Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

Moa Li skrev 2012-02-01 23:04:12 följande:
    Hmm... min hand domnar bort när jag sover. Har inte varit med om det tidigare... någon som vet vad det beror på?
    Karpaltunnelsyndrom, vanligt när man är gravid. Rejält obehagligt dock... Jag har haft problem med det tidigare men konstigt nog inte nu. Stödskenor på handlederna brukar hjälpa.
  • RocketQueen
    Lina007 skrev 2012-02-02 15:13:19 följande:
    Ringde till vårdcentralen det första jag gjorde i morse för att få boka läkartid. Enda tiden de hade var en akut-tid en timme senare som jag gladeligen roffade åt mig och i hets fick ringa till min arb.givare och be om ledigt den stunden.

Kommer till vc, blir inledd till ett undersökningsrum och sedan kommer läkaren in och säger: du har gått alldeles för kort tid för att jag ska kunna sjukskriva dig och du går heller inte med kryckor, vilket försäkringskassan kräver så här tidigt. Du kan ju ringa till dem och höra om de kan göra något undantag så kan du ringa mig sen i så fall. Annars finns det risk att de drar in din sjukpenning.

Sen gick hon, det hela var avklarat på bara någon minut.
    Tack för den! Jag kan gladeligen gå med denna hemska värk tiden ut och få hjälp av sambon att komma i och ur sängen och klä på mig.
    Åh vad trött jag blir på stressade och ointresserade läkare som inte ens kan bemöda sig med att iaf låtsas vara lite förstående... Prata med din barnmorska om hur du mår. Kanske hon kan skicka dig till en läkare som har mer erfarenhet av sånt här? Mvc kanske har någon läkare? Jag är sjukskriven 50% pga foglossning, har visserligen inte fått besked från fk ännu men jag går inte med kryckor än. Grejen var väl lite att om jag går ner till halvtid nu så kommer jag antagligen att orka jobba hela vägen, vilket jag inte skulle fixat annars, därför ville läkaren sjukskriva mig.
  • RocketQueen

Vi behövde inte göra om vårt ul. Först så sa dom att vi skulle behöva för som inte fick nån bra vinkel för att se hjärtat. Sen kom det en annan bm och ville försöka och då gick det. Men det tog över en och en halv timme.

Idag tänkte jag att jag skulle gå på vattengympa för gravida. Tänkte att det skulle hjälpa mot fogarna. Men nu vet jag inte längre, är så jäkla förkyld och nu har det även satt sig i halsen så jag vet inte om det är nån bra ide...

• RocketQueen

Jag drömmer också massa mardrömmar. Inatt handlade det om att bebisen kom alldeles för tidigt till exempel men det är olika saker nästan varje natt...

• RocketQueen

Fy det känns som att jag är småsjuk hela tiden. Nu har jag blivit rejält förkyld och det känns som att jag knappt kan andas. huvudet väger dubbelt så mycket som vanligt och jag är så täppt att när jag väl lyckas snyta mig så blöder jag näsblod. Och det värsta av allt är att jag måste jobba idag! Är sååå osugen! Men det känns som att jag har varit sjuk så mycket att jag inte vill stanna hemma även fast jag kanske borde egentligen...

Men nu känns det lite bättre när jag fått gnälla av mig lite

• RocketQueen

LillaGrynet: Nej, tyvärr funkar det inte riktigt så på mitt jobb, jobbar i servicebranschen och tyvärr kommer det lika många gäster oavsett hur jag mår :-/ Men, men får ge det ett försök iaf.

• RocketQueen
    Elvis Mamma skrev 2012-02-06 21:52:08 följande:
    RocketQueen: ja fyy jag får också en massa sura uppstötningar hela tiden, riktigt jobbigt! Gaviscon finns bara i flytande form va? Har för mig jag testade de förra graviditet men spyr så lätt när jag måste dricka nått som är tjockare än vatten :-/
    Nopp finns som tuggtabletter också men jag tycker att den typen av tabletter är så vidriga! Man tuggar och tuggar och det bara växer i munnen och blir omöjligt att svälja, så jag kör på flytande
Svar på tråden Juni-barn