Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

Jag känner mig faktiskt riktigt snygg. Jag satsar på tighta jeans och figurnära toppar så magen verkligen syns och känner mig skitsnygg! Kroppen har varit snäll mot mig, jag har fått lite rumpa (nånting som jag aldrig nånsin haft tidigare) och i takt med att magen växer försvinner volangerna på sidorna. Men jag undviker vågen, vet att en viktuppgång är oundviklig och för nån som haft ätstörningar under större delen av sitt liv är det jobbigt nog. Så jag fokuserar på att tycka om mig själv just nu, måste ju passa på för det lär ju försvinna sen när man blir en val ;p

• RocketQueen

Haha ja det kanske är för att det är en pojke i magen! Vem vet? Skönt är det iaf, inte ofta man känner sig snygg bara av att vara

• RocketQueen

Jo vi kollade och visst är det en pojk, jag tänkte mer på om det är därför jag känner mig snygg

• RocketQueen

Oj vad alla skriver. Vad roligt att det händer så mycket i tråden. Jag var hos bm idag, lite prover, vikt osv. Mest en massa prat faktiskt. Fick pratat mycket om att jag är så livrädd inför förlossningen. Så vi gjorde upp en plan inför det, bla så ska jag få besöka förlossningen redan nästa vecka för att se hur det känns.Men det känns verkligen super att ha en bm som tar en på allvar, har träffat så många inom vården som bara viftar bort allt man säger men jag är verkligen jättenöjd med var jag har hamnat nu. Så nu känner jag mig lite tryggare och lugnare.

• RocketQueen

Busbus: Först, klart du ska vara kvar i tråden, vi har ju blivit ett gäng nu
    Hoppas allt blir bra för dig och den lilla. Hoppas det känns bättre om ett tag så att du kan fokusera på bebisen och inte slösa energi på en dumkarl som inte kan bestämma sig. Klart att allt känns vidrigt nu men nu när ni har tagit beslutet så är det första steget till att gå vidare. Lycka till!

• RocketQueen
    Dancia skrev 2012-01-12 11:09:24 följande:
    Usch, behöver verkligen skriva av mig lite. Vet varken ut eller in just nu och bara gråter och gråter.
    Min farmor har småcellig lungcancer som är en av de aggressivaste cancer som finns och det är nu i princip konstaterat att hon inte kommer bli frisk från detta. Hon ligger nu inne efter att hennes värden blivit väldigt dåliga på ett par dagar och en av tumörerna på halsen har vuxit till sig väldigt fort. Det värsta i det hela är att hon bor i USA (tillsammans med farfar) och varken jag eller någon annan i familjen kan finnas där.

Jag har inte träffat henne på lite över 2 år och är livrädd för att jag inte ska hinna träffa henne. Vi vet inte om hon har veckor eller månader på sig just nu. Det enda vi vet är att de gör allt för att försöka bromsa och ge henne mer tid. I det stora hela vill jag inget helldre än att åka över till henne nu, och det är inga problem med barnen för min man stöttar mig mer än gärna med att få åka över. Men problemet är att jag inte vågar eftersom jag har en del komplikationer under graviditeten. Jag är rädd att jag får en urinvägsinfektion igen och att jag drabbas av kraftiga sammandragningar m.m. Jag har ju fortfarande sd varje dag och jag vet att ag kan drabbas av en ny UVI när som helst och då drar det igång regelbundna sd igen. Vet inte alls hur det fungerar om man är i ett annat land, eller ännu värre, på resande fot :(.

Jag står min farmor väldigt nära då jag rest dit mycket under min uppväxt och även spenderat ett par månader där då jag hade praktik på ett daycare under gymnasieutbildningen och bodde hemma hos dem.

Vet inte vad jag ska ta mig till, men jag ska kolla upp hur det fungerar med mödravården på resande fot och skaffa pass så fort som möjligt (har inte skaffat nytt sen jag gifte mig) så att jag har möjlighet att åka snabbt om det finns någon möjlighet att jag kan känna mig säker med graviditeten.

Jag vet ju också att efter vecka 26 eller 28 FÅR jag inte flyga, så om några få månader finns möjligheten inte alls och jag kan heller inte resa med en nyfödd så det känns som att detta är min enda chans att få träffa min farmor en sista gång :(
    Usch, låter jättejobbigt. Har du en bra läkare eller bm? Hade jag varit du hade jag nog bokat in en tid och satt mig ner och pratat med nån av dom. Se vad dom säger, antingen kan dom lugna oron eller så kan dom avråda från att åka.
  • RocketQueen

Jjohansson: Vårt rul tog 1 h 40 min så det är nog väldigt olika. Men då har vi tydligen en extremt envis bebis som bara vägrar att samarbeta. Lik sin far antar jag

• RocketQueen

Vi diskuterar namn för fullt här, men det blir svårt att komma överens... Vi gillar iaf klassiska svenska namn om ni förstår vad jag menar. Klart är iaf att det blir Lars i andra namn efter min pappa som gick bort nu på julafton men förnamn är det svårare med...

• RocketQueen

Fyyy vilken helg, igår begravde vi min pappa, och idag delade vi upp alla hans saker... Vilket jobb... Men vi blev klara med allt och nu ska vi bara frakta upp allt till Stockholm också. Men vi har bestämt att på vägen upp åker vi inom Ullared och köper en massa bebissaker så att det inte bara blir tråkigheter på den här resan

Och jag fyller år idag så nu när vi ändå är i min hemstad har vi bjudit in hela släkten till min mamma och ska fira min födelsedag med dunder och brak. Det lät som en jättebra ide innan men oj vad jag ångrar mig nu... Efter de två senaste dagarna har jag så ont i fogarna att jag inte vet var jag ska ta vägen. Innan var det bara i framfogarna men idag är det baktill också och det sprider sig upp i ryggen. Hur kan det göra så ont?! Jag kunde inte ens föreställa mig att du kunde göra SÅ ont! Och det lär ju bli värre :-/

Nu känns det lite bättre när jag fick gnälla lite, tack

Och Pio! Oj vad läskigt! Hoppas allt blir bra snart med både dig och lilltjejen.

• RocketQueen

Jag har faktiskt ingen aning om hur mycket jag har gått upp. Har tidigare haft lite problem med ätstörningar så min bm väger mig men berättar inte hur mycket jag väger utan hon kommer bara säga till om jag går upp för mycket eller för lite. Annars säger hon inget. Men jag tänker väga mig precis innan det är dags så jag har koll på viktnedgång efteråt.

Svar på tråden Juni-barn