Inlägg från: stjärnfrukt |Visa alla inlägg
  • stjärnfrukt

Idag har det varit fullt upp, har nämligen en sambo här hemma som är sjuk, symtom: "ingen feber men det känns som det" Obestämd är heelt slut nu kan jag tala om då jag fått sköta ALLT (som vanligt typ) + ta hand om denna vuxna man...

• stjärnfrukt
    mittlivsomjosefine skrev 2012-06-05 23:56:15 följande:
    Hej allihopa!

Här har ni en trogen läsare som varit med sen starten, men tyvärr inte varit delaktig i skriveriet. Hoppas jag får vara med lite ändå? :)

Jag och sambon väntar vårt första barn som är beräknat till den 19 juni, vi (som alla er andra) längtar halvt ihjäl oss.
    Varje dag nu slår det mig att det här är på riktigt, att det snart är det datum då vi kommer få träffa våran bebis. Den kommer komma ut liksom :)

Funderingar över förlossningen kommer mer och mer. Hur kommer jag hantera att det gör ont? Kommer jag må illa (hatar att kräkas, har som tur är klarat mig från det hela graviditeten!)?
    Ett annat "bekymmer" är att min barnmorska tror att bebisen är ganska stor eftersom mitt sf mått har legat på övre kurvan under hela graviditeten. Undrar just vad hon menar med stor, 5 kilos klump?
    Med tanke på bebisens förmodade storlek hoppas jag att det tänker sätta igång snart. Men den får gärna passa på när sambon är hemma. Han kör lastbil så när han jobbar åker han iväg och är borta i 12 timmar ungefär. Han åker till städer som ligger ca 30 mil härifrån så det är ju inte att bara komma hem heller direkt. 

Det här med sf-mått, måste ett stort sf-mått innebära en stor bebis egentligen?

Lycka till allihopa med allt som är pågång! :)               
    Hej! 

Kul att få se fler i tråden :) Haha, det där med att det inte är för ens nu man börjar förstå att snart så, snart kommer bebisen komma ut, jag kommer inte gå runt så här till jul..det kom jag på för typ en vecka sen, och min sambo kom på det igår (bf 14) Rätt konstigt att man tänkt på det mkt, men ändå inte riktigt fattat det Glad

Det behöver du nog inte alls oroa dig för! Jag har både denna och förra grav. legat på översta kurvan, och förra gången sa min bm precis samma sak om att jag nog skulle få en stor bebis, runt 4kg. Ut kom en flicka på 3280g, 50cm, inte så stor med andra ord! (Denna gången har hon inte sagt någon gissning, hehe) Sen så är det faktiskt mest huvudomfånget som spelar roll, inte vikten, men det klart en 5kgs bebis kan ju ha något större huvud än vad en 3kgs bebis har. Det är iallafall vad jag har hört/läst. 
  • stjärnfrukt
    fyrklöver81 skrev 2012-06-06 08:05:08 följande:
    Dancia- va jobbar du med?? Du verkar så klok =)
    Haha, det har jag också tänkt på alla dessa månader, hon verkar vara så klok och snäll, skriver alltid så fint till oss andra {#emotions_dlg.flower} (inte för att någon annan inte gör det men, ni förstår nog!)
  • stjärnfrukt

Jag har också denna brännande smärta, mest på vänstersida. Kan inte heller sitta upp, år panik, slänger av mig bh:n och inget plagg får komma åt det minsta där. blir också bara värre o värre. Tycker det är skönt att smörja in med kall lotion faktiskt... 

Måste få skryta lite om min 2-åriga dotter, jag började potträna henne för 2 veckor sedan, och nu går hon själv till pottan & gör sina behov utan minsta lilla frågning, sen ropar hon på oss och talar om vad hon gjort, och så stolt hon är! (vi med så klart!) 
    Så himla skönt att inte behöva lyfta upp henne på skötbordet nu i slutet och förhoppningsvis inte behöva ha 2 blöjbarn allt för länge. På dagis har hon inte heller blöja längre Glad  

• stjärnfrukt

Idag skulle jag gjort klart det sista i mitt skolarbete och skicka in och äntligen ta sommarlov och bara njuta. Tror ni inte jag upptäcker att det fattas en bok som jag måste ha för att kunna göra klart?! Och inte kan jag få tag på den innan tisdag typ. Deadline är på söndag. Åååhhhh jag blir så ledsen!
    Antingen kommer jag sitta där och plugga tills krystvärkarna börjar, eller så får jag helt enkelt plugga när bebisen kommit... Vet inte vilket som känns värst faktiskt. Detta är troligtvis min sista graviditet, så jag har hela tiden försökt unna mig saker som jag aldrig gjorde första gången, som nu att kunna "bara va" den allra sista tiden. Fy blir så ledsen och besviken när saker inte blir som jag har tänkt. Rynkar på näsan

Idag är det exakt en vecka kvar till bf {#emotions_dlg.flower}

• stjärnfrukt
    Havsjungfrun skrev 2012-06-07 10:11:39 följande:
    Frågade min bm om det då min bebis också fortfarande var rörlig på bf i måndags. Hon sa att det var gamla rön och inte alls någon fara. Hon hade varit med om att navelsträngen kommit i kläm en gång under hela hennes yrkesliv och hon sa att om det händer kan man oftast känns det själv att något hänger ut mellan benen. Då ska man i så fall givetvis lägga sig ner och ringa ambulans.
    Åh så skönt att läsa ditt inlägg!!!! Min bebis har ju backat från att vara djupt ruckbar, nästan fixerad till att "ligger väldigt långt upp med huvudet" (rörligt då eller vad menade hon?! hade en vikarie...) och jag oroar mig så för detta ifall vattnet skulle gå, men då skiter jag i att oroa mig för det! 
  • stjärnfrukt
    Sweet life skrev 2012-06-07 15:03:03 följande:
    Hemma från dagens BM-besök och ungj*vlen (ursäkta min frustration) är inte fixerad ännu utan ligger högt upp med huvudet!!!!

38+2
    Blodtryck: 128/70
    Hjärtljud: 140
    SF-mått: 36
    Föregående fosterdel: Huvud, rörligt
    Som flera redan har skrivit, senast idag, så spelar det ingen roll om bebisen är fixerad eller inte, förlossningen kan starta ändå, så spar du dina svordomar till någon som förtjänar de och inte till den skatt som du bär på.  
Svar på tråden Juni-barn