Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

stjärnfrukt skrev 2011-12-15 18:06:39 följande:
     Om du vill ha lite tips så kan jag skriva en liten personlig lista över saker som jag tyckte var skönt att ha hemma när min dotter kom? Så kan du & andra fylla på allt eftersom Glad
    Jaaaa... Snälla kan du inte göra det? Jag som är helt novis på det här med bebisar!
  • Sweet life
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-15 18:58:20 följande:
    I morgon går jag in i vecka 15...yeess!!!!
    Här är sexlusten också på topp men vi vågar inte för ofta pga senaste graviditeten. Jag vet att det skall vara ofarligt med sex men har man en känslig tapp så känns det lite läskigt. Så vi har sagt max 3 ggr/veckan...haahaa låter som msn har värsta schemat. Men vi e ju igång varje dag annars. Vet inte vad det e med denna man, med mitt ex blev sex så småningom inte lika intressant och det kunde gå 2 veckor ibland, men nu e det 3 år sen vi träffades och det e liksom bara nått magiskt med honom.

Busbus - håller med föregående inlägg, du förtjänar inte det här. Satan va ledsen jag blir när jag läser om det. Hur hade ni det innan du blev gravid???? 
    Jag och min exman hade sex en gång på ett år... och då var vi ändå nygifta!!!
  • Sweet life
    fyrklöver81 skrev 2011-12-16 09:59:13 följande:
    Jag vägde 93 kilo när min dotter föddes =) Startvikt 78 kg, lovar att 5 kilo av dem var semlor =) åt minst en semla per dag samt foglossning, fick ta bilen när jag skulle gå med hunden och släppa henne på en stor strand. Aj aj.

Jag går in i vecka 13 idag =) har dock magont men börjar fundera på om det är lite förstoppning så jag har tryckt i mig linfrön och katrinplommon och tvingat i mig en kopp kaffe (älskar kaffe i vanlig fall men denna grav. kan jag verkligen inte dricka det)

Vi ska inte kolla kön, min man vill inte det, gjorde inte det med förra heller, jag  var lite sugen att kolla men nu är jag nöjd med beslutet, är ju väldigt spännande att inte veta och vi har ändå en massa unisexkläder då jag inte gillar rosa. =)

Ikväll kommer mamma o pappa 60mil till dem så vi ses inte ofta, så imorgon blir det lilla julafton här!

Ikväll ska jag försöka få lust att ligga haha om inte katrinplommonen förstör ;)

Någon mer med migrän?? Jag äter treo vilket inte är det bästa, men det ända som hjälper, lite nyfiken hur ni gör? Om ni nu har migrän, hoppas inte!!!!

<3 
    Haha, ja liiite sjukt låter det allt.. Men jag och sambon ligger alltid av nån underlig anledning när vi är och hälsar på mina föräldrar..

Jag ahr migrän och när jag får det nu under graviditeten så tar jag inget.. Jag låser in mig i gästrummet, drar ner rullgardinen stoppar in öronproppar öppnar alla fönster och försöker sova.. Det är det enda som funkar...
  • Sweet life

På hemmafronten inget nytt... Det är mitt standardsvar när folk frågar just nu.
    I helgen spenderade jag en heldag med min "bror", min bästa vän sen dagis som är gift med 3 barn... Han vart helt förskräckt när jag berättade hur jag har det och han förklarade för mig att jag inte behöver en idiot som min sambo i mitt liv.

Jag har insett vilket enormt socialt nätverk jag har och som när det krisar verkligen fungerar. Efter att han släppt av mig hemma tog det max 5 minuter innan min telefon började ringa som tokig och det var alla fina vänner som ville tala om att dem ställer upp för mig till 1000% oavsett vad sambon väljer att göra. Allt ifrån att följa med på ultraljud, till att bygga spjälsäng och coacha mig på förlossningen och ta ut de 10 "pappadagar" för att hjälpa mig första tiden. Jag insåg snabbt att det är dumt att inte låta sina vänner få ta del av hur det verkligen är och att det här inte är nått att skämmas över, inte från min sida iallafall...

Nu har även jag nånstans att fira jul. Finaste "bror" med familj tar in mig i sin famn och låter mig fira jul med hans stora familj.. Som hans underbara fru sa "en person mer eller mindre när vi är 25 redan gör ingen skillnad"...

Livet känns lite lättare ett tag igen och jag håller iaf huvudet ovanför ytan och andas så mycket jag kan....

