• Tesssi

Juni-barn

Sweet life skrev 2011-12-21 22:07:20 följande:
    Uch, känner mig deppig idag..

Får sån ångest över alla som känner sina bebisar och alla som har så fina magar.. själv varken känner jag eller har mage... Börjar tro att jag inbillat mig allt!

Jag har inte heller någon jättemage, och jag vet inte heller om jag känner av Mini därinne.
    Har inte fått lyssna på hjärtljud eller varit på UL än. Så jag känner lite som dig, ibland tror jag att jag bara inbillat mig.

Men för min del gäller det att stå ut tills nästa torsdag då vi har RUL inbokat.

Kram
  • Tesssi

Jag har varit på RUL idag. Allt såg bra ut. Det var underbart att se lilla Mini. Vi kunde tydligt se att vi väntar en liten pojke.

JAg blev flyttad två dagar till den 7 juni. Är alltså nu i v.17 (16+6)

• Tesssi
    lycka 4 skrev 2011-12-29 10:33:39 följande:
    Tessi !! Grattis till den lille pojken :) är det nån som vet hur tidigt man kan se kön?

Tack. Jag vet dock inte hur tidigt man kan se könet, men jag antar att ju senare desto tydligare och mer säkert blir det.
  • Tesssi
    zenoble skrev 2011-12-29 14:46:22 följande:
    Jag har inte heller känt några tydliga rörelser än bara sånt jag "antar" är bebis. Blir också lite orolig nu när jag läser alla här som känt så tydligt. Är i v.18 och kände de tidigare förra gången minns jag.
    Men vad kul för er som har en livlig liten en Glad

Jag har också varit orolig för att jag inte känt några rörelser, eftersom alla här verkar känna de så tidigt. Men jag hade en livlig liten gosse magen vid dagens RUL.
    Dessutom har jag moderkakan i framvägg, dvs lite extra vaddering som gör att rörelserna inte känns så tydligt.

Så jag får nog gott vänta på rörelser och sparkar. (går in i v. 18 i morgon (v.17+0))

Jag tror inte att du behöver vara orolig! Kram
  • Tesssi
    zenoble skrev 2011-12-29 18:47:57 följande:
    Tesssi: Grattis vad skönt att allt var bra! Nej man borde inte oroa sig men det blir liksom omedvetet. Tror jag har moderkakan i framvägg med men det återstår att se den 11. :)  Så det var en pojke? Glad Står i valet och kvalet om man ska ta reda på det men lutar åt att inte göra det! :) 
    Jo, det är klart. Jag oroar mig också omedvetet. Så det kändes extra skönt att se vår Mini-gosse idag. Hjärta
    Min man ville ta reda på könet och för mig spelar det ingen roll om jag fått veta eller inte.

Men det känns helt fantastiskt att veta vår son ligger i min mage och att han mår bra! Det kommer jag leva gott på ett bra tag!

Nästa gång vi ska till BM är den 13 februari så det är en bit kvar innan vi får höra honom igen.

Nu är det dags att kika på barnvagn. Det är verkligen en djungel! Men jag har iaf insett att jag vill ha svirvel-hjul fram. Alltid något.
  • Tesssi

Vi bor i stan, 3tr utan hiss. Så vi kommer inte använda vagnen så mycket i skogen eller på grusvägar. Vi har också sån tur att vårt city har uppvärmda gator, så det blir inte så mycket snö heller hoppas jag.

Jag var först inne på Brio Go eller EL Nitro City, men nu funderar vi på att köpa en Begangnad Bugaboo Cameleon eftersom den verkar vara mindre ihopfälld. Vi vill nämligen ha kvar vår Audi A3 SB. Antar att det bara är att åka till någon babybutik och prova att lasta några olika vagnar i bilen...

• Tesssi
    PIO skrev 2012-01-01 16:01:16 följande:
    Zenoble- funderar oxå mycket på det där med svartsjuka. Vår son är 5 år o ja är livrädd att han ska känna sej bortglömd när nr 2 kommer. Han har ju varit själv så länge. Usch hur ska det bli. Självklart vill vi ge honom de här syskonet men den första tiden kommer nog bli lite konstig för honom.

Min syster som har två barn fick sin dotter när sonen var 6 år. Han tyckte bara att det var roligt med ett syskon. Han hade bilden från UL uppsatt vid sängen.
    Han var så stolt när lillasyster kom och det har inte varit några stora problem med svartsjuka, vad jag vet.

Han leker med henne och fixar och donar för henne och har alltid varit sån, men han har alltid fått vara med när min syster har haft hand om dottor s a s.

Jag håller tummarna för att du slipper en svartsjuk son.
  • Tesssi

Vi var ju på RUL för en vecka sedan, och kollade då kön. Vi väntar en liten gosse!
    Det känns fantastiskt att veta, att kunna planera lite mer i detalj. Men jag säger som många andra att könet egentligen inte spelar någon roll.

Jag skulle blivit lika glad vare sig jag väntat en pojke eller flicka.

• Tesssi

Vi fick boka in vårt RUL själva. Enligt BM någonstans runt nyår för då skulle jag vara i v.18, sedan visade det sig att jag blev flyttad 6 dagar, vilket är närmare det datum som jag själv trodde var korrekt BF. (Så går det när BM har sina standradsnurror och räknar (28 dagars cykel) och jag har 32-33 dagars cykel.

• Tesssi
    RocketQueen skrev 2012-01-04 22:22:49 följande:
    Pepita: Nej jag blev flyttad, från 2/6 till 6/6 så det var ju ingen större skillnad. Tyvärr lyckades vi inte få till några bra bilder för det var ju inte direkt nån samarbetsvillig unge men jag ska försöka lägga upp någon i bildtråden sen
    Grattis till pojken!

Vi hade också en envis lite gosse, men det tog oss "bara" lite drygt en timme innan de mätt allt de skulle mäta.
Svar på tråden Juni-barn