Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Juni-barn

tunrida skrev 2011-10-17 20:47:47 följande:
    privat gyn i rby??
    nej i karlskrona
  • Zvartaliljan
    Uddabus skrev 2011-10-20 21:16:34 följande:
    Jag mår så illa mest hela tiden att jag blir galen... Kan mest bara ligga ner för att lindra... Klarar inte av att äta direkt... Blir mest kall mat... Mackor o oboy, dricker massvis vatten, svag saft osv men mår fan illa ändå... Dricks lagom för lite går inte alls. Sköljer munnen, fuktar läppar, bubbel vatten osv.... Men nä ingenting hjälper... Ute i friska luften fine men mår illa o är yr iaf... Måste äta ganska så ofta för att set inte ska bli för jävligt...
    be din läkare om primperan, det hjälper lite grann för mig. Bäst är o få primperan intravenöst vilket jag fått några gånger, men det får man bara om man blir inlagd o det är riktigt illa. Jag bara väntar på det...var i v.12 första gången jag blev inlagd när jag var gravid förra gången så det är väl snart dags :-/
    Hoppas ditt går över tills dess...
    Jag försöker att inte tänka så mycket på det. Av någon anledning känns det enklare denna gången...nästan så jag vant mig så vid detta hemska illamående efter två graviditeter med hyperemesis så jag lyckas koppla bort det bättre denna gång. Säger jag nu förstås...kanske andra ord om några veckor
  • Zvartaliljan
    RocketQueen skrev 2011-10-20 21:56:53 följande:
    Också från Stockholm! Och jag mår skitdåligt rent ut sagt

Ska man verkligen äta primperan om man är gravid? Är inte det bara i absoluta nödfall? Har för mig det... Man kan ju börja med att testa postafen, funkar rätt bra för mig förutom att man blir så sjukt trött.
    jag har ju fått det utskrivet under graviditet. Har även fått lergigan comp vid ett par tillfällen men funkade inte lika bra.
  • Zvartaliljan

Vi har fått veta könet med båda våra barn, men denna gången tror jag att vi kommer låta det bli en överraskning Bara svårt o handla kläder o allt, får försöka hålla mig tills efter bebben kommit o det är då inte lätt för en shopoholic som jag :-/

• Zvartaliljan

Har gått ner 4kg den senaste månaden av allt kräk...har varit likadant båda mina tidigare graviditeter. Gått ner i snitt 10kg de första månaderna, sen har jag exploderat o gått upp 30kg de sista månaderna trots att jag haft hyperemesis o fortfarande inte ätit så bra, men totalt ca.20kg viktuppgång/barn...INTE roligt! O även efteråt fortsätter kroppen o spara ALLT...är väl rädd för att få svälta igen så bygger typ upp ett lager o inget går till energi... Värsta jojobantningen ju. Inte bra för hälsan heller...fått en massa skit av detta o magen fungerar inte alls längre...

• Zvartaliljan
    tunrida skrev 2011-10-26 20:12:31 följande:
    Gjorde slut med barnets pappa i lördags. Nu kräver han att han ska ha barnet varannan v from det att jag slutar amma.  Får han inte ha barnet varannan v så avsäger han sig ALLT vill inte ha med oss att göra. får klara allt sj.  Vi bor inte i samma stad...han tycker alltså att det är ok att barnet när det börjar dagis ska gå på 2 olika dagis osv.....han kan väl absolut inte få rätt i detta??

Nej. socialen säger nej till varannan vecka före 3 års ålder. Innan dess tvingar de inte dig till något även om ni har gemensam vårdnad för de ser till BARNETS BÄSTA och barn under 3 år behöver stabilitet och enligt flera experter är inte varannan-vecka bra innan dess, särskilt om det gäller dagisbyte m.m
  • Zvartaliljan

Vul idag i v.8+4 och läkaren konstaterade en ofostrig graviditet GråterGråter
    För säkerhets skull skulle vi avvakta 2 veckor och göra ett nytt vul innan skrapning. Men han hade inte mycket hopp och därmed inte jag heller Gråter

• Zvartaliljan

Jag mår bara värre o värre....mina symtom ÖKAR för varje dag som går...så jag börjar verkligen tvivla på att det är en ofostrig graviditet som läkaren sa...över en vecka kvar till skrapning...det är en plåga att gå o vänta på Ska verkligen se till att de kolla NOGA innan de gör något...för som sagt...jag tror inte på det! Jag känner mig otroligt gravid! Byxorna passar inte längre, ingen mat vill stanna nere, foglossning, brösten är ömma o jag skulle lätt kunna sova dygnet runt känns det som....

• Zvartaliljan

Om allt går som det ska med graviditeten (vul igen imorgon...då kommer domen...) så ska jag bara ha en Bugaboo Donkey, mannen är totalt emot det då vi redan har en P&T men jag ska nog lyckas övertala honom :-P

• Zvartaliljan

Har varit på mitt andra vul idag för att se om det gick att hitta något foster idag, o det gick!!!!!!! Jag blev så lycklig så jag började gråta...för 2 veckor sen var läkaren stensäker på att jag hade en ofostrig graviditet då han inte kunde se något. Men idag fanns där en liten krabat på 3cm och tickande hjärta!! Nu kan jag pusta ut och äntligen njuta av att vara gravid Är i v.10+5 idag, bf blir då 1-3 Juni beroende på vilken graviditetskalender jag använder mig av, vilken använder ni?

Svar på tråden Juni-barn