Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

Miss Förstånd: 50 mil har vi Nu har jag ju min familj bara sex mil därifrån så vi passade ju på när vi ändå var nere för begravningen. Men förra sommaren åkte vi ner bara för att shoppa och åkte direkt hem efteråt, men det var rätt tufft måste jag erkänna

• RocketQueen

Sweet life: hu, låter tufft, men då får ni kanske hjälp av bup samtidigt? Tänkte på hur man hanterar en sån diagnos.

Nu har vi varit på besök på förlossningen. Det är även bestämt att det blir södra bb för oss. Inte det närmsta men det verkar som att det är det bästa för oss. Känns som ett toppenställe och jag gillar verkligen att det inte är så sjukhusaktigt. Väldigt lugnt där och man fick aldrig känslan av att man var på ett sjukhus.

• RocketQueen

Vi har ju får veta att det är en pojke men man har ju hört om många som har varit "helt säkra" och sen ändå fått fel så lite könsneutral kan nog vara bra oavsett
    Vi tänkte måla barnrummet ljust med moln och fåglar och lite sånt

• RocketQueen

Åh jag tycker tiden går galet fort! Vecka 21 nu, dvs det är mindre tid kvar än som har gått! Läskigt och roligt, allt på samma gång

• RocketQueen

Jag tror inte att jag skulle få gravidpenning ens om jag sökte. Mitt jobb innebär ju inga tunga lyft även om jag står rakt upp och ner i tio timmar vilket kan vara tungt nog. Vissa som har sökt på min arbetsplats har fått och andra inte, trots att vi har samma uppgifter. Men om mina höfter och min rygg fortsätter såhär så är det nog tyvärr bara en tidsfråga tills jag blir sjukskriven istället är jag rädd.

• RocketQueen

Puh nu har jag städat ut julen. Har skjutit på det då energinivån har legat på minus efter de senaste veckornas trauma... Eller trauma är väl att ta i men jäklar vad dåligt man har mått. Nu sitter jag och vilar fogarna innan det är dags att städa vidare, imorgon är det födelsedagsmiddag här hemma och då är det lika bra att ha så mycket som möjligt gjort. Sen när det är klart blir det soffläge med choklad hela kvällen, can't wait...

• RocketQueen

Jag trivs jättebra som gravid. Iaf sen efter v.15 när illamåendet började släppa. Visst, nu börjar foglossningen blir riktigt jobbig och jag får nog snart ta mig en riktig funderare på hur länge jag ska jobba heltid. Men i övrigt mår jag bra, ser fram emot sommaren, jag gillar min nya kropp och känner mig i allmänhet snygg och fräsch. Underbart Vi får väl se vad jag säger sen när verkligheten kommer ikapp och jag inser att jag faktiskt ska bli mamma (!) och dessutom inte är så nöjd med kroppen längre ;-p

• RocketQueen

Jag är livrädd i för förlossningen, och har diskuterat det här med snitt med min bm. Lång historia till varför jag är så rädd men så är det iaf. Så därför var jag på besök på förlossningen nu i veckan, och ska göra det igen. Vi ska diskutera det här ett par veckor och se hur det känns sen. Är jag fortfarande lika livrädd så kommer dom på min mvc hjälpa mig att få ett snitt. Jag hoppas på att jag lyckad övertala mig själv för det känns som att en förlossning är en upplevelse jag inte vill missa...

• RocketQueen

Zvartaliljan: Vi beställde en Bugaboo Cameleon från Pramworld (som baby1112 tipsade om) och betalade lika mycket för en ny som en begagnad kostar på blocket. Så kika där om du ska ha en donkey, mycket bra hemsida och fort gick det.

Svar på tråden Juni-barn