Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

Nu har jag vart på barnens hus och klämt och provkört barnvagnar och har bestämt mig för en Brio Happy duo... luftdäck och teleskopchassi. Det är ju superintressant med tanke på att jag när jag gick in var helt hundra på att jag ville ha en UJ eller Teutonia med tre eller fyra hjul vara två svängbara....

Var även in på Polarn och Pyret i Täby centrum när jag hade ett ärende på banken.. Köpte mig en brun boddy och brunvit randiga byxor i stl 56... sparade 200kr på dem då det var 50% rea!

• Sweet life
    RocketQueen skrev 2012-01-02 16:13:42 följande:
    Åh pratade precis med bemanningsansvarig på mitt jobb, jag hade ju sån ångest över att behöva jobba natt så hon bytte mina pass till dagpass resten av veckan! Underbart!
    Var bara tvungen att dela med mig
    Det är värt ett grattis!
  • Sweet life

Är i vecka 18 och har sen igår världens molvärk. Antar att det är för att det växer därinne, är det fler som känner/känt så?

• Sweet life
    Havsjungfrun skrev 2012-01-08 12:15:17 följande:
    En bas är ju guld värd! En gång bas alltid bas Glad
    Så sa en vän till mig också.. Sen insåg hon att med tre barn varav ett är över 13 och har kompisar med hem titt som tätt som ska skjutsas överallt och bara en bil så ångrade hon sig ganska snabbt eftersom basen alltid var tvungen att plockas bort om bebisen inte skulle med i bilen när syskonet och kompisar skulle köras runt... fyraåringens bilstol kunde hon ju lätt slänga ur bilen bara... Nu kör hon utan bas och känner att hon slängt flera tusenlappar i sjön.. På hennes inrådan blir det ingen bas här då vi har samma läge med tonårsbarn och kompisar...
  • Sweet life
    emma78 skrev 2012-01-10 08:35:15 följande:
    KAOS!!! Att stiga upp och få iväg barnen till skolan idag var lättare sagt än gjort.......Jag sover så himla dåligt på nätterna...fler?? vaknar av konstiga drömmar,kissenödig osv.Blir tokig!!!När lördag morgon sen kommer och man kan sova ut vaknar jag sjukt tidigt typ 5 på morgornen....och kan inte somna om:((
    Det var nån som sa att kroppen ställer in sig på att vara vaken?! ska min bebis inte sova någonting då eller???hahaha
    Igår köpte vi vår första bebisgrej.....en badbalja!! en kompis skulle göra sig av med lite grejer så vi var där och rotade lite!Börjar kännas lite mer verkligt nu när första saken är inhandlad.Nästa sak blir nog att kolla in vagn! min make och jag är inte alls övverens om vilken vagn vi ska ha.....han lever typ kvar i hur vagnarna såg ut för 12 år sedan när vi fick vår son....medans jag vill ha en lite mer trendig!Vi får se,han går säkert att övertala hihihi

Har en liten fråga oxå.....
    Ska på RUL den 20:e,kommer då att vara i v 20....är inte det lite sent????OM det skulle vara något som inte stämmer med bebis (nu tror jag absolut INTE att det är det) får man väll inte ta bort ett barn så sent??eller??   

Nu får ni inte missuppfatta mig,att jag vill ta bort mitt barn eller liknande,men brukar man inte lägga RUL lite tidigare mer mot v 17-18?     
    Angående att ta bort barn efter vecka 20 så får man det om det är fel på barnet, men bara fram till vecka 22 och det är med tillstånd av socialstyrelsen. Man har ändrat på rekomendationerna när det gäller när man ska göra UL, men sen vet jag att det är olika i olika län fortfarande.. Nu säger dem 17-19. Fast egentligen om man räknar enligt den modellen som används på sjukhus så är man ju i vecka 19 om man är 19+.. Så har dem iaf alltid räknat på mig, jag har sagt vecka 12 när jag vart 11+4 t ex och har då blivit rättad av BM på gynmot/gynakuten som sagt att det är vecka 11 då.. Man blir så förvirrad...
  • Sweet life
    gammelmamma skrev 2012-01-10 13:20:13 följande:

Nu tjatar jag om barnvagnen igen, någon som vet vilket babyskydd som ingår vid köp av tako jumper 3 i 1?

www.takobarnprodukter.se kolla om det står nått här...
  • Sweet life

BF enligt mig: 12/6
    BF enligt BM: 10/6
    BF enligt VUL i vecka 7: 14/6

Så det ska bli intressant vad som sägs på RUL på måndag..

• Sweet life
    gammelmamma skrev 2012-01-10 14:32:08 följande:
    Miss Förstånd: Jag fick ett svar ganska omgående från Tako. Det ingår ngen bas och det finns inte att köpa till. Däremot kan man ju välja bort att köpa med bilstolen och köpa den på annat ställe:) Men då kan man ju inte ha den på vagnen.... så frågan är!!!! smidigt i bilen eller till och från bilen:)
    Skulle gå på smidigt I bilen då man egentligen inte rekomenderar att barnet ska sitta i babyskyddet utanför bilen, eller helst mer än nödvändigt öht..
  • Sweet life

en tung sten faller från min axel n när jag trycker på sänd i mailen och hemtentan för höstterminens sista kurs åker iväg till läraren.. UNDERBART! men nu kommer väl tiden till måndagens  RUL gå ännu saktare?

Svar på tråden Juni-barn