Inlägg från: LillaGrynet |Visa alla inlägg
  • LillaGrynet

Juni-barn

RocketQueen: Har gått som en zombie mer eller mindre under hela graviditeten.. Bla därför jag varit sjukskriven och för foglossning.. Men nu är det ju klådan som gör sitt också.. Sover ca 2 Tim å sen vaknar ja för att kissa å kan inte somna om utan ligger vaken till sambon åker till jobbet å somnar ca 2-3 Tim till.. Så helt slut på dagarna... Den bästa sömnen får jag när jag är ensam helt klart;)

• LillaGrynet

RocketQueen: Jag har BF 14 juni.. Men det här med att jag börjat sova så dåligt igen har jag lidit av i många många år från och till och beror antagligen pga mitt oregelbundna jobb.. Känner att jag fallit in i den onda cirkeln igen och förstår knappt hur jag ska orka med en förlossning.. Foglossningen är ju just nu ganska bra, vilket jag är glad för.. Har ju varit sjukskriven på heltid i 3 mån också å innan dess på halvtid å heltid å jobbat däremellan.. Så allt beror ju inte bara på graviditeten utan problemet fanns ju innan med sömnen.. Känner att fast jag gått hemma så länge så har jag ändå inte fått nått gjort hade som plan att ha ett kliniskt rent hem och röjt undan en massa saker till bebis kommer.. Men orken är som bortblåst och jag får inget gjort

• LillaGrynet

Jag blev igångsatt med Gel sist och det körde igång med täta sammandragningar ganska fort som kändes ganska kraftigt från början och var intensiva från start.. Men dem var hanterbara och när dem blev kraftigare tog jag hjälp av TENS-apparaten som jag hade lånat hos Barnmorskan.. Det hjälpte mig väldigt mkt och jag fick nåt annat att fokusera på.. Sen provade jag lustgas men det funkade inte alls för mig för jag spydde och kände mig inte alls bekväm med den.. Efter ca 12 timmar när jag öppnat mig 4-5 cm fick jag EDA och sen stannade värkarna av så jag fick värkstimulerande å värkarna kom igång väldigt intensivt fram till krystvärkarna 2 timmar senare å min lille son kom till världen. Så allt som allt från igångsättning till lilleman föddes tog 15 timmar! Så denna gången hoppas jag få uppleva den "naturliga" vägen för att få uppleva skillnaden men tycker att igångsättning absolut var helt OK o något jag inte skulle vara rädd för att gå igenom igen

• LillaGrynet

Tjejer: Jag skrev fel innan det är "Lergigan" jag fått och alltså inte "Lergigan comp" som jag skrev tidigare.. Men jag tycker inte Lergigan hjälper mig mer än att jag känner mig som ett vrak pga sömnbrist på nätterna... Ligger vaken ca 4-5 Tim varje natt och vrider o vänder på mig...

• LillaGrynet

Sicken underbar dag.. Bara slappa hela dan och bli bortskämd av sambon.. Nu ska han och sonen baka kladdkaka efter lite tjat från mig Kan det bli bättre..

• LillaGrynet

Åh va jag längtar efter bebis nu... Helt sjukt! Men kommer väl gå över eftersom jag inte har några som helst tecken..!10 dgr till BF..

Svar på tråden Juni-barn