Juni-barn
Elskling123: Dålig på det.. Blev igångsatt sist med sonen.. Har du tagit Alvedon eller annat smärtstillande?!
Elskling123: Dålig på det.. Blev igångsatt sist med sonen.. Har du tagit Alvedon eller annat smärtstillande?!
Elskling123: Du ska absolut inte känna att du är ynklig.. Det är ditt första barn och svårt och veta vad man har att vänta sig och sen hanterar vi alla smärta på olika sätt.. Känner du att du inte fixar stanna hemma så stå på dig och ring in till förlossningen å säg att du inte klarar vara hemma.. Förstår hur du känner med att någon ska " ta hand om dig" Blev ju igångsatt sist och var därför på sjukhuset hela tiden å det kändes bra att dem hade kontroll och ha hjälp nära.. Denna gång oroar det mig att det antagligen ska ske på naturlig väg och sätta igång hemma.. Men man fixar mer än man tror
RocketQueen; TACK för tipset om klänningarna/tunika.. Helt underbara! Fick 2 st idag i Mors dag present!!
såå sköna! Spring å köp alla mammor å blivande
Tjejer: Måste bara tipsa er om ett super smart plagg som jag köpte igår
Det är som en lång tubklänning i stretchigt material som man kan variera på så många sätt som tex. Lång tubklänning, kort tubklänning(viker den dubbelt), kort kjol, tubtopp. Perfekt att ha som den är eller under tranperanta plagg. Lika bra under graviditeten som efteråt då den ger lite stöd åt magen också
Plagget är från märket Vila och heter " seam dress" sök på nätet eller kolla i butik som säljer det märket den kostar 159,95:-. Sen var jag på Gina igår också å köpte mig en lite längre hoodies tröja en svart m.vit dragkedja super mysig och fin och perfekt att ha med sig till BB å gosa in sig i sen va den fin när har magen också
249:- Bra pris! Imorse vakna jag med molvärk och igår va jag på toa å gjorde nr 2 ca 4 ggr vilket jag inte brukar.. Så nu hoppas vi att nåt är på G;) Har även känningar i ryggen.. Trodde jag skulle dö hos BM igår när jag skulle ligga på britsen och dra upp benen för att hon skulle känna hur bebis ligger.. Höll på att svimma av gjorde så ont i nedre delen av ryggen
Besök hos BM:
V37+4
Sf 36
Hb 116
Hjärtslag 148
Vikt + 15
Fosterläge: Ruckbart
Glukos: 5,5
Konstigt nog tycker jag att tiden gått fort under denna graviditet trots att jag varit sjukskriven länge å sen gravpenning på det
IdaElinLivia: är inte ett HB på 126 bra? Mitt låg på 116 å min BM sa inget om att jag ska börja äta järn utan mer att det kan vara bra men inget måste:-O
Lina007: Försökte lägga upp en länk i bildtråden på klänningen jag skrev om:) Kolla där;)
Grattis till dem nya bebisarna som anlänt
Lucian Caesar: Sa till min BM att slemproppen börjat lossa då sa hon att det är inget å haka upp sig på för det behöver inte betyda att något är på gång utan du kan ändå få gå över tiden.. Gaah! Andra har sagt att det brukar köra igång inom 2 v från att det börjat gå å i vissa fall lossnar den under förlossningen..
Å ska du föda i VBg..
Hört att det ska vara bra där
Tror inte dem utför hinnsvepning på MVC här heller.. Aldrig hört nåt om det i vilket fall...
Här är inga känningar förutom lite molväk då o då i nedre delen av magen samt konstant molväk i rygg.. Sen smärtar fogarna så fort jag rör mig utanför hemmets väggar.. Så jag hoppas det bara slår till rejält när det väl kör igång:) Gärna typ NU!;)