Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

Insåg en sak idag...

Jag gråter i vanliga fall för allt, gråter nån annan gråter jag. Kollar jag på tv så gråter jag. Men det har förändrats. Haha kan ens blödighet ändras till det bättre? Trodde jag skulle böla ännu mera nu...

• Sweet life

Hejsan tjejer!!

Började dagen med att åka akut till gynakuten med min magsmärta som jag skrev om för några dagar sen... Är förvånad över att jag bara behövde sitta en timme och fick träffa världens gulligaste och snyggaste läkare.. Vi pratade lite och sen gjorde vi ett VUL.. Han var helt knäpptyst och jag vart skiträdd självklart, men sen vinklar har skärmen mot mig och säger att här sitter den, ganska högt upp men den sitter rätt och är inte det där hjärtaktivitet säger han och pekar på ett liiiiiiiiiiiiitet flimmrande på skärmen.. Joooo, det är de väl sa jag... Han mätte och jag är enligt honom i 6+1, enligt sista mens är jag 6+4 men mina cykler har vart mella 28 och 32 dagar sista tiden så jag är inte orolig..

Nu är jag lugn och kan slappna av om att det skulle vara ett X. Min smärta sa han beror på min förstoppning och han rekomenderade lactulos.. Skrattar åt hans sista ord.. "ja, iväg med dig nu och fortsätt vara gravid!"

• Sweet life
    JennieJ skrev 2011-10-21 08:29:26 följande:
    Hej alla skulle behöva råd? Jag är nog inte den enda som rökte innan man fick veta att man var gravid? Natten till igår dog en av mina närmsta vänner i en hjärntumör och man har mått så svin dåligt och behovet av en cigg gör mig galen. Men skulle så klart inte sätta en giftpinne vid mina läppar men måste hitta något som kan hjälpa? Några knep någon?
    Jag har inga tips mer än att gör annat när suget sätter in. Borsta tänderna, tugga tuggummi! Jag bestämde mig för att sluta 2 veckor innan jag fick reda på att jag var gravid, sambon röker fortfarande och nu hinner han knappt öppna dörren innan jag känner lukten även om jag är på andra sidan huset! Såååå äckligt!!!
  • Sweet life
    LillSnurr82 skrev 2011-10-24 08:09:57 följande:
    Vi vill inte veta könet. Skulle bli väldigt besviken om dom på ul/rul skulle försäga sig o säga han eller hon. Att inte veta könet är förr oss halva nöjet vid förlossningen.
    Jag är lite kluven. Men egentligen vill jag inte veta, blir ju som att veta hur en fotbollsmatch slutar innan den ens är spelad... Får väl se vad sambon vill...
  • Sweet life
    Elskling123 skrev 2011-10-24 08:50:26 följande:
    Usch vad jobbigt med okänsliga läkare! :( jag vill oxå gå på vul men tror ja får ringa nästa vecka och vara lite extra orolig så dom ger en tid! I sthlm verkar dom inte ge nåt om man inte överdriver lite :(
    Oj, jag fick komma in till danderyd utan problem för att jag kände mig lite orolig..

Ska på inskrivning hos MVC nästa tisdag och tänker höra om man kan få ett tidigt UL där, eller om jag måste boka det privat..
  • Sweet life

Fick precis ett mail(!) från min sambo där han skriver att han anser att jag bestämt mig att fullfölja den här graviditeten utan respekt för hans åsikt... Vill bara lägga mig och gråta!!! Trodde att vi efter det senaste samtalet var överens!!!

• Sweet life
    Nangijala skrev 2011-10-24 16:59:46 följande:
    Sweet life skrev 2011-10-24 16:52:43 följande:
    Fick precis ett mail(!) från min sambo där han skriver att han anser att jag bestämt mig att fullfölja den här graviditeten utan respekt för hans åsikt... Vill bara lägga mig och gråta!!! Trodde att vi efter det senaste samtalet var överens!!!
    Gick igenom samma sak med min sambo när jag berättade att vi var gravida..han sov på soffan och ville inte ens ta i mig! Men nu när det har gått ett par dagar har han fått smälta chocken och ser nu fram emot att bli pappa igen. Hoppas att din sambo kan smälta det också, det är ju inte så att du har gjort barnet helt själv.. Kram!
    Ja, det hoppas jag också men är inte allt för hoppfull just nu... Blir bara så jävla ledsen när jag ser hur underbar han är med sina barn och när han säger hur mycket han älskar dem, när jag vet att han inte vill ha det här som växer i mig...
  • Sweet life
    Uddabus skrev 2011-10-24 20:17:10 följande:
    Här är en till vars sambo inte vill ha det lilla livet i min mage... Fast han är kärleksfull o säger älskar dig till sina tre... Inte roligt att veta att han kanske lämnar mig pga detta...

:(
    Visst gör det ont i hjärtat?

Vi har inte nämnt ett ord om det här nu ikväll.. Han kom hem, vi åt middag. Skrattade och pratade som vanligt. Han körde tonåringen till stallet och sen hade vi sex... Nu pratar han i telefon med en kollega och jag sitter här..... Blir galen! Han verkar inte kunna prata om det förutom på mail! Blir galen!
  • Sweet life
    Pepita skrev 2011-10-24 20:30:14 följande:
    Ni som har killar som inte vill ha barnet... Fy, så tråkigt och jobbigt för er. En fråga skyddade ni er när ni hade sex? Ni behöver inte svara om ni inte vill. Blir nyfiken då era killar inte vill ha barnen.
    Ja, den lilla räkan i mig är en spiralbebis...
Svar på tråden Juni-barn