Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Juni-barn

Jag räcker oxå upp en hand för promenader som uppiggande :) vi har hund , de dagar sambon jobbar så brukar jag gå minst en lång promenad med hunden och barnvagnen på 1 1/2-3 timmar/dag. Jag går i alla fall 3 långpromenader/vecka men ska försöka med en varje dag så jag inte går upp så mycket i vikt denna grav.(förra gick jag upp 18kg)

• LillSnurr82

Nilee: jag har en dotter på 10 mån. Vill inte minnas att jag fick finnar när jag vänta henne. Därimot torrt hår, som sluta växa på hela kroppen :)

• LillSnurr82

Ja jag var helt säker på att jag vänta en flicka medans alla andra sa kille :) jag har umgåtts med ett gäng mammor sen vi var gravida , vi är ett gäng på 13 pers. När vi var gravida fick alla säga vad vi trodde vi skulle få för kön på barnet ( förutom 1 som kolla könet på ul) kan säga att alla gissa rätt :) det är lite kul tycker jag! Än har jag inte fått nån känsla vad jag väntar nu.. Har svårt att se mig som mamma till en pojke, men får se vad det blir..

• LillSnurr82

Nilee: jag är i V5 bara (4+4) du då?

• LillSnurr82

Jag har inte skrivit in mig än. Tänkte kanske ringa nästa vecka eller veckan efter det . Känner att det inte är så brottom då jag tänker hoppa över de första mötet ( hälsosamtalen) då det känns som jag gjorde de nyss. Men v 12 gör man första ul, vul görs ej om det inte är nåt speciellt. Sen får man ett rul i v18 -19 har jag för mig. Förra grav gjorde jag kub testet, då fick jag ett extra ul pga fostret var 1 mm för litet på mitt ul v 12 för att mäta ordentligt. Ska nog göra kub testet denna gång oxå om dom erbjuder mig. Nån som funderat på vaccinationen? Vi är ju i riskgruppen nu som gravida.

• LillSnurr82

Jag är trött som en gnu, ont i huvudet och öm i svanken. Mår illa och yrsel ibland. Är i vecka 6!

• LillSnurr82

Här blir alla erbjudna kub test, jag gjorde det förra gången då var jag 28år. Så beror nog på vart man bor(jag bor i linköping)

• LillSnurr82

Pinkflower: vi år ganska tätt mellan våra. Blir typ 18 månader , så inte lika tätt som för dig men ändå. Dottern är född december 2010. Magen har jag väldigt svårt att dölja , är bara i v6. Men är själv inte så stor så förra grav sundes det redan i V8 och har man vart gravid innan och när det är ganska tätt efter så brukar väl magen komma tidigare? Har i alla fall bestämt att försöka inte gå upp så mycket i vikt som förra gången, då gick jag upp 18kg. Lyckades gå ner 22 kg nu innan jag blev gravid igen :)

• LillSnurr82

Pink: Ja jag tror att när det är nära mellan barnen att dom kommer ha glädje av varann senare i livet. Tror man växer in i rollen som 2 barns förälder på samma sätt som man växte in rollen som första gångs mamma :) Det blir nog bra, det är vad jag vill tro i alla fall! Sen känner jag att nu när man än "van" att inte få regelbunden sömn , byta blöjor och vara småbarns förälder är det på ett sätt lättare att vara det ett par år till. Än att bli kvitt blöjorna ,vänja sig vid sovmornar osv för att sen börja om igen.. Var omställningen att bara vara i ett förhållande till att få egen familj som var svårast för mig i alla fall.

• LillSnurr82

Jag använde ju knappt mammaklädet förra grav, utan går mest i taights och strumpbyxor och det funkar ju som gravid också. Men tror att min familj i alla fall redan fattat att jag är gravid men ska ändå vara tyst om det tills jag får hem " jag ska bli storasyster" tröjan jag beställt till min dotter och vi har nästa familjeträff. Dock vet min storasyster om att jag är gravid, hon är också gravid. Ska ha barn ( sitt tredje) i februari. Hade ett me and i party i förra veckan.. Syrran och min granne stanna kvar en stund efteråt och satt och snacka om syrrans grav.. Då sa jag nåt med att när jag var gravid räkna jag ner dagarna.. Varpå min granne tycker jag säger att jag är gravid och räknar dagar.. Och utbrister..så du är gravid ?? Neeeej svara jag, men min syster såg direkt att jag ljög haha!! Så syrran och grannen vet om det fast det inte var meningen..

Svar på tråden Juni-barn