Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

Jag har RUL 16 januari vilket betyder 19+0 för mig.. Anledningen till att jag får det så sent beror på att jag har ett lite högt BMI och då lägger dem ultraljudet senare för att man ska kunna se bättre. Det var iaf svaret jag fick av min barnmorska förra graviditeten och även den här...

Nu har jag vart och köpt mig en angelsound. Så om jag dyker in här helt hysterisk över att jag inte hör nått så får ni banka lite vett i skallen på mig. ok?

Jag är också inne i djungeln av babyskydd. Sambon berättade att dem hyrde från IF till deras yngsta, men jag tycker att Be Safes är så inihelvete tungt!! Jag är personligen av åsikten att bebisar inte ska sitta mer än nödvändigt i babyskyddet då det inte är bra för deras ryggar.. Så ett babyskydd som passar med vagnen är inte viktigt för mig då jag aldrig ändå skulle använda det så...

• Sweet life
    MissFörstånd skrev 2011-12-29 12:46:35 följande:
    Sweet life - jag kan tänka mig att använda babyskyddet typ på mataffären. Slippa böka ur bebisen från bilstolen till en vagn och istället ha bebisen kvar i den. Många säger att det är dåligt för deras ryggar men ibland har man inget val, min dotter hade kolik och det fanns EN plats hon sov någorlunda på och det var i babyskyddet. Så då fick man välja att hon och vi fick sova eller att hon skrek och ingen fick sova. Många barn sitter skönt och tar ingen skada av babyskyddet.
    Nej, jag kan absolut tänka mig att sätta babyskyddet i kundvagnen i affären när jag handlar.. Men inte mer än så. Jo jag har också förstått att vissa barn bara somnar i babyskyddet och funkar det så är det ju självklart att man ska göra så! Jag har ju min åsikt nu, men jag har lärt mig av vänner och familj att åsikter har en tendens att ändras när man väl sitter där med sitt skrikande kolikbarn i famnen..
  • Sweet life

Jag höööööööörde!!! Först trodde jag att jag bara fick in mitt egna hjärtljud, men så fort kan inte mitt hjärta slå även om det slår fortare nu när jag är gravid... Älskade bebis!!

• Sweet life
    JennieJ skrev 2011-12-29 14:44:39 följande:
    En sak till! Någon mer än mig som tycker tiden helt plötsligt går grymt sakta? I en början tyckte jag att de jätte snabbt men sista tiden känns de som tiden står stilla!!! Allt jag väntar på är riktiga sparkar och RUL och ditt känns de som en evighet!
    Håller med dig!! Vi har ju RUL samma dag och det verkligen sniglar sig fram!! Men nu känns det lite mer märkligt efter att jag provat min angelsound idag..
  • Sweet life

Vihoooooo! CSN har precis bestämt sig för att jag ska få studiemedel retroaktivt vilket ger mig 7000kr som jag kan köpa barnvagn och babyskydd för!!! Nu ska här provköras och donas!! Oj, gladare kan man inte bli!!

• Sweet life
    Uddabus skrev 2011-12-29 15:33:40 följande:
    Om han nu vill ha ett liv med mig men inte med ett barn till... Borde han inte gått då?
    Jo, och det är precis det mina sambo precis gjorde.. eller nej, han slängde ut mig... Så nu sitter jag här hemma hos mamma (dem är i thailand) och gråter helt ohämmat helt plötsligt.. Allt kom via ett sms. Jag är inte välkommen hem innan 2 januari och då på dagtid för att packa mina saker och sen ska jag vara borta innan han kommer hem från jobbet med barnen på kvällen....

Hur fan kan livet bara vända på två dagar?
  • Sweet life

Fick nyss det här mailet...

"Jag sitter här och gråter. Jag tänker på dig och hur du är med barnen, hur du är med mig och att du är en väldigt bra person trots dina svårigheter med kommunikation. Det är rätt lustigt med tanke på att vi kan prata om allt annat.
    Jag är inte känslolös och det vet du, det gör ont i hela mig. Jag vill inte att något barn ska växa upp utan sin pappa, det är inte rättvist. Jag har försökt förklara min situation och att jag måste hålla ihop tillvaron för mina barn. Jag vet vad ett spädbarn i huset innebär. Jag har som du vet ett krävande jobb och en inte alltför lätt tillvaro. Din familj tycker sannolikt att jag är en idiot och med viss rätt kanske. Du kan komma hit på två sätt, antingen hämtar du dina saker eller så blir du en del av oss."

Vad fan menar han med det? Frågade honom i ett mail tillbaka nyss om att bli en del av dem betyder att jag ska göra en abort...

• Sweet life

Ångesten när man kliver upp på vågen och inser att det faktiskt är -5 sen inskrivningen... Jag skyller på min situation hemma och att jag mår konstant illa...

• Sweet life
    LillaGrynet skrev 2011-12-30 10:39:36 följande:
    Sweet life: Va händer nu? Fick du någon förklaring på hans konstiga mail?! Fy vilken dålig stil utav honom.. Ego tänk kan jag tycka.. Han vet väl vad som kan hända när man har sex? Måste ju vara vuxen nog o ta sitt ansvar! Det var ju inte bra att du går ner i vikt.. Hoppas det vänder! Jag skulle dock va glad om jag inte ökade som jag gör.. Haha! Har lite och ta på innan om man säger så.. Men banta är ju inte att tänka på nu..
    Ja, vi pratade hela natten i stort sett. Han är rädd för vad omgivningen ska säga. Han är ju inte ens skild på pappret ännu och han är livrädd för hur samarbetet med yngstas mamma ska bli då hon kommer bli helt galen. Han vill egentligen inte ha fler barn men anser att inget barn ska behöva växa upp utan sin pappa. Så han kommer ställa upp och har lovat att prata med mig istället nästa gång han får panik!

Hans dotter vet nu att vi är ett par. Att hon ska få ett syskon ska vi berätta efter RUL om det går bra... Så nu har jag flyttat in i sovrummet på heltid och vi kan ligga och kramas i soffan...

I natt efter att vi pratat klart la han handen på magen och sa skämtsamt "men sötnos, har du ätit för mycket på Mc Donalds?"
  • Sweet life
    Dancia skrev 2011-12-30 11:56:25 följande:
    Tack allihopa :).

jjohansson: förstår att du är otålig, det är jag också :). Vill göra RUL och sen komma till v.20 nånting så jag kan beställa vagn och känna sparkar riktigt tydligt :).

Här är en till som längtar efter förlossningen också :). Har dock en del önskemål som måste komma med i förlossningsrevet så jag har så bra förutsättningar som möjligt till en bra förlossning :).
    Vi ska iväg och kolla på ny bil idag... Precis när jag flyttade in bytte han ner sig från en stor kombi till en liten småbil och nu fattar ju vem som helst att vi inte kan få in två bilbarnstolar, en tonåring och två vuxna i en Toyota Auris...

Jag önskar att min mage ska börja synas på riktigt och inte bara när jag ligger ner i sängen. En fråga till er rutinerade, kan man ha sammandragningar utan att känna av dem?

Jag har verkligen min förlossning framför mig. Jag vet hur jag vill ha det, så gott det går för att aldrig ha gjort det här förut. Men jag är livrädd egentligen, men jag ska klara av det!!
Svar på tråden Juni-barn