Inlägg från: LillaGrynet |Visa alla inlägg
  • LillaGrynet

Juni-barn

Jag vill inget annat än ha ut prinsessan helst denna veckan.. Händer så mkt framöver sen.. Min syster fyller 40 år och midsommar och grejer det vore så skönt och få ha henne på utsidan då och kommit in i rollen lite som 2 barns mor

• LillaGrynet

Tjejer: Är det någon mer som upplevt att magen är helt hård och trycker uppåt och neråt o åt sidorna.. Har suttit i flera timmar nu och släpper inte

• LillaGrynet

Grattis till alla nya bebisar

Här i Borås berätta min BM att det numera finns ett "BB hotell" och dit kommer man om man haft en kompilikationsfri förlossning( annars är det BB avdelningen som gäller) och där är det bara enkelrum så i dem flesta fall får pappan stanna över om det inte skulle vara väldigt fullbelagt då kan man i nödfall få dela rum med någon annan... Men det händer i princip aldrig! Vilket känns skönt:) Dock gav min BM mig rådet att försöka åka hem så fort som möjligt om jag känner mig pigg till övriga familjen så syskon får känna sig delaktiga och även ha mig hemma.. Annars är vårdtiden 2 dygn som man har rätt att stanna..

• LillaGrynet

Fy fan vilken natt.. Sonen kom in å väckte mig vid 3 å kunde inte sova.. Fick gå med in till hans rum å lägga mig men han låg
    Å vände å vred sig å somna inte.. Tillslut la jag mig på en extra madrass på golvet å vi somna tillslut vid 4.. Vakna i panik av att jag drömde att jag fick en pojk med fel på höften.. Kändes super verkligt så börja storböla men tillslut lugnade jag ner mig och kravla mig upp från madrassen på golvet å gick in å la mig vid 5 i min säng en halvtimme senare ringer gubbens klocka.. Så sömn är en stor brist här ..

Svar på tråden Juni-barn