kul att alla befinner sig så olika i livet fast ändå inte. Kul att läsa :)

Inne på 2a heltidsdagen och jobbar ända fram tills onsdag innan det blir någon ledighet, plus att det blir ny arbetsplats på måndag, läskigt nu när man är gravid..

Hur länge tar det att anlägga om gravpenning förresten? För ska till bm den 20 och får ju moderskapsintyget då. Det är väl ok att skicka in efter det va?

• zenoble
    JennieJ skrev 2012-02-03 18:51:27 följande:
    Tack för svaren! Mannen tappar upp vatten så ska ta ett bad för se om de slutar! Barnvakt är fixat så de är bara åka direkt om de behövs!

Oj hoppas det lugnar sig! Försök ligga med benen lite böjda inte helt raklång..
  • zenoble
    Cataleya skrev 2012-02-05 07:51:20 följande:
    Är det någon mer än jag som är överkänslig ? Jag gråter för ALLT, tänker negativt om allt sambon säger och gör och känner mig bara så ensam ? Och börjar jag tänka så börjar jag gråta! Gick in i v 24 igår , jag tycker det är jätte jobbigt och min stackars sambo får ta så mkt skit, jag försöker vara glad men jag kan inte!
    JA! igår var en fruktansvärd dag, började gräla med mannen och kunde sedan inte sluta gråta på hela dagen. kan inte ens bli arg för ens jag börjar gråta.. skit jobbigt! Ska man ha detta 16 veckor till alltså? Orkar inte det :(

Är så fruktansvärt trött också nu när jag börjat jobba. Både fysiskt och i huvudet, plus att sonen börjat sova dåligt på nätterna. Nej fy är inte alls så glad som man borde vara nu i mitten av graviditeten :(
  • zenoble
    Cataleya skrev 2012-02-06 07:13:08 följande:
    Usch det är inte kul! Du som har vart gravid innan, kommer det vara såhär hela graviditeten ut ? 

Var du inte sån i din förra graviditet ? 

Det är väl tur man vet med sig själv att man är sån, annars hade det nog varit kaos. ( mer än det redan är )

Hela tiden ut antar jag? Vet inte, nej var inte alls såhär förra gången. Ja tur att man vet om det, även om det är svårt att säga förlåt när man är för jävlig ;)
  • zenoble

PIO- usch vad jobbigt, lider med er!! Värsta tiden för sånt där nu ju.

Idag är jag äntligen ledig efter 5 dagars jobb, på två nya ställen och det vanliga dessutom, blir ju helt slut i huvudet. Har ganska mycket sd på em efter jobbet och himla ont i ryggen. Känns som om man inte orkar jobba längre än till april just nu.

På tal om nåt annat, någon som fått hem blanketter för jämställdhetsbonus? Blir fasen inte klok på det!

• zenoble
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-08 10:11:20 följande:
    Ja...jag fattade ingenting. Kunde tydligen söka för 3 månader....äsch, jag struntar nog i det, får se om jag kollar lite närmare på det senare.
    Ja vi fick tydligen bara för 4 månader fast vi delat lika på hela, men de räknar tydligen inte 2010 eftersom det var det året bara jag tog ut! så himla knäppt. Tycker bara de ändrar reglerna hela tiden..
Svar på tråden Juni-barn