Inlägg från: fröken01 |Visa alla inlägg
  • fröken01

Juni-barn

Jag går på vanliga mödravården. Hade ett missfall i maj och är därför lite orolig, och mödravården gör ju inte vul om det inte är något väldigt speciellt. Så därför går jag hos Axen, också. Åt en pergotimekur för att få ägglossning när jag blev gravid, och det hjälpte Axen mig att skriva ut.

• fröken01

Åh vad tråkigt Sötäpplet! Fick själv ett i maj. Håller tummarna för att blödningen slutar snart och ni kan försöka igen. Stor kram

• fröken01

Jag är så fruktansvärt illamående, från och till. Varje dag. Är i vecka 8 (7+2). Trött, orkeslös. Men försöker hålla igång.

• fröken01

Gör ni något för att dokumentera er grav? Jag hittade så fina böcker på Presenteriet.se, tror jag ska beställa en. I min förra grav skrev jag brev till plutten i magen, men det var så tufft när jag fick missfall sen.

• fröken01

Tack Dancia! I vecka sju, men fostret slutade utvecklas i vecka 5. Är så skönt att jag gått in i vecka 8 nu och dessutom sett på VUL att allt är bra

• fröken01
    virvel skrev 2011-10-23 22:13:09 följande:
    Hemma efter ett besök på gynakuten.Träffade en väldigt hemskt otrevlig läkare som sa att jag skulle vara glad att jag trots allt kunde bli gravid!!

Han mätte pluppen som han kallade den till ca 5mm, inget hjärta syntes än vilket var normalt för den här tiden. Jag borde vara i v 6+0, borde man inte kunna se hjärtat slå då?

Den kan ju vara några dagar mindre i och för sig, skulle få en återbesökstid om 2 veckor.
    Jag gjorde ett VUL i veckan. Vecka 6+5. Plutten var 15 mm men inget hjärta som slog ännu.
Svar på tråden Juni-barn