Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

bebisgalen skrev 2011-10-06 21:53:53 följande:
    ok, men är verkligen på helspän sen mitt MA jag hade innan dottern.
    Tack för ditt stöd iaf :)
    Jag är likadan.. Har ett MA förra sommaren i bagaget! Men vi väntar barn, inte missfall! :)
    Just nu är jag sur över att jag inte väntade längre med att testa, för då hade jag ju inte behövt oroa mig på ytterligare några dagar...
  • Sweet life
    stjärnfrukt skrev 2011-10-07 09:00:36 följande:
    Berättade för svärmor igår, inte ett endaste positivt sa hon, inte ens grattis!!
    Hon gnällde till och med på att vi berättade så tidigt Rynkar på näsan 

Det var inte så att hon blev förvånad så hon inte fick fram något, utan massa negativa saker kunde hon allt få ur sig. Blev jätteledsen när hon inte tror vi kommer klara det, att vi var tokiga & galna, 
    jag sa att vi är inte galna, vi är GLADA!!! Sen förstår jag verkligen inte varför hon tycker & tror så, för vi har varit tillsammans iallafall 5år, har bra ekonomi, vår dotter är såå duktig & trygg flicka (svärmor kommenterade själv hur väluppfostrad Nova var) och vår dotter sover hela natten så vi är verkligen inte tröttna eller slitna, vi behöver egentligen aldrig barnvakt men vår dotter vår åka ut till sin farmor för deras skull, jag fattar ingenting!!! Gråter känns som hon tycker jag är en dålig mamma, eller att hon då känner att det är verkligen är mig som hon kommer dras med, eller jag vet inte. 

Önskar vi aldrig hade sagt något... 
    Oj, jag oroar mig lite över hur omvärlden ska reagera när vi berättar. Vi har nämligen bara träffats i 3 månader, vi är inte ens oficiella ännu då hans exfru(om typ 4 månader) flyttade ut för två veckor sen... Ser inga positiva bilder framför mig!
  • Sweet life
    FiaA87 skrev 2011-10-07 10:51:49 följande:
    Hej hej! Grattis till alla som plussat:) själv plussade jag för två veckor sedan, det är vårt första barn och vi är sååå glada!! Jag förstår inte riktigt hur man räknar vilken vecka man är i? Sista mensens första dag var Den 29e augusti! Är det någon som vet hur man räknar? Ha de bra!
    Under graviditetsverktyg här på sidan så kan du enkelt räkna ut ungefärligt BF..
  • Sweet life

Är det bara jag som är kissnödig typ jämt, men när jag går på toa kommer det bara några droppar?

• Sweet life

Om ni såg en kvinna kräkas i en icapåse mitt i ett köpcentrum i nordöstra stockholm idag så var det bara jag!!

Illamåendet kom från ingenstans och totalt överrumplade mig! Nu har jag köpt såna där kräkspåsar på apoteket så att jag är utrustad ifall att!

• Sweet life

Hej alla glada!

Jag försöker hålla modet uppe.. Är precis i den period då fostret dog i min förra graviditet och övertolkar varje symptomförändring till 1000!

Jag och sambon låg i soffan igår och pratade om det här. Eftersom han fortfarande är gift och vi faktiskt träffades innan nån av oss hade tagit steget ur våra äktenskap så sitter vi i en lite konstig sits med exman och exfru som kommer bli allt annat än glada och nöjda. För min del spelar det ingen roll, men för han som har ett litet barn med sin blivande exfru kommer det bli jobbigare. Nog för att han högg en kniv i hennes hjärta, nu ska han vrida om den ett varv också!! Känner mig som en riktig bov!!

Appropå ålder så kommer jag vara nästan 26 och han vara nästan 42.. Han fick lite ångest när han insåg att han kommer vara 62 när det här barnet fyller 20....

• Sweet life
    Lärarstudenten skrev 2011-10-13 09:34:59 följande:
    Hej hopp! Jag undrar om det är någon annan som känner stick i livmodern ibland, lite obehagligt men säkert ofarligt. Man önskar att man kunde gå in och typ klia där det sticker.... Har inte kännt det tidigare, är i v.6, skall göra VUL på måndag det känns bra......
    Ja, eller som hugg känner jag.. oftast efter sex...
  • Sweet life

Nu har jag äntligen fått rumpan ur och bokat inskrivningssamtal hos MVC. Efter mycket funderande fram och tillbaka valde jag Prima Liv på Danderyds sjukhus, fick prata med en supergullig barnmorska som tog min oro på allvar. fick en tid 1/11. Hoppar över hälsosamtalet då jag har full koll och hon tyckte det lät bra. Fick ringa hur många gånger jag ville om jag undrade över nått eller var orolig.. Tror det här kommer bli bra, har en bra känsla i magen idag!

• Sweet life
    Ntme skrev 2011-10-14 09:44:30 följande:
    Jag var inne akut igår pga smärtor i magen. Allt såg bra ut men när jag kom hem upptäckte jag att jag blödde, gör fortfarande det. Ska på koll igen snart för att kolla varifrån blodet kommer, kan vara efter undersökningen igår. Sänd oss en tanke?
    Håller tummar och tår!
Svar på tråden Juni-barn