Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

Vaknade i morse med en enorm smärta i magen. hela jävla magen kändes som att den skulle explodera och jag kunde knappt andas, eller röra mig.. Tog mig till toaletten för att se om jag behövde göra nr 2... Men tji fick jag! Är så totalförstoppad att jag bara ville dö! Kallsvettades och var helt kritvit i ansiktet... Släpade mig till sängen igen och låg där å flämtade i ca 30 minuter tills den värsta magknipen gick över..

Sååå obehagligt, har aldrig haft sån magknip förr. Men nu vet jag ju varför jag inte kunnat göra tvåan sen igår morse, jag som i vanliga fall gör det både en och tre gånger om dagen i vanliga fall...

Först var jag sjukt orolig över att det var ett x och att min äggledare brustit, men inget blod, inga kramper i tjejmagen öht...

Hoppas ni har haft en bättre start på dagen än jag hade!

• Sweet life
    JennieJ skrev 2011-10-15 14:44:35 följande:
    Jag själv bor utanför gbg och på sahlgrenska har dom gynakut som man bara kan åka till då dom har dygnet runt öppet. Man kan räkna med väntetid som vi tex fick vänta i 3 timmar förr förra fredagen men jag fick en ordentlig koll med blodtryck, blodproven, ordentlig gynundersökning och ultraljud. Så ja rekommenderar er kolla upp var er närmsta gynakut finns om ni känner ni vill ha en koll samma dag
    Jag har 4 gynakuter inom några mils avstånd. Bara två som är öppna på helg och nattetid dock...
  • Sweet life
    JennieJ skrev 2011-10-15 14:52:01 följande:
    Sweet life kan rekommenderar dig söka efter Rävlandaröra på recept.se min mage har blivit bättre och tar en msk tillsammans med 2 dl filmjölk varje morgon
    Tack! Ska kolla på det...

Är allergiska mot mjölkprotein så det här med att äta fil och mjölk som dem rekomenderar från SLV är bara att glömma för min del. Däremot så äter jag kalciumtabletter...
  • Sweet life
    JennieJ skrev 2011-10-15 16:03:32 följande:
    En liten fråga till er alla? Vad ska ni äta till middag denna lördag?
    Här blev det rostade rotsaker, beasås och en blodig bit oxfilé som enligt SLV ska vara ok nuförtiden! Gott som sjutton!
  • Sweet life

Efter en helg med diffusa magsmärtor i högra höftregionen ringde jag till gynakuten och fick prata med en fantastisk barnmorska.. Hon förklarade för mig att det KAN vara ett X men det är säkert bara är en gulkroppscysta som växer, vilket är helt normalt och den försvinner i vecka 12 när moderkakan tar över..  Eftersom jag inte blödit nått var det bara och avvakta och jag skulle självklart återkomma om det blev värre, eller om jag började blöda...

Nu efter att ha vart ute på en powerwalk på 6,9km inser jag att det inte alls sitter i magen, det sitter i höften! Foglossning redan?

• Sweet life
    Elskling123 skrev 2011-10-18 09:07:49 följande:
    Grattis alla ny plussade! Är inne på v8(7+1) nu, har mått relativt bra men käns konstigt efgersom förra veckan var en illamående hela tiden vecka. Förhoppningsvis har ja bara tur o är en av dom som helt enkelt inte mår super dåligt hela tiden. Har inskrivning imorn, känns super kul! Ni som varit med om inskricning förut, vad brukar man göra? Vore kul o höra hur de varit för andra :) ha en super dag alla blivande mammor!
    Man lämnar lite blod, väger, samtalar om det som komma skall, sjukdomar osv... För mig tog det en timme sist jag gjorde en..

Har min inskrivning 1 november.. kommer vara 8+1 då.
  • Sweet life

Alla mina symptom kommer och går, även under dagen...

Kan vakna med smärtande bröst, må illa efter lunch och få tillbaka de ömmande brösten till middag... Däremellan kan jag må väldigt bra.. Lite jobbigt....

• Sweet life
    Lina007 skrev 2011-10-19 10:24:30 följande:

Antar att ingen i denna tråd är från Timrå/Sundsvall? :P Skulle nämligen behöva veta om det finns chans till att göra ett VUL, hittar ingen vidare info om privat gyn när jag googlar. :S

Nej, men jag kan kolla med en kompis som är BM på sjukhuset...
  • Sweet life
    Elskling123 skrev 2011-10-20 08:39:44 följande:
    Det är vell normalt att känna mensvärks känsla, bara den inte blir super stark. Sa min bm i alla fall.. :) ja vill inte göra vul ännu men vill göra kub för säkerhetsskull så ska kolla med privat gyn senare när de gÅtt några veckor :)
    Är inte KUB dyrt att göra om man inte får det via landstinget? Har för mig att det kostar runt 1500kr, iaf här i sthlm..
Svar på tråden Juni-barn