• Sweet life
    Nangijala skrev 2011-12-19 09:52:28 följande:
    Nu har jag fått ett jobb! Helt överlycklig.. kruxet är dock att jag var tvungen att vara godkänd i alla kurser innan jag börjar. Har en omtenta som ligger den 16 januari vilket är första arbetsdagen :( Ska prata med högskolan idag och se om de inte kan lägga tentan tidigare. Ett fel på tentan :( Så typiskt!
    Grattis till jobbet och surt med tentan!
    Visst är det SSK du är/blir? Eller är jag helt ute och cyklar?
  • Sweet life
    Nangijala skrev 2011-12-19 09:56:54 följande:
    Ja det är ssk :) Blir lite nervös över att jag inte ska få börja jobba nu eftersom att den där j'vla tentan inte är klar! Vi tar examen den 13, tycker att de kan lägga in tentan innan, varför på måndagen efter?!  Tycker det är jättejobbigt, plus att jag är gravid och inte har sagt nått till chefen..
    Ja, det förstår jag verkligen!!

Jag har en kompis som är SSK och som hade några resttentor, men enligt arbetsgivaren var det ok. Kanske beror det på vad det är för kurs? Jag läste själv till SSK men var tvungen att hoppa av när jag inte klarade anatomin och därför inte fick börja nästkommande termin. Det var så fruktansvärt frustrerande... Bara för att man lagt upp en kurs helt jävla idiotiskt ska man bli lidande som student. Speciellt när kursansvarige höll med om att man gjort ett dumt upplägg...
  • Sweet life

Jag har inte känt nått. Gick in i vecka 16 idag... Men den som väntar på nått gott?

Däremot så i morse när jag vaknade och drog av täcket när jag låg platt på rygg så såg jag hur hela magen är vind.. Den var högre på högersidan och när jag la handen där var det hårt och stort... Så nu syns det iaf lite när jag ligger ner men inget när jag står...

• Sweet life
    Nangijala skrev 2011-12-19 11:00:07 följande:
    Ja jag hoppas att det ska gå bra, det är ju ingen hel kurs utan det är den här sluttentan som man gör sista terminen! Sen så är det bara en del av de två delarna som jag ska göra om, läkemedelsräkningen :( Hatar matte!
    Ja dessa spärrar är svåra, hade också en del kurskamrater som var tvungna att hoppa av ett tag, men du ska inte fortsätta då?
    Ahaaaa, NKSE? Har hört att den kan vara meckig! Jag hade superlätt för läkemedelsräkningen och behövde inte ens plugga eller närvara på föreläsningarna då jag har väldigt lätt för matte. Så jag hade lite extraundervisning för mina kursare som hade enorma problem....

Nej, det ska jag inte. Nu läser jag till gymnasielärare och trivs verkligen som fisken i vatten..
  • Sweet life
    Nangijala skrev 2011-12-19 11:09:54 följande:
    NKSE har jag ingen aning om vad det är för nått! Ja alla är så olika, en del har jättelätt andra lite svårare! Skönt att du trivs nu då Skrattande

När ska jag berätta för chefen tro?
    Någon som vet hur mycket FK snokar? Jag menar, kan de hitta att jag skrivit här?
    Nationell klinisk slutexamination... Är inte alla uni/högskolor som infört den men man jobbar för att den ska göras av alla T6 i hela landet för att säkerställa att man kan det man ska ha lärt sig.. Det är en tvådelad tentamen som behandlar hela utbildningen. En skriftlig teoretisk som är x antal patientfall som man ska följa genom vårdkedjan och när man vänt blad får man inte gå tillbaka och ändra nått... Sen en praktisk del där du ska ansvara för en patient självständigt under x antal timmar och som granskas av en examinator på plats...
  • Sweet life
    Aikotakara skrev 2011-12-19 16:42:21 följande:
    Igår och idag har jag känt en massa konstigt i magen. Längst ner i magen ungefär på samma ställe .. det känns som muskelryckningar och pockar och pickar.. Vet inte vad det kan vara. Jag har ALDRIG känt sådär förut, så inte kan det vara tarmarna som lever om? Någon som känner samma? Kan det vara bebisen? Tarmarna? Muskelryckningar eller något annat?

Gått hela 14 veckor idag och jag mår väldigt bra måste jag säga. Lite trött i ryggslutet, men det kanske beror på annat? och lätt lätt illamående på morgonen som är så milt just nu så det inte känns som ett problem längre.
    Jag tror det är bebisen..

Mitt illamående har försvunnit nu hoppas jag.. Inte mått illa alls idag. Och som jag har hört så kanske vecka 16 är min magiska gräns när det gäller det..? Jag hoppas iaf!
Svar på tråden Juni-barn