Inlägg från: stjärnfrukt |Visa alla inlägg
  • stjärnfrukt

Juni-barn

Nää fy vad jag har gråtit, ni vet ju att jag skrivit förut om taskiga kommentarer från min omgivning. Idag hände det igen när vi åkte o träffade släkt på min sambos sida. Direkt när jag kommer in i rummet där alla sitter får jag höra:
    "men gud vad stor du är! Du måste ha det jätte tungt nu" osv ni vet det gamla vanliga, men sen säger dem:
    "ja du ser så rolig ut nu för du har ju verkligen lagt på dig massa om höfterna o hela sidan och BAKEN! "
    "Du ser riktigt rund ut! hela du "
    "Du får ursäkta att vi skrattar åt dig men du ser ju så rolig ut!"
    "Ingen som har en kamera så vi kan ta kort"

m.m och alla bara skrattade och jag stod där (& hade gjort mig fin...) och kände mig som världens freak och viste inte alls var jag skulle ta vägen... kan säga att jag inte fick i mig något morsdagfika och att jag faktiskt gick in på toa & torkade några tårar..... här hemma har jag däremot gråtit jättemkt. Jag har inte själv tänkt på att jag har blivit större någon annanstans än på magen...gått upp 13kg vilket jag inte alls mått dåligt över....men nu är jag så ledsen! 

Då jag har lidit av ätstörningar i ca 6år och dessutom un har hormoner i kroppen så tar jag åt mig av ALLT andra säger om min kropp... 

• stjärnfrukt

Godmorgon!

Tack för era snälla kommentarer, känns bra att veta att det inte bara var jag som överreagerade och att de var de som var oförskämda!

Tänkte lägga upp en bild i bildtråden som visar hur glad jag var för magen kvällen innan + lite bilder på kläder till pojken min <3 

• stjärnfrukt

Hehe ser att det inte bara är jag som får dumma kommentarer om allt möjligt. Och allt ni skrivit har jag också fått höra...både första gången och nu andra gången! Svärmors ENDA kommentar när hon fick veta att vi skulle ha ett barn till "hur ska klara av det?" Då är det alltså 2 år & 2 månader mellan barnen, vilket inte alls är något "ovanligt", vi har bra ekonomi, vår dotter är sällan sjuk, sover hela nätter för det mesta, inte bråk vid läggdags, känner sällan behov av barnvakt m.m och hon är en väldigt duktig tjej helt enkelt....fattar fortfarande inte vad hon menade med att vi skulle få det så jävla jobbigt & kämpigt! Och all denna svartsjuka som vår dotter tydligen kommer få och jag kommer minsann inte kunna ge henne någon uppmärksamhet överhuvudtaget.... 

Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på sånna kommentarer för jag blir så paff att någon ens kan med att säga något sådant! 

• stjärnfrukt

Här hemma känns det i magen PRECIS som det gjorde den dagen förlossningen startade förra gången! 
    Så nu är det spännande o se hur det utvecklas...haft en lite underlig känsla idag så jag har packat allt det viktiga i bb-väskan, lagt plastskyddslakan i sängen och så :)
    Jag blir inte alls besviken om det inte  händer någon nu ikväll/morgon för det är sååå mysigt att känna igen dessa känslor...innan det gör för ont Flört 

• stjärnfrukt

Var hos bm idag v.37+3

hb: 113 så det har gått ner igen av någon konstig anledning
    blodtryck: 90/60 blir också lägre o lägre
    sf: 36
    bebis hjärtljud: 130

Inte bra att ha för lågt blodtryck o hb vid förlossning men vet inte vad jag ska göra åt saken. tar 200mg järn varje dag + bra kost med järn och c-vitamin och ingen mjölk när jag tar det... =/

Inte konstigt jag känner att jag inte orkar stå upp länge o känner mig trött :(

Bebis huvud har inte sjunkt ner mer utan ligger nu väldigt högt upp... får se hur detta slutar!  

• stjärnfrukt
    NU känner jag helt plötsligt att nu vill jag att bebis ska komma ut! Vill inte vara gravid i tusen år till och höra fler kommentarer från idioter!!!!!! Var på sommarfest på dagis igår och då höll en tjej (aldrig träffat människan förut) på att
    "oj har du gått mkt över tiden"
    jag: "nej, det är sagt om 2 veckor, så gå över tiden hoppas jag verkligen inte att jag ska göra" (redan där blir jag tjurig över att någon kommenterar min mage, jag kommenterade ju inte hennes dubbelhaka tillexempel!!!) 
    hon "men det är ju inte helt omöjligt att du får göra det, är ju väldigt vanligt"
    jag "jo jag vet, men det skulle ändå kännas jobbigt"
    hon:  äsch, har man gått o väntat i 9månader kan man lika gärna vänta 2-3 veckor till"
    hon: " dessutom är det ju så svalt o skönt väder så det behöver du ju inte klaga på"
    jag: "Fast nu har det faktiskt varit väldigt varmt det senaste och det blev jobbigare från dag ett då värmen steg"
    hon: "Tänk då på dem som ska föda i augusti/september"

Jag tänkte svara något tillbaka men hon var tvungen att springa o ta sitt barn som sprang ivägen för några andra som gungade... tur för henne Demon nästa person som säger något kommer få höra en låååång jävla ramsa kan jag lova!!! Hon känner inte mig, hon har ingen aning om hur jag har haft det dessa 9 månader!

• stjärnfrukt

Det jag ville komma till är att idag ska jag käka ananas och färdknäppen. Någon mer som är på att prova husmorsknep?! Skrattande 

(sen vill jag nog påstå att när man har gått en mil/möblerat om/storstädat så sover man riktigt gott och är riktigt avslappnad efteråt och därför sätts det igång...så en kompination av fullfart och sedan total avslappning kan nog göra mkt..men det är som sagt bara vad jag tror)  

• stjärnfrukt

Jag tror det är dessa alingsåsbor som inte har något vett i skallen helt enkelt Solig

Lycka till Cataleya och Jennie!

• stjärnfrukt

Blev ingen operation vräkning igår, hade fullt upp med annat, men ikväll så gäller det! 
    Det här med ananas, måste man äta hela på en gång? eller kan jag skiva upp den nu och ta en bit då och då under dagen? 

• stjärnfrukt
    Elvis Mamma skrev 2012-06-01 16:44:33 följande:
    Jag som inte känt mycket alls har plötsligt börjat få en del förvärkar å SD. Har även börjat få galet ont i ryggen och smärta mellan benen när jag går, på blygdbenet liksom, är de nån form av foglossning? Nån som vet? Hade inget alls med sonen
    jag säger bara en sak: Ananasen har satt fart på kroppen Flört
Svar på tråden Juni-barn