emma78 skrev 2012-01-10 08:35:15 följande:
KAOS!!! Att stiga upp och få iväg barnen till skolan idag var lättare sagt än gjort.......Jag sover så himla dåligt på nätterna...fler?? vaknar av konstiga drömmar,kissenödig osv.Blir tokig!!!När lördag morgon sen kommer och man kan sova ut vaknar jag sjukt tidigt typ 5 på morgornen....och kan inte somna om:((
Det var nån som sa att kroppen ställer in sig på att vara vaken?! ska min bebis inte sova någonting då eller???hahaha
Igår köpte vi vår första bebisgrej.....en badbalja!! en kompis skulle göra sig av med lite grejer så vi var där och rotade lite!Börjar kännas lite mer verkligt nu när första saken är inhandlad.Nästa sak blir nog att kolla in vagn! min make och jag är inte alls övverens om vilken vagn vi ska ha.....han lever typ kvar i hur vagnarna såg ut för 12 år sedan när vi fick vår son....medans jag vill ha en lite mer trendig!Vi får se,han går säkert att övertala hihihi
Har en liten fråga oxå.....
Ska på RUL den 20:e,kommer då att vara i v 20....är inte det lite sent????OM det skulle vara något som inte stämmer med bebis (nu tror jag absolut INTE att det är det) får man väll inte ta bort ett barn så sent??eller??
Nu får ni inte missuppfatta mig,att jag vill ta bort mitt barn eller liknande,men brukar man inte lägga RUL lite tidigare mer mot v 17-18?
Angående att ta bort barn efter vecka 20 så får man det om det är fel på barnet, men bara fram till vecka 22 och det är med tillstånd av socialstyrelsen. Man har ändrat på rekomendationerna när det gäller när man ska göra UL, men sen vet jag att det är olika i olika län fortfarande.. Nu säger dem 17-19. Fast egentligen om man räknar enligt den modellen som används på sjukhus så är man ju i vecka 19 om man är 19+.. Så har dem iaf alltid räknat på mig, jag har sagt vecka 12 när jag vart 11+4 t ex och har då blivit rättad av BM på gynmot/gynakuten som sagt att det är vecka 11 då.. Man blir så förvirrad...