-
du tjänar väl på att vara sjukskriven? och sen att man får vara det tills det är beräknat eller?gammelmamma skrev 2012-03-07 19:41:58 följande:I dag fick jag besked att min gravpeng gick igenom, men de tycker jag ska vara sjukskriven i stället, får se hur det blir.
-
Ja du borde ju definitivt ta sjukskrivning istället i så fall :)
-
Jahapp i morse var det sonens tur att åka på hög feber igen.. så nu ska jag vabba imån sambon vart hemma idag. Jag har sån himla torrhosta att det driver mig till vansinne, känns som om jag kan hosta ur mig lungorna :( ååå så less på denna årstiden nu alltså. Ge oss sommar och bäbisar =)
-
Usch värsta influensan här på länge.. Sonen först sedan jag igår em. Feber mot 40 och allt är allmänt skit :( kan knappt ligga för kroppen värker och hostar ur mig lungorna typ. Hur länge är ok att ha hög feber? Tar bebis skada?
-
Ja Uddabus, du vet väl hur det är! Får ner den lite med tabletter men sen går den upp igen och jag börjar kräkas. Kul helg :( hoppas ni andra får det trevligare!
-
Ja visst måste man vara mer mottaglig för sjukdomar nu under graviditeten. Usch så less på denna feber och hosta nu, har också haft riktig "mensvärk" idag nästab lite obehaglig.. Inget jag brukar ha.
-
v.29 här med idag :) weei, veckorna går framåt. 3 veckor kvar att jobba om grav penningen går igenom. Har legat hemma med hög feber och influensa sedan i torsdags och bebis har varit rent vild dessa dagar.. fast kanske är för man har legat still så mycket så man känner efter mer, mycket sparkar uppe vid revbenen och neråt också.. läskig känsla nästan ;)
-
snuppis skrev 2012-03-12 14:17:11 följande:Från vilken vecka hoppas ni kunna vara hemma på gravidpeng? Chefen ville veta exakt på dagen jag ville gå hem (hon är 100 på att de går igenom fk och hon kan inte omplacera) Blir nog 7 de maj då är jag i vecka 34
om det går igenom för mig blir det den 4 april är då i v.31+2, borde få svar denna vecka! men det borde gå igenom.. -
78 dagar till bf, 2 veckor kvar att jobba..
-
Hoppas bebisarna stannar några veckor till!! Håller tummarna.
Skönt cataleya att du fått beviljat! När skickade du in? Jag väntar fortfarande på svar, 3 veckor nu. Förhoppningsvis bara nästa vecka +2 dagar kvar innan man får gå hem, längtar..
Idag har jag verkligen känt av de där "ilningarna" långt ner på blåsan typ nät bebis krafsar där som nån skrev, riktigt obehagligt!
Imorgon ska vi kolla på en bostadsrätt/radhus, vill så gärna ha den! Håller tummarna för att det är fint :